Ja, ik had gezocht op vaccinaties enz, heb daarin je berichten uit Griekenland gelezen. Dus weer op Hollandse bodem en n ervaring rijker
Hij heeft niets maar dan ook niets gehad.hij zat nog niet op opvang maar nu sinds n maand peuteropvang...hij kwam wel met kindjes in aanraking.een paar keer een griepje maar de eerste 15 maanden van de borstvoeding niks! Wel een keer ook de mond hand voet ziekte.heb hem met homeopathie weer snel erover heen geholpen!was vooral lastig met eten en drinken.ook een herpes virus dat was echt niet leuk maar kan je weinig aan doen...pijnstillers zodat hij iets van vocht binnen kon krijgen. Ik zit te wachten op waterpokken.zelf heb ik die ongemerkt gehad.wij waren in de veronderstelling dat ik die niet had gehad.toen een bloedtest laten doen.en ja hoor!ik had antistoffen en dus had ik de ziekte doorlopen zonder het te merken!
Lekker gezond. Mond & klauwzeer is akelig. M'n oudste (gevacineerd) had het toen hij 7 was maar dan over zijn hele lichaam, werd eerst niet herkend daardoor duurde het dagen voor hij ab kreeg en knapte toen gelukkig op.
Het zat vooral in z'n mondje en onder z'n voetjes en z'n billen heel vervelend maar met een homeopathisch middel was hij er na twee dagen vanaf!
Gelukkig Mukkie. Wij hebben nu ook contact met een homeopaat voor de jongste. Bij de kinkhoest ook homeopatische ondersteuning gehad voor alle 3 en dat sloeg verschillend aan maar deed wel wat, behalve bij mij. Wel de nabehandeling voor m'n restklachten. Het is erg zoeken met homeopatie merk ik maar ze zoekt wel door. Ook in de reguliere geneeskunde kan het erg zoeken zijn
Dat zou goed kunnen al heb ik geen kinderen in de omgeving meegemaakt met waterpokken...ik hoop binnenkort op de opvang! dan zijn we daar vanaf!
Hier volgen we het schema ook iets aangepast. bijvoorbeeld pneu 1,2 (3 overslaan) en dan 4. ook ben ik wat later gestart met de vaccinaties. Wat mij wel opvalt is dat er hier een aantal dingen gezegd worden die niet kloppen -zoals dat er in de pneumokokken bijsluiter staat dat de 4e niet nodig is. (dit klopt niet, je kunt de 3e overslaan maar de booster is wel nodig) -en ook las ik dat hep B. alleen overdraagbaar is via vieze naalden, bloed en seksueel contact????? nou dat is echt onzin. Je hebt er maar een beetje speeksel voor nodig. Ik vind het best dat mensen eigen keuzes maken, maar je maakt ze wel omdat je kind zelf dat nog niet kan. Dus laat je wel goed medisch informeren!!
er word een hele hoop geroepen hiero. kan het niet allemaal lezen... en begrijp er de helft van. waar ik sowieso zeker van ben is dat ik de vaccinaties later ga laten geven dan "moet" beginnen met 2 maanden vind ik gewoon te gek. kan iemand mij hier helpen met een schema? ik wil hem zo min mogelijk geprikt hebben, maar wel voldoende beschermd hebben ivm het op vakantie gaan naar landen waar het nodig is..
en ook las ik dat hep B. alleen overdraagbaar is via vieze naalden, bloed en seksueel contact????? nou dat is echt onzin. Je hebt er maar een beetje speeksel voor nodig. ik weet niet waar je het vandaan haalt maar hier een citaat van het hepatitis centrum... De kans op besmetting bij contact met bloed is 100 maal zo groot als bij HIV, het virus dat aids veroorzaakt. Een heel kleine hoeveelheid besmet bloed in een wondje is dus al voldoende om een infectie te veroorzaken. Een intacte huid geeft echter een goede bescherming tegen overdracht van het virus. Het virus kan dus niet worden overgebracht door normaal sociaal contact, zoals handen geven en knuffelen. Deeltjes van het virus zijn aangetoond in speeksel van geïnfecteerde mensen, maar voor zover bekend speelt speeksel geen belangrijke rol in de besmettingsroute. Gezamenlijk gebruik van kopjes, bestek e.d. is geen risico op infectie. Speeksel vermengd met bloed kan wel een risico zijn. Overdracht door tongzoenen is alleen mogelijk als daar bloed aan te pas komt.
Dit klopt toch ook niet? In het eerste jaar krijgen ze toch 4 x de dktp prik en dan met 3 jaar en 9 maanden de zogenaamde booster...