Het lieve jongetje in mijn buik heeft een ernstige hartafwijking. Ik moet nu kiezen of ik hem een kans geef, of dat ik hem alle pijn bespaar. Waar ik erg mee zit is hoe ik dit moet doen met werken. Hij moet 3 grote operaties en zal dus drie periodes in het ziekenhuis zijn. Deze tijd zal heel zwaar zijn en tijdens deze operaties wil ik er voor hem zijn. Ik ben alleen, geen partner en moet dus ook t geld verdienen. De maatschappelijk werkster zei dat ik me hier niet druk over moet maken, dat het zich wel oplost, maar ik moet toch gewoon een inkomen hebben.. Ik werk wisselend aantal uren per week en niet werken, is geen inkomen.. Hoe hebben andere ouders dit opgelost? En is er een soort financiele ondersteuning mogelijk tijdens de ziekenhuis periodes? Verder hoop ik weer te kunnen werken als t na 2 operaties allemaal wat gestabiliseerd is. Mijn moeder wil dan oppassen of hij kan naar een (medisch) kinderdagverblijf.
Jeetje wat een moeilijke haast onmogelijke keuze. Maar hangt de keuze af van je werk? Of is dit de bijzaak? Kan je maatschappelijk werker dan niet voor je uitzoeken of hier evt vergoedingen of dergelijke voor zijn? Of een jurist? Zodat jij je kan richten op de keuze. Wil je in ieder geval veel sterkte wensen
Allereerst wat Kl*te voor je! Dit is niet hoe je je het voorstelt! Wat betreft de opnames. Ik zal het niet mooier maken dan het is. Ons zoontje heeft van zijn 7de tot zijn 10de maand bijna continu in het ziekenhuis gelegen. Ik had die periode echt niet kunnen werken. Dat ging niet omdat ik bij hem wilde zijn in ieder geval zoveel mogelijk en hem zeker niet alleen in bed liet liggen terwijl hij wakker was. Ben ook heeeel blij dat ik het zo heb gedaan, je bent namelijk overal bij en ook als er per abuis iets fout gaat kan je ingrijpen maar ook zoooo belangrijk voor de hechting. Ik heb genoeg ouders gezien die wel werkten maar die stonden er vaak heel anders in. Er bestaat daar geen vergoeding voor, wel heb je natuurlijk je zwangerschapsverlof en volgens mij is er ook nog zoiets als een zorgverlof maar dan krijg je niet doorbetaald. Wanneer je het zelf allemaal niet trekt kan je uiteraard wel in de ziektewet, maar dat kan alleen als jij zelf wat gaat mankeren. Sterkte
Het is inderdaad niet het belangrijkste. Ik heb een gesprek gehad met een maatschappelijk werkster en zij zegt dat ik me hier niet op moet richten. Het is meer bijzaak, maar het is wel iets wat mee speelt en waar ik maar niet achter kom. Zij wist er verder ook niks over. Het is alleen bijzaak, maar toch is het natuurlijk wel belangrijk. Mijn gevoel zegt dat ik ervoor wil gaan, maar het moet praktisch wel haalbaar zijn.
Senna: Wat heftig dat hij ook zo'n 3 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen! Zoals ik er nu in sta, zou ik er in die periode inderdaad ook steeds bij willen zijn. Ik wil hem dan niet alleen laten en zelf gewoon aan het werk gaan. Helaas heb ik geen vaste uren, dus ook geen zwangerschapsverlof/ouderschapsverlof. Het enige zou dus bijstand zijn (omdat ik alleenstaande ouder ben + zorg voor een ziek kindje), maar ik weet niet of dat mogelijk is. Of misschien PGB. Iedereen zegt dat dit bijzaak is, maar als ik moet werken terwijl hij in het ziekenhuis ligt, dan lijkt het vrijwel onmogelijk.
Wat een onmenselijke keuze zeg! Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje (die ook niet verliep zoals het hoorde), heeft de arbo arts mij een tip gegeven: Alles wat je aan ziekte maar ook psychisch leed tijdens je zwangerschap of tijdens je verlof oploopt waardoor je niet in staat zou zijn om te werken, vergoedt de staat aan je werkgever of bij zzp-ers krijg je va de staat je gebruikelijke salaris. Dus als je na de geboorte maar nog tijdens je verlof aangeeft dat je het psychisch gezien te zwaar vindt om te werken dan zou je geen problemen moeten ondervinden op financieel gebied. Wel betekent dit dat je na je officiële verlof periode dus niet direct aan de slag kunt. Hopelijk kan je wat met mijn lange verhaal. Heel veel sterkte!
Ik heb eerst in de ziektewet gezeten. Ze is van geboorte tot 7 mnd opgenomen geweest. Dat was ziek ten gevolge van de zwangerschap. Bij de andere opnames ziek gemeld of vakantie uren opgenomen Maar, ik had wel een redelijk makkelijke werkgever. Ohja heb ook nog zorgverlof opgenomen, dat is 2 weken betaald verlof En heb ook nog onbetaald verlof opgenomen
pgb kan je alleen maar krijgen wanneer er sprake is van een lichamelijk (lees zwaar) of psychische handicap (lees bijv. autisme etc) hier moet een diagnose voor gesteld worden allereerst en vervolgens moet er een awbz indicatie komen van bureau jeugdzorg. Wanneer dit er allemaal is kan er een pgb aangevraagd worden om zorg in te kopen. Pgb kan weer niet verkregen worden wanneer een kind verlijft in een instelling (Dus ook ziekenhuis) voor langere tijd. Leeftijd speelt verder geen rol De TOG is wel vanaf 3 jaar. Ik kan je wel vertellen met mijn ervaring mbt pgb dat jij er op dit moment echt niet voor in aanmerking komt sorry.
Het maakt niet uit dat je onregelmatig werkt en geen vaste uren hebt je werkt dus kan je in de ziektewet je krijgt dan van het uwv ziektewetgeld uitbetaald. Is geen vetpot, zeker als je onregelmatig werkt wordt namelijk een gemiddelde uitgerekend..... Maar weet je dit moet idd geen rol spelen in je keuze. Weet je waarom niet? Omdat kinderen onzeker zijn. Stel je krijgt een kern gezonde zoon of dochter en vervolgens blijkt hij of zij autisme te hebben of bijv. wordt aangereden op straat en raakt gehandicapt of de bevalling gaat niet goed en raakt daardoor gehandicapt. Kinderen brengen alleen maar onzekerheden met zich mee. Het is niet te voorspellen. Als ik jou verhaal zo lees zou ik er persoonlijk niet aan twijfelen om het kindje te laten komen. Juist omdat er wat aan te doen is en je niet exact weet hoe ernstig het is. Wat werk betreft dat komt altijd wel goed. Ik weet niet hoe hoog jouw inkomsten nu zijn maar bijv. bijstand met een kind is best te doen hoor. Ja je moet veel laten maar ja......dat komt wel weer goed. Hou er rekening me dat je geen ontslag kunt nemen en dan naar de bijstand kunt. Laat je goed informeren bijv. bij je gemeente en het uwv. Succes en sterkte.
Mijn kleine held heeft de eerste 4 maanden in het ziekenhuis gelegen en ik heb t/m maand 7 in de ziektewet gezeten. Ik ben dus nog heel fijn 3 maanden met hem thuis geweest voordat ik weer aan het werk moest. En hij gaat sindsdien 3 dagen per week naar een verpleegkundig kinderdagverblijf. Dat gaat inderdaad via een AWBZ indicatie. Maar ik heb niet ondervonden dat het moeilijk was om die te krijgen. Sterkte! Ik vind je erg dapper!
Ik denk dat je de keuze al gemaakt hebt.... Je denkt verder dan aan zijn gezondheid Volgens mij heb je ook gewoon recht op zwangerschapsverlof. Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal heel zwaar is. Alleen en een ziek ventje dat veel zorg nodig zal hebben. Wanneer je werkgever jou niet de vrijheid kan geven, kun je je ziekmelden. Het UWV kan jou dan helpen met de mogelijkheden om voor je ventje te zorgen en eventueel te werken. Heel veel sterkte met wat komen gaat! Maar volgens mij red jij het wel
klopt hoor maar dit gaat verder na het verkrijgen van een awbz indicatie kan pas een pgb aangevraagd worden, is weer een ander pad.....
Wij hebben ook een zoontje met een chronische ziekte. Vanaf zijn geboorte was het een opeenstapeling van ziekenhuisopnamen. Na mijn zwangerschapsverlof heb ik me daarom ziek moeten melden, werken ging toen echt niet. Helaas is mijn contract niet verlengd. Dit had echter absoluut niet met mijn ziekmelding te maken maar met fikse bezuinigingen bij werkgever. Dus ben ik ziek uit dienst gemeld. Ik heb daardoor heel veel tijd kunnen doorbrengen met mijn ziek kindje. Achteraf gezien is het goed zoals het is gegaan. Ik had echt niet erbij kunnen werken, zo vaak zijn we in het ziekenhuis geweest met hem. Vanaf nu hopelijk in rustiger vaarwater en snel een leuke nieuwe baan. Al zal ik wel minder dagen moeten gaan werken ivm de vele ziekenhuis afspraken. Succes met alles!
Elk kind verdient een kans, jij verdient een kans met hem! Pijn? Ja. Moeite? Ja. Weinig geld? Vast. Schipperen? Vast. Maar weet je? Ik denk dat er genoeg kinderen worden geboren in dezelfde situatie, die achteraf toch wat blijken te mankeren en in dezelfde ziekenhuis situatie terecht komen. Of kinderen die van alles lijken te mankeren, en uiteindelijk blijkt het mee te vallen! Voor het zelfde geldt ben je over 2 maanden toch je baan kwijt en zit je thuis, of krijg je een vaste baan met betere CAO, of of of of Zoveel dingen die je niet kunt voorspellen. Wat je wel kunt voorspellen is dat je zoontje nu een kans heeft! Die kans zou ik pakken!
Ik neem aan dat als je zoiets meemaakt je jezelf wel ziek kunt melden en zo dus toch je salaris behoudt. Kom op zeg anders zou ik het belachelijk vinden.
Er zijn ook ZIN (zorg in natura) regelingen. Ik heb een ernstig gehandicapt kindje en 2 keer per week komt er een verpleegkundige van kinderthuiszorg op hem passen. Ze kunnen alles, gaan ook met hem wandelen enz. Ik weet dat hun ook voor korte zorgduur bij kindjes komen. Dus misschien is het een optie? Dit moet ook wel aangevraagd worden en gaan wel 6 weken ook overheen meestal. Maar lijkt me beter dan hem al zo vroeg naar een medisch dagverblijf te doen... Vraag even infomatie bij je maatschappelijk werkster hierover, zij zal er vast wel iets over weten. Over de tijd dat hij in het ziekenhuis is zal je geen financhele ondersteuning kunnen krijgen. Hij wordt dan als het ware ook als zorg in natura verzorgd. Maar je zou toch af kunnen wisselen met oma(s). Maar ik zou het kindje niet hiervoor het leven afpakken als het nog geholpen kan worden. Sterkte en succes
Ik werk als ambulant begeleider bij zieke kinderen oa, maar de ervaring leert dat als ze in het ziekenhuis een ZINindicatie voor je aanvragen, dat je die vaak snel hebt en dat het vaak meer uren zijn dan wanneer je het zelf aan zou vragen. Verder wil ik je sterkte en succes wensen, het zal ongetwijfeld zwaar worden, maar de liefde die je van je kindje terug krijgt is heel wat waard.
Ik denk dat werk überhaupt geen rol mag spelen in het besluit om de zwangerschap af te breken Het gaat om je eigen vlees en bloed en de heus wel een oplossing! Heb je geen fam die eventueel financieel kan bij springen. Sterkte!!