Hallo, Op jullie website lees ik het volgende over de wazo uitkering: Bij de berekening van uw dagloon tellen alle vaste onderdelen van uw loon mee. Bijvoorbeeld: vakantiegeld, eindejaarsuitkering, 13e maand en ploegentoeslag. Nu ben ik in januari met verlof gegaan en gaan ze uit van de gegevens van mijn december loonstrook. In december heb ik 500 euro eindejaarsuitkering gekregen. Bij de berekening van mijn uitkering is deze niet meegeteld maar juist eraf getrokken. Hoort deze gewoon meegetelt te worden in de berekening van mijn dagloon? Groetjes
Beste Mirsa, De informatie over het dagloon WAZO op onze website is juist. Voor het berekenen van het dagloon van je Zwangerschaps-uitkering telt de eindejaarsuitkering inderdaad mee. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hoi, Klopt het dat alleen de opgebouwde eindejaarsuitkering meetelt of ook de werkelijk uitbetaalde eindejaarsuitkering, de 500 euro die ik ontvangen heb in december. Nu is namelijk alleen de opgebouwde meegeteld en dat is nog minder dan 100 euro. Groetjes
Beste Mirsa, Het klopt dat, voor het berekenen van je dagloon voor de zwangerschaps-en bevallingsuitkering, de opgebouwde eindejaarsuitkering meetelt en niet het totale uitgekeerde bedrag in december. Het is een vast onderdeel van je loon dat uitbetaald wordt in de laatste maand van het jaar. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.n/webcare