Ik ben echt gigantisch over mijn toeren.. Ik sta vanmorgen voor een t-splitsing en ineens klapt er een autootje op me. Ik kijk, was het een oud leerling van mij. Even snel gekeken, maar ik zag niet veel, dus hebben we afgesproken om vanavond even te bellen. Dus ik kijk thuis, zit de bumper toch los. Ik bellen en gevraagd of ze toch de papieren even willen opsturen. Belt dat meisje later terug met al een naar toontje, ja ze wil de schade zelf ook even bekijken, dus mijn vriend zegt van ach ja, laat de verzekering dat toch doen.. krijgen we die vader aan de telefoon en die begint te schreeuwen dat mijn vriend zijn dochter bedreigde en ik was achteruit gereden om van baan te wisselen en we probeerden haar een oor aan te naaien. Nou ik rijdt al 3 jaar zo naar mijn werk ben ik mijn hele leven nog nooit die andere kant opgereden...nee ik had hem achteruit laten rollen.. nou, het is een weg naar benede dus die vlieger gaat ook niet op... Dus ik heb voorgesteld dat we gewoon allebei de papieren invullen met ons eigen verhaal, nou dat deed ie dus niet, want ze hebben zelf een autobedrijf... hij loste het zelf wel op (ik heb trouwens bij haar de schade bekeken, maar alleen haar kentekenplaat zat los) en hij zou een aanklacht indienen tegen mijn vriend en dan zouden ze me helemaal niet meer geloven. Het is mij totaal niet de bedoelling geweest om geld los te krijgen, ik wilde het gewoon netjes oplossen, misschien stelt onze schade ook niets voor (gaan vrijdag naar de garage) maar mijn vriend zei dus dat je altijd een formulier moet invullen.. Ik ben teleurgesteld, ik vertrouw niemand meer. Maar ik ben ook bang dat ze morgen bij mijn werk staan...of een klacht indienen op mijn werk. En eefje gaat morgen met me mee.. ik durf mijn schadeformulier niet eens in te vullen, wat nou als er toch amper schade is, dan lijkt het helemaal alsof ik het bedacht heb.. Ik denk zelf dat dat meisje thuis is gekomen, bang is geweest voor de reactie van haar vader en dit verhaal heeft opgehangen omdat er in eerste instantie toch geen schade was.. en ja als moeder zijnde kan ik me dan voorstellen dat je als vader je dochter geloofd... en met zo'n vader zou ik het ook niet eerlijk opbiechten.. maar wat nu.. als ik een schadeformulier invul gaan ze dus er alles aan doen om ons zwart te maken, dat heb ik nu wel door.. vul ik niets in (waar ik wel naar neig) lijkt het net alsof zij gelijk hebben en ik mijn 'plannetje' toch maar niet door heb gedrukt.. Ik vertrouw in elk geval niemand meer..
iemand die achter op rijd is altijd schuldig als je heb na laat kijken door een schade expert. die vader kan een eigen garage hebben maar hij kan niets tegen jou beginnen. zou wel een melding maken dat de meneer nu een beetje zit te dreigen. zijn dochter rijd eenmaal achter op jou auto. hou je vast bij je stand punt.
Jeetje, wat een verhaal. Je hebt hier nu niets meer aan, maar dat is nou waarom het zo belangrijk is om ter plekke schadeformulieren in te vullen en elkaar te laten tekenen op eigen formulier! Op dat moment heb je ook wellicht nog eventueel de getuigen in de buurt. Maar nu: ik zou niets aantrekken van de reacties van de vader. Laat je niet bang maken door zo'n schreeuwlelijk. Vul het formulier in zoals het volgens jouw is gegaan + een situatietekening en verder is het werk van de verzekering. Laat je in ieder geval niet intimideren. Veel succes.
He wat walgelijk zeg!! Lekker onsportief van dat meisje. Tja, wie weet was ze niet verzekerd..ze zou niet de eerste of de laatste zijn helaas. Ik zou daar gauw klaar mee zijn en de politie bellen en dan een melding maken van doorrijden na aanrijding. Je hebt haar kenteken toch of niet? Dan kun je die doorgeven. Als ze vragen waarom je het niet zelf opgelost hebt, dan meld je gewoon dat je dat geprobeerd hebt, maar bedreigd wordt. Als die vader je vriend bedreigt, dan zou ik dat zeker niet over me heen laten gaan. Aan de andere kant, kun je het er natuurlijk ook bij laten. Waarschijnlijk haal je je een hoop gezeik op de hals en als je nu al bang bent dat ze op je werk komen, dan zou ik het laten.. Jammer van die bumper, maar dat is je veiligheid niet waard lijkt me
ik zou gelijk even meding maken bij de politie over het voorval en gelijk even je verzekering bellen (als het goed is zijn die er dag en nacht)
en als ze idd niet verzekerd rond rijd, en je heb haar naam en haar kenteken kan je het via de verzekeraar na laten checken of de gene wel verzekerd is. anders kan je altijd nog aankloppen bij de politie.
heb de politie gebeld en die zeggen dat ze niets doen met zulke dingen.. is zaak van verzekering.. ze luisterden niet eens. En ze zegt dus dat ik achteruit ben gereden.. ik las nu ergens dat je eerst getuigen moet zoeken als je bij zoiets betrokken raakt.. maar ik was nog verdwaasd van de klap.. oooh wat heb ik dit beroerd aangepakt..
Inderdaad, hoe bekend je ook bent met iemand en al lijkt de schade niets! Altijd maar dan ook ALTIJD schadeformulieren invullen. Kleine botsing, bumper los, is zo soms al een schade van 1200 euro. Had ik teminste de hele bumper moest vervangen worden, kleine botsing maar was toch uit zijn voeg gegaan. Je kunt nu alsnog de schadeformulieren invullen ... maar toch heb je ook de gegevens/ handtekening van de tegenpartij nodig. Ik heb eens een aanrijding gehad met een collega. Heel vervelend zij dacht dat ik schuld was want ik zag dat ze achteruit reed en dus ik had actie moeten ondernemen. Ik kon echter mijn auto niet meer zo snel in de achteruit krijgen. Ze deed een bijzondere verichting, achteruit rijden en ik reed voor uit langs haar auto dus. Direct schadeformulieren ingevuld. Toen zij namelijk doorkreeg dat zij toch wel degelijk schuld had, wilde ze het erop gooien dat de schade wel meeviel allemaal. Mooi niet, want ik had dus 1200 euro schade.
Ik zou het er niet bij laten zitten. Dit soort mensen bereikt dat altijd door mensen te bedreigen, laat ze nu maar eens zien dat er ook mensen zijn die niet bang zijn! Bij de politie een melding maken en je verzekeraar op de hoogte stellen. Als je melding van bedreiging doet, moet de politie er wel wat mee doen! Echt niet je laten intimideren, dan doen ze het de volgende keer bij een ander weer!
daarom moet je auto ook door een schade expert na laten kijken!(gaat via je auto verzekering) die kan dan ook zien dat de tegen partij op jou is gereden. hun zien dat zo
ik denk echt dat ze bang is geweest voor haar vader, dit verhaal heeft verzonnen met de hoop dat ze er toch niets meer van zou horen en durf dan als 22 jarige nog maar eens de waarheid te vertellen aan je pa de garagehouder (wiens auto ze waarschijnlijk geleend heeft). Maar alleen het idee al dat mensen denken dat ik iemand op zou lichten... zou niet eens in mij opkomen...
Nou lekker dan. Heb je en schade waar je niets aan kunt doen en zo'n flapdrol aan de telefoon. Nee, daar ga je je lekker over voelen...wat een eikel! Ik zou ook even de verzekering bellen vragen hoe nu verder..succes!
Lekker verhaal zeg! In de praktijk hoor ik dit soort dingen helaas veel vaker. Dan komen ze thuis en wordt hun verteld dat het schadevrije jaren gaat kosten en dat ze dus meer premie moeten gaan betalen. Vervolgens wordt een heel ander verhaal bedacht waardoor jij ineens schuldig bent! Politie doet inderdaad niks, die komen ter plekke al niet eens. Je hebt in Nederland het rechtstreeks verhaalsrecht als gedupeerde van een ongeval met een motorrijtuig. Dit houdt in dat jij zonder hun medewerking haar verzekering kan aanspreken. Als je all risk verzekerd bent doe je het via je eigen verzekering, ben je alleen wa of wa/extra verzekerd dan zul je het zelf moeten doen of via je tussenpersoon als je die hebt. Wat je in ieder geval eerst moet weten is hoe hoog het schadebedrag is. Als je dus haar adresgegevens en kenteken hebt vul je dat zelf in op het formulier. Dat stuur je naar je tussenpersoon of verzekering. Als je het zelf moet regelen zul je dus moeten proberen uit te zoeken waar ze verzekerd is. Vaak kun je een verzekeraar opbellen en zeggen dat zij heeft gezegd dat ze daar verzekerd is, soms heb je mazzel en is het inderdaad zo, anders moet je vragen of zij kunnen zien waar ze dan wel verzekerd is. Hopelijk krijg je dan antwoord. Heb je kunnen achterhalen waar ze verzekerd is dan stuur je daar het door jou ingevulde schadeformulier naartoe. Hun zullen vervolgens haar aanschrijven. Reageert zij bijvoorbeeld helemaal niet op het verzoek van haar eigen verzekering dan zullen ze uiteindelijk de schade afhandelen op basis van wat jij op het schadeformulier hebt ingevuld. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes ermee!
Bah wat naar zeg, ik zou me niet bang laten maken door die vader. Zij is achterop jou gereden en is dus aansprakelijk voor de schade. Wat ik nog wel even kwijt wil is het "commentaar" op de politie. Ik las dat iemand opperde aangifte te doen van doorrijden na aanrijding. Dat heeft geen zin, want er is helemaal geen sprake van doorrijden na aanrijding (7 WVW). Jullie zijn beiden in de gelegenheid geweest de schade op te nemen en de identiteit van elkaar vast te stellen. Dit is "gewoon" een verzekeringskwestie inderdaad. Toen las ik nog dat je aangifte van bedreiging moet doen. Tja, dan moet men niet raar opkijken als de politie helemaal niet meer luistert. Er is pas sprake van bedreiging als de vader jou bedreigt met een ernstig misdrijf (zware mishandeling, dood etc) Daarvan is hier geen sprake toch? Sorry dat ik wat fel ben, maar ik kan niet goed tegen het "afgeven" op de politie. En nee....ik werk niet bij de politie (en ook verder niemand in mijn familie ) Sterkte met de afhandeling!!
Ik zou het toch proberen! als hij al zo'n toon uitslaat naar jou zal hij dat ook wel doen waar anderen bij zijn, en een leugen is zo ontfrutselt! idd neem een schade expert en misschien zijn er huizen bij die t-splitsing (noem maar wat hoor) zodat je kunt aanbellen om te kijken of hun iets hebben gezien? laat je niet zo aftroggelen, wees eerlijk en laat hem maar zeuren!
Voor alle andere mensen die dit lezen, een foto maken met je mobiel van de auto's. Zo heb je altijd bewijsmateriaal. Voor TS: Ik zou gewoon de schadeformulieren tekenen zoals het gegaan is. En idd zoals al gezegd naar de garage of schade-expert. Zij kunnen vaak aan de schade wel zien hoe het heeft kunnen gebeuren. Weet je of er getuigen waren?
idd papieren toch invullen... een schade, hoe klein die ook lijkt, kan behoorlijk in de papieren lopen.. bumper hangt los, bumper kan ongemerkt iets naar binnen geschoven zijn etc. opsturen naar jouw verzekering, liefst met haar gegevens erbij.. en die pa, lekker laten brullen..
Gewoon invullen en indienen bij je verzekering. Wij hadden vorig jaar een ongeluk en in eerste instantie wilde de tegenpartij de schadeformulieren niet invullen omdat zij fout waren en daar ook onderuit probeerde te komen. Wij hebben toen contact gehad met politie (die was bij ongeluk omdat het een heel groot ongeluk was!) en verzekering en beide vertelde ons dat het in iemands nadeel werkt als diegene de formulieren niet wil invullen.
Verzekering bellen! Dit is een verzekeringszaak. Geen sprake van doorrijden na aanrdijding en ook geen strafrechtelijke bedreiging.