Aangereden kat

Discussion in 'De lounge' started by Aszz, Sep 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Succes Astrid!

Laat je even weten wat de DA zei? Ik duim voor je dat het allemaal simpel op te lossen is en de kosten niet te hoog oplopen voor je.

Liefs Laura

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik zou als ik jou was vantevoren even een schatting van de kosten aan de dierenarts vragen
    en als het echt heel veel is.. of je in termijnen mag betalen
    hoop dierenartsen vinden dat niet zo'n probleem.

hoop voor je dat het verder mee gaat vallen
    en natuurlijk ook voor poes
    het is wel goed dat ze geen pijnstillers krijgt.. maarja echt fijn is het niet natuurlijk

1 tip die ik inmiddels wel geleerd heb.. ook als ze straks zelf vind dat ze prima weer alles kan en dus graag de bench uit wil.... niet doen.. gewoon die 5 weken laten zitten.
    het zou niet de eerste zijn die opnieuw iets breekt omdat ze te vroeg te wild doet :)
    katten zijn overlevers.. en nog iets te dicht bij de natuur om zielig bij de pakken neer te zetten.
    the minute dat ze denken dat ze iets kunnen.. zullen ze het zeker doen.

ik ga voor je duimen dat er toch nog geplast word!
    en ook alvast een lieve krabbel voor poes en hoop dat het niet te veel pijn doet..
    (al kan die pijn aan dr bekken ook de reden zijn waarom ze naar je blaast... ipv dat het pijn is ivm niet plassen... )

*duim*

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Astrid, helaas heb ik hier ervaring mee, 4 jaar geleden is onze kater Neo aangereden. Hij had zijn staart gebroken (is geamputeerd) en zijn blaas was verlamd. Hij kreeg ook 5 weken benchrust (we hebben hem er 3 weken ingehouden, daarna werden we er allemaal gek van) en hij plaste wel, maar in het begin wel met veel bloed.

Zijn blaas heeft tot een jaar na het ongeluk op halve kracht gewerkt, waardoor hij veel last had van blaasonstekingen. Na de zoveelste ontsteking was zijn blaas geheel verlamd en werd hij onzindelijk. Hij kon zijn blaas niet meer zelf legen en we moesten daarom 2x per dag zijn blaas leegmasseren, op een gegeven moment raakten ook zijn darmpjes van slag. 2,5 jaar na het ongeluk hebben we hem toch in moeten laten slapen, maar hij heeft nog wel 2 hele mooie jaren gehad.

Het vraagt echter wel wat offers, want hij moest 2x per dag medicijnen slikken en dus steeds 'geholpen' worden en ja de geur in huis was ook niet altijd aangenaam, want hij lekte wel eens wat. Gelukkig vonden wij een heel goed pension voor hem, zodat we wel op vakantie konden en zo.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Oh, als de DA je adviseerd haar in te laten slapen ivm met haar blaas, denk daar dan heel goed over na. Veel DA denken dat een kan niet kan even met een verlamde blaas, maar het kan wel degelijk, al vraagt het veel dicipline. In een dierenkliniek kunnen ze je misschien verder helpen, heel erg veel succes, ik weet hoe je je nu voelt.

5. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het nu...? Al geplast...wist de dierenarts meer te vertellen..?

6. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik hoop ook dat alles goed gegaan is.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik duim voor jullie

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hoe gaat het nu?

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Helaas hebben we haar gisteravond in moeten laten slapen :cry:
    Na verder onderzoek bleek dat het heiligbeen en de andere kant van de bekken ook totaal verbrijzeld was.
    Ook de zenuwen naar haar blaas zijn kapot, net als haar blaas zelf.
    Na veel overleg hebben wij besloten haar in te slapen.
    De dierenarts gaf haar 20% kans na talloze operatie's die maanden in beslag zouden nemen.
    Dit wilden we ons allerliefste poesje niet aandoen, al de pijn en al het heen en weer gesleep. Het was zo'n gevoelige poes en ze had zoveel pijn :cry: Ze lag daar te gillen.. :cry:

Wij allebei zijn er kapot van, het is alsof een dierbare uit ons leven is gerukt.
    Sommige mensen zullen wel denken; het is maar een poes, maar het zijn onze kinderen. Ze horen bij ons. Met de 2 andere katten was ze een eenheid, nu is het helemaal kapot :cry:
    Het was de enige dame naast mij in huis en nu is ziek thuis zit hield ze me de heledag gezelschap. Een grote leegte laat ze bij mij achter.

We hebben haar begraven in onze tuin en planten er een jasmijn bovenop.
    Ze wordt nu al vreselijk gemist, maar we zijn blij dat ze de anderhalf jaar die ze heeft geleefd bij ons is geweest :cry:

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow Astrid wat erg voor je :cry: :cry:
    Wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!
    En zo te lezen heb je de juiste beslissing genomen.

Gecondoleerd!

11. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    oh nee :( gecondoleerd
    knap dat jullie de keus heeben gemaakt en aan haar hebben gedacht.
    ze is vast blij met de mooie tijd en goede zorg bij jullie..

veel sterkte!

12. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wat erg meid!
    heel veel sterkte...

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Meid, heel veel sterkte met jullie verlies.

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Wat erg Astrid! Wel de goede beslissing als ik het zo lees, maar toch. Is zo moeilijk om zo'n knoop door te moeten hakken. Veel sterkte!

Liefs Laura

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ach meid toch, wat erg!

Ik weet hoe je je voelt, vorig jaar mei (was toen 16 weken zwanger geloof ik) is een van onze katers bij de dierenarts overleden. Dit kwam voor ons heel onverwacht. Heel veel sterkte de komende tijd. Fijn dat je haar een mooi plekje hebt kunnen geven. Ik vind het heel erg goed van jullie dat jullie ervoor hebben gekozen haar lijden te beeindigen. Dat is pas dierenliefde, jullie gunnen haar rust en houden haar niet koste wat kost, tegen alle pijn in bij jullie! Nogmaals heel veel sterkte!

16. sim

sim Niet meer actief

jeetje meis, heel veel sterkte...

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Sterkte!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Astrid, heel veel sterkte. Ik heb ivm ziekte 2,5 jaar geleden een van onze katten moeten laten inslapen, en het doet me nu nog wel eens pijn.
    Je wilt ze helemaal niet laten gaan, maar voor de kat is het soms wel het beste.

Nogmaals heel veel sterkte!

Dikke knuffel
    Daphne

19. Niet meer actief

Oh wat vreselijk, lees dit net pas....
    Heb gisteren en vandaag regelmatig aan je kat gedacht en me afgevraagd hoe het nu zou zijn.
    Lieve meid, heel veel sterkte met dit verlies. Is enorm verdrietig als je je beestje moet laten inslapen. Voor haar wel de juiste beslissing denk ik, hoop dat je er troost in mag vinden dat zij nu geen pijn meer hoeft te lijden.

liefs, Indigo

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve woorden!
    Hier begint het verdriet iets minder te worden, we hebben het gelukkig een plaatsje kunnen geven....

Share This Page