' Aangereden'

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Blegh.. kijk er ontzettend tegenop om het allemaal te gaan regelen...

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja kan ik mij helemaal voorstellen. Het is echt vies dat zij deze zaak op jouw schuiven.

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vraag mij af wat hun beweegredenen zijn om hiermee te frauderen. Heb niet het gevoel dat ze eerlijk zijn. Ik denk ook dat hij teveel op zijn kerfstok heeft en vreest voor zijn rijbewijs. Ik zou zo'n persoon zeker niet gaan helpen. Al snap ik dat het voor jou lastig moet zijn gezien de voorgeschiedenis en de manier waarop zij op je gevoel probeert in de praten. Maar houd voet bij stuk, hij is schuld en dan moet hij ook de verantwoording nemen

4. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    He gatsie, als ze dat er bij gaan halen vind ik het wel een hele trieste bedoeling. Ik vind dat nogal appels met peren vergelijken, maarja.. Daar heb je natuurlijk niets aan. :)

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik begin mij af te vragen of hij zn rijbewijs überhaupt nog wel heeft...:)

Het begon al heel wat jaren geleden hoor, toen hij 14 was ofzo op zn brommer.... aantal aangehouden omdat hij er nog niet op mocht rijden, geen certificaat, nu dan met die auto's hij heeft al 3/4 auto's gehad, allemaal in de prak gereden... ik weet ook allemaal niet hoe het werkt daar hoor..

Mijn keus zou het niet zijn maar goed...

Volgende keer is het geen auto maar een kind....

Ik betwijfel ook of hij wel helemaal nuchter was( is nogal van t blowen) maar goed dat is achteraf

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Van die aankoopbon kan ik wel begrijpen dat ze daar pissig over zijn. Het was overduidelijk hun trap.
    En waarom wil je die dan.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ja tja ik weet dat het gelukkig meer bij hun ligt als bij anderen hoor,,, ze hebben nl met meerder buren gezeur haha

Maar goed maakt het niet minder vervelend natuurlijk :p

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ik heb toen aangeboden een nieuwe trap te kopen/mee te betalen maar dat hoefde allemaal niet.

En waarom ik een bon wil? ik kan ook wel zeggen dat mijn tv 900 euro was ipv 500...

Ik ga toch niet zomaar iets betalen wat al jaaaaren oud is waarvan ik geen idee heb wat het kost...

Het zijn nou zeg maar niet de allerbetrouwbaarste mensen zeg maar...

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou er in eerste instantie geen probleem mee hebben of het nu hij of zij was. (Als de rest allemaal wel naar waarheid is ingevuld) Als ik het maar vergoed krijg.. Maar het feit dat er al meer gelogen is (dat hij stilstond ipv jij) en hun reacties.. Nee dan is het echt klaar en gewoon waarheid.

10. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Als je je handtekening zet, ga je akkoord met alles wat op de voorkant van het formulier is ingevuld. Pas als de handtekening is gezet, is het formulier rechtsgeldig. Dus niet tekenen! Hij heeft niet gereden. Mochten jullie er beide niet uitkomen, zou ik een aparte schadeformulier invullen met jouw gegevens en het kenteken van de tegenpartij. Vervolgens kun je op de achterkant jouw verhaal kwijt. Mocht je meer advies nodig hebben, ik heb er vaak genoeg mee te maken gehad ivm m'n werk dus je mag me een pb sturen als je daar behoefte aan hebt. Succes met het regelen..

11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft paar jaar geleden bijna exact hetzelfde meegemaakt met buurjongen. Hij was schuldig in ons geval maar dat wilden zijn ouders eigenlijk niet toegeven want dan konden ze allerlei zaken niet terug krijgen via onze verzekering (zijn telefoon, fiets e.d.).

Wij hebben voet bij stuk gehouden maar bij ons waren er gelukkig getuigen bij en ook politie (aanrijding voor het politiebureau).

Ik zou absoluut niet tekenen ookal betekent dat waarschijnlijk dat je geen goede verstandhouding meer hebt met je buren. Wij worden ook nog altijd genegeerd en boos aangekeken. Het boeit me echt niet, we stonden nou eenmaal in ons recht.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Nou precies dit. En ze weten dat ze op je gevoel in kunnen spelen en denken dat ze er mee weg kunnen komen. Zoals iemand al schreef dat dit niks te maken heeft met buren maar met eerlijkheid, voor je het weet krijg je niks en zeker hoe hij het schreef of je staat bekend als oplichter.

Kan er niemand anders mee een vriend, vriendin, kennis? Heel veel succes hopelijk schrijf je nog hoe het afgelopen is.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ook niet getekend en ik ga dat schadeformulier ook zeker niet tekenen! ik heb voorgesteld het ongetekend vanuit mijn kant op te sturen maar dat wil ze niet want dan komt de aap uit de mouw..

We hebben in ieder geval voor morgen tussen half 4 en 4 afgesproken, dan ga ik even langs om een nieuwe in te vullen.... pff ik ben benieuwd

Gelukkig heb ik ook getuigen, de andere buren hebben het van begin tot het eind gezien en hebben al aangegeven te willen getuigen als het nodig is :)

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ik hoop dat we er gewoon uit kunnen komen, zo niet dan stuur ik je een pb! bedankt :)

Ik moet sowieso morgen eerst hun verzekering bellen om te vragen waar ik de schade moet laten bepalen..

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je kunt het toch ook zwart oplossen. Ga je naar een autobedrijf om een schadeofferte te laten maken en dat betalen ze dan. Zijn zij hun no-claimkorting niet kwijt en jij kunt de auto laten maken.

16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dat is echt een slecht advies.
    Waarom zou ts het risico moeten lopen dat de tegenpartij misschien niet betaald?
    Schade aan een auto kan echt heel snel aardig duur worden en ze zullen echt de eerste niet zijn die terug krabbelen na het horen van het schade bedrag.
    En dan?

Mensen zijn niet voor niks verzekerd dus voor dit soort zaken moet je daar ook gebruik van maken. Op de manier waarop het bedoeld is en niet proberen fraude te plegen.

En dan is het jammer voor de tegenpartij dat de premie duurder wordt..

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ga ik niet aan beginnen, sowieso omdat ik er niet op vertrouw dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren....

Heb net even gekeken en alleen de koplamp is al €200... en dan kokt er nog de bumper en spatbord bij... ik denk dus dat het wel wat gaat kosten...

Als het nou alleen om €200 ging ofzo zou ik dat best doen, maar nu niet.

Nadat de schade trouwens is betaald krijg je van de verzekering kans het geld aan de verzekering te betalen wat hun hebben betaald en dan is je no claim korting en premie hetzelfde als voor de schade.

Althans hier wel, heb nl 2/3 maanden geleden zelf ook schade gereden

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je kan toch een nieuwe trap kopen? Dat hoeft dan heus niet de duurste te zijn.

OT voet bij stuk houden. Geef aan dat je niet akkoord gaat met hoe hun het willen. Dat je het jammer vindt dat hun dat voorstellen. Jij hebt schade, veroorzaakt door hem. Kun je niet contact opnemen met de politie?

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of de politie nog iets kan doen eigenlijk.

Ik ga morgen eerst hun verzekering bellen om te vragen waar ik Mn auto heen moet brengen oid.

Dan ga ik smiddags naar haar en hoop ik dat ze het gewoon netjes invult allemaal.
    Dan hieft er verder geen politie oid aan te pas te komen :)

Ik begrijp alleen niet dat ze het via de aansprakelijkheidsverzekering wil gaan doen....? Die doen toch helemaal niets met autoschade..?
    Ik stuur mijn deel sowieso naar de verzekering

20. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Politie kan in deze niet echt wat betekenen. Het is en blijft een verzekeringskwestie! Met dat soort mensen moet je het zeker niet zwart willen gaan oplossen. De kans dat ze niet betalen is aannemelijk. Laat de verzekeringsmaatschappijen het lekker uitvechten met elkaar. Jij stuurt jouw deel op, geeft aan wie er aansprakelijk is en waarom en dan mogen zij het gaan uitzoeken.

Deel Deze Pagina