' Aangereden'

Discussion in 'De lounge' started by Biny, Mar 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Ik zou morgen even met jouw verzekeraar bellen hoe dit op te lossen.

Je hoeft niet meteen namen te noemen, maar geef aan dat de tegenpartij niet de werkelijke bestuurder op het schadeformulier invult en vraag hoe je daar mee om moet gaan.

Ik ben bang dat meer mensen tegen dit probleem aanlopen en ik kan me niet voorstellen dat hier geen standaard "oplossingen" vanuit de verzekeraars voor zijn.

2. Feline31

Feline31 Bekend lid

Feb 11, 2017
    927
    588
    93
    Ik 'bemoei' me er nog even mee als medewerker van een verzekeraar.

Hoe is jouw auto verzekerd ? Allrisk? Dan zou ik inderdaad even informeren bij jouw verzekeraar over hoe hier mee om te gaan. Jouw verzekeraar gaat namelijk de schade voor jou verhalen.

Beperkt Casco verzekerd of WA? Dan dien je zelf de schade te verhalen. je verzekeraar kan dan weinig voor je betekenen. Heb je een rechtsbijstandverzekering ? Dan kan die je weer hier mee helpen!

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Je kan trouwens naar een willekeurig schadeherstel bedrijf om een schatting van de kosten te laten maken.
    Dit moet je sowieso voordat je de papieren doorstuurt aan de verzekering. Staat op de achterkant van de papieren.

Als de kosten hoger geschat worden dan (ik dacht) €750,- moet je een afspraak maken voor een expertise die gedaan wordt door een onafhankelijk expert. Die kosten moet jij betalen maar krijg je later terug als de kosten van het herstel uitbetaald worden.

Maar die uitleg zal je ook nog krijgen.

Zou dus vanochtend een schatting laten maken en afwachten wat er vanmiddag gebeurd als je bij de tegenpartij bent.
    Mochten jullie er niet uitkomen dan direct je verzekering bellen.

En politie doet er wel degelijk wat aan.
    Je bent wettelijk verplicht om het schadeformulier in te vullen.
    Bij weigering kan je bellen en zal de tegenpartij een uitbrander krijgen en alsnog 'gedwongen' worden het in te vullen.

Laatst bij een aanrijding bij ons ook gebeurd. Meneer wilde niet invullen en wilde wegrijden. Politie gebeld en die kwamen met 2 auto's. Hij heeft onder dwang alsnog ingevuld.

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Eenzijdig invullen en opsturen kan ook

5. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    werkt het dan weer anders als je via een tussenpersoon verzekerd bent?
    ik heb vorige zomer een aanrijding gehad, schuld tegenpartij, en hun zijn er voor mij echt bovenop gaan zitten omdat de tegenpartij het formulier niet wilde versturen.
    ik ben alleen wa verzekerd

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik ben beperkt casco verzekerd en heb geen rechtsbijstandverzekering.

Ik heb gister al gelijk gebeld en hun gaven alleen aan dat ik niet moest tekenen als het niet naar waarheid was ingevuld...

Is het niet de taak van de verzekeraar om te zorgen dat ik mijn schade vergoed krijg, nadat ik een formulier heb opgestuurd...

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    En dan op het deel van de tegenpartij helemaal niets?

Of daar invullen wat ik weet?

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik zou ook zeker niet tekenen, ik had laatst ook gezeur met een aanrijding... diegene wilde uberhaupt geen formulieren invullen en toen hij hoorde dat ik all risk was verzekerd en hij niet vond hij wel dat ik de schuld op me kon nemen want ik kreeg de schade toch wel vergoed.
    Ik zou jouw verzekering even bellen, hun inlichten over hetgeen wat gebeurd is. Heb ik toen ook gedaan en hun gaven aan hem nog een paar dagen de tijd te geven om het formulier eerlijk in te vullen en anders moest ik gewoon zonder hem het formulier invullen en opsturen.

Waarom wil je eigenlijk hun verzekering bellen om te vragen waar jij je auto moet brengen? Dat kan jouw verzekering je vertellen (is ook te vinden op internet geloof ik).

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Even op dat laatste... ik heb gister mijn verzekering ook gebeld en het voorgelegd en ik heb gevraagd wat ik nou met mijn auto moest, of ik zelf naar een willekeurige garage moest voor de schade oid.
    Hun gaven toen als antwoord dat ik hun verzekering moest bellen omdat ik daar moet zijn met die vraag...

10. Feline31

Feline31 Bekend lid

Feb 11, 2017
    927
    588
    93
    Dan heb jij heel erg mazzel met je tussenpersoon!
    Want dat zijn zij niet verplicht. Fijn dat zij het voor je geregeld hebben!

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Daar heb ik nog nooit van gehoord, misschien zit dat met all risk anders o.i.d. geen idee?!
    Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat je zelf de schade moet verhalen bij de tegenpartij, lijkt mij dat een verzekeraar zoiets doet.

12. Feline31

Feline31 Bekend lid

Feb 11, 2017
    927
    588
    93
    Nee, dat is met jouw dekking geen taak van jouw verzekeraar. Dit is een misvatting van veel mensen. Dagelijks moet ik mensen hierin teleurstellen.
    Jouw verzekeraar is hierin geen partij. Bij een allriskdekking betaalt jouw verzekeraar jouw schade en verhaalt het schadebedrag vervolgens bij de tegenpartij. Jouw verzekeraar heeft er dan belang bij dat de schade verhaald wordt.
    Nu heeft jouw verzekeraar geen enkel belang. Je bent namelijk niet allrisk verzekerd. Jij hebt geen schuld, dus de tegenpartij is verantwoordelijk voor het betalen van de schade. Het maakt voor jouw verzekeraar niets uit of het verhalen van die schade gaat lukken of niet: jouw verzekeraar hoeft toch niets te betalen aan de schade. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor het verhaal.

13. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Ik heb vorig jaar ook schade gehad, tegenpartij wilde dat ik het op mij nam omdat ik 'toch allrisk verzekerd was', dus het wel vergoed werd. Dat ik hiermee een terugval zou maken kon hun niet boeien ;) hierdoor had ik dus ook geen ondertekend schadeformulier.
    De verzekering heeft gezegd dat ik hem niet ondertekend moest opsturen, de achterkant mijn verhaal zetten en los nog mijn verhaal en situatieschets. Zij hebben toen alles verder overgenomen.

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Wat werkt de wereld toch krom...;)

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Wat zijn mensen toch erg 😱

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Maar wanneer je all risk bent verzekerd betaald de verzekeraar ook pas wanneer hij de schade heeft verhaalt op de tegenpartij en het geld daadwerkelijk heeft gekregen.

Hoe zit dat dan in geval van TS maar wanneer zij geen verzekeraar van de tegenpartij zou weten? dan valt er niets te verhalen?

17. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik moet sowieso mijn deel opsturen naar mijn verzekering... als hun dat niet doen, zou ik dan nooit geld zien?:(

18. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

Jan 24, 2011
    127
    23
    18
    Hoezo is dat krom? Er zit een verschil in de premiebedragen voor een beperkt casco dekking en een all risk dekking. In je verzekeringsvoorwaarden staat ook duidelijk vermeld wat onder een beperkt casco en all risk dekking valt (en bij all risk zal je verzekeraar inderdaad de schade proberen te verhalen). Dus daar heb je een keus in. En ja, je weet niet wat je allemaal gaat overkomen. Maar dat is het principe van verzekeren, voor een gebeurtenis waarvan je niet weet of het plaats gaat vinden. Niks kroms aan ;).

19. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

Jan 24, 2011
    127
    23
    18
    Het zou trouwens wel een service van de eigen verzekeraar van TS zijn als die nakijken waar de tegenpartij verzekerd is (als TS dat niet zou weten). En haar dan doorverbinden, zodat de verzekeraar van de tegenpartij de schade in behandeling kan nemen. Of het niet ondertekende schadeformulier doorsturen.

20. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nja goed, is het echt zo dom om te denken van mij dat ze je best wel mogen helpen als het je zelf niet lukt...:(

Share This Page