JE kan toch gewoon jezelf opgeven als hoofdbestuurder en andere mensen mogen er soms in rijden? Nu weet ik dat de auto in principe van hem is en zij er helemaal niet in rijd maar goed.. ze zullen dat vast niet tegen de verzekering vertellen want dan hebben ze zelf ook een probleem.... En onder invloed tsjaa... de andere buren zeggen van wel( niet dat het me zou verbazen hoor)... ik weet het niet ik heb daar niet zon verstand van dus ik ga daar verder ook niet over beginnen... want stel dat het helemaal niet waar is Maar goed... wel vervelend dat er misschien alsnog niks aan mij uitgekeerd word
Oh jemig.. deed hun verzekering er ook helemaal niks mee dan? Of is dat ook alleen als je all risk verzekerd bent?
Ze wilden dit volgens mij niet opgeven aan de verzekering, want het grietje was net 18. En dat kost je punten Ik heb later het geld contant gehad.
We hebben een nieuwe ingevuld, moeder begon er wel weer over en heb gewoon gezegd dat ik niet voor onwaarheden ga tekenen... dus een nieuwe. Daar stond ook ineens bij de verzekering iets anders als gister, ik denk dat dit wel naar waarheid is. Verder ontbreken er bij hem een paar gegevens zoals rijbewijs nummer want hij heeft zn rijbewijs niet want hij is zn portemonnee kwijt En moeder zei nog dat het wel lang zou durenomdat ze het via de aansprakelijkheidsverzekering gaat doen... wat helemaal niet kan maar goed ik heb haar in die waan gelaten en gewoon ja en amen gezegd Verder klopt nu alles wel, en heb dan dus ook getekend, morgen langs de garage voor een achaderapport... die groter is dan ik denk want het spatbord ia wat naar achter verschoven waardoor de deur aanloopt tegen het spatbord en ook is er wat verf af... maar goed we zullen zien Dan de achterkant van het formulier even helemaal invullen en dan kan hij verstuurd worden naar de verzekering
Oei... Heeft hij wel een rijbewijs? Echt heel vaag dit en eigenlijk is het nu niet volledig ingevuld, of was het geen verplicht veld?
Ik heb echt geeeeen idee of hij wel of geen rijbewijs heeft nog.... Maar nee het is dus niet compleet volledig ingevuld... maar goed... ik neem aan dat de verzekering aan hun gaat vragen waarom niet en dat dat hun pakkie aan is....?
Ja vast wel, maar het klinkt heel vaag en ik hoop voor je dat het gewoon soepel gaat lopen allemaal. Anders zou ik heel snel de politie inschakelen. Heb je rechtsbijstand bij je autoverzekering? Misschien die even bellen als er straks problemen zijn.
Dat regelt de verzekering wel hoor. Ik heb ook n keer een kleine aanrijding met mn moeder meegemaakt. Wij stonden te wachten op een parkeerterrein en een auto reed opeens achteruit, zo tegen ons aan. Was een kleine tik, dus we dachten dat t wel meeviel en dus niks ingevuld. Alleen kenteken en mobiele nummer gekregen. Thuis nleek toch wel dat we wat in hadden moeten vullen, dat hebben we dus gedaa, ons deel. De rest, deel van de tegenpartij, heeft zijn verzekering geregeld en de schade hebben we vergoed gekregen.
Nee we hebben geen rechtsbijstand... helaas Uiteindelijk zal her vast allemaal wel gied komen toch... Al blijf ik dat rijbewijs verhaal zooo vreemd vinden... ben eigenlijk echt nieuwsgierig of hij zn rijbewijs nog wel heeft, uiteraard ga ik dat niet vragen
Ben je je er wel van bewust dat hij onverzekerd is als hij zonder rijbewijs rijdt? En dan zal de verzekering dus niets hoeven uit te keren en zul jij op een andere manier de schade op hem moeten verhalen. Misschien een idee om het juridisch loket even te bellen nu je zelf geen rechtsbijstandsverzekering hebt en ik zou toch proberen te achterhalen of hij nu wel of geen rijbewijs heeft zodat je weet waar je aan toe bent. En tot slot zou ik als de wiedeweerga een melding gaan doen bij de politie. Niet dat die nu veel voor je zullen doen maar als je straks bv. via de civiele weg de schade wilt verhalen kun je dat soort dingen wel als bewijs gebruiken.
Voor zover ik begrepen heb, als de fout bij de tegenpartij ligt, in zijn geval dus van geen rijbewijs hebben dat er dan alsnog aan mij uitgekeerd word, aangezien ik niet verantwoordelijk ben voor zijn rijbewijs... En als ik evt de politie zou bellen, wat moet ik dan zeggen? Dat ik het een vreemd verhaal vind en hij misschien geen rijbewijs heeft? Of kan ik een naam doorgeven en dat hun dat kunnen nakijken? Hoe werkt zoiets zonder dat de politie gelijk bij de buren voor de deur staat?
Dit is wat ik vind... Veroorzaakt iemand die geen geldig rijbewijs heeft met uw auto een ongeluk? De schade van de tegenpartij vergoeden wij altijd. Ook de schade aan uw auto, als deze All Risk verzekerd is. Wij eisen de uitkeringen vervolgens terug van degene die uw auto bestuurde. Maar als u op de hoogte was van het ontbreken van een geldig rijbewijs, kunnen wij de uitkering ook van u terug eisen. Bedenk vooraf goed wat de risicos zijn van het uitlenen van een auto aan anderen. In principe heeft moeder natuurlijk de auto 'uitgeleend' aan haar zoon.... Dus zou ik alsnog vergoed moeten krijgen
Ik geloof van dat hele verhaal helemaal niks. En ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan, jij zit met de gebakken peren straks. Ik zou zeggen tegen de buren dat ze dat rijbewijs op moeten zoeken en het nummer invullen omdat de verzekering het formulier niet accepteert als het onvolledig is.
Ik neem aan als hun het inleveren dat er sowieso contact met hun word opgenomen? Ik moet mijn deel ook naar hun verzekering sturen, zei hun verzekering en ik stuur het voor de zekerheid ook naar mijn eigen verzekering. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom er op het nieuwe formulier een andere verzekering EN contactpersoon staat als op het oude formulier... Ik ga dus denk ik vandaag de verzekering van het nieuwe papier bellen en vragen hoe het nou zit en waar ik het nu allemaal heen moet sturen. Ik heb nl het idee dat de verzekering van het eerste formulier niet 'helemaal pluis is' dat er iets weggemoffeld kan worden ofzo. Misschien ben ik veeeeeel te wantrouwig hoor, maar ik vind het vreemd allemaal Buiten dat heb ik deze keer wel getekend... aangezien het formulier verder wel Klopte, juiste naam, juiste tekening en beschrijving alleen dan het missen van het rijbewijs...