Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld met mijn verzekering voor advies... Hun zeggen ook dat de tegenpartij gewoon uitgekeerd word en dat hun dan de schade verhalen op de bestuurder als blijkt dat hij geen rijbewijs heeft
Mooi dan kan jij in ieder geval je auto laten maken zonder gezeur. Dat zijn altijd wel dingen om even te laten nakijken inderdaad. Voor je zelf met de problemen zit. En aangezien de wereld krom is had ik ook echt niet verwacht dat de verzekering zou betalen.
Dit Als hij zich als een malloot gedraagt terwijl hij een potentieel moordwapen onder zijn gat heeft hangen, dan moet hij daar ook maar eens de consequenties van aanvaarden. Ik zou me niet fijn voelen als mijn buurjongen zo rondcrosst in een wijk waar ook kinderen buiten spelen.
Inderdaad hij moet gewoon de waarheid op papier zetten als hij het via de verzekering wilt laten lopen. Andere optie is om alles uit eigen zak te betalen, dus de taxatie van de schade bij een onafhankelijk bedrijf laten opnemen en dat hij die kosten plus de kosten voor reparatie betaald. Dat hebben wij ook een keer gehad omdat partner al een keer schade had gemaakt. Wij hebben voor beide partijen een contactje opgemaakt waarin stond dat hij de schade zou vergoeden. Bedrag, naam en handtekening stond erin. Dat ging prima dus.
Daar zou ik ook best bereid toe zijn, mits het betrouwbare mensen zijn. Zoals Mn huidige buren nu, of de andere buren van mijn moeder... maar deze mensen....nee
Ts, je geeft aan dat er nu een ander tussenpersoon/verzekering staat vermeld. Maar dat kan toch ook als zij nu aangeeft dat het dan op de aansprakelijkheidsverzekering geprobeerd wordt te verhalen? Ongeacht of dat gaat werken, verwacht dat ze gewoon terug verwezen worden naar de autoverzekering. Aansprakelijkheidsverzekering dekt naar mijn weten ook de schade niet voor joy-riding bijvoorbeeld. (Wel naar diegene die schade heeft maar die gaan het vervolgens gewoon verhalen op de veroorzaker). Een paar dingen die mij opvallen en waar ik de kriebels van krijg. Hij schrijft op dat hij niet de bestuurder was (zijn moeder) Hij schrijft de situatie anders op dan zoals plaatsgevonden (stil staan) Moeder geeft aan dat ze twijfelt of hij verzekerd is Moeder begint over aansprakelijkheidsverzekering Er wordt op gevoelens ingepraat en oude koeien uit de sloot gehaald ter overtuiging. Rijbewijs is spontaan kwijt en rijbewijsnummer ook niet bekend. Ik vraag me serieus af hij inderdaad een rijbewijs heeft, maar ook of de auto nog wel verzekerd is en ze bijvoorbeeld niet geroyeerd zijn of die procedure in gang is gezet.
Maeve, Als het goed is was het echt de auto verzekering, althans ze zat wel met die papieren voor haar En wbt verzekering... het is een nieuwe auto, althans in ieder gebal 2015 of jonger(3cijfers in het midden) Zou wel heel dom zijn om niet te verzekeren... Als ze nier verzekerd zouden zijn zou de verzekering dan niks gezegd hebben aan de telefoon? Nouja goed ik vind het heeeel vaag, maar zolang ik er geen problemen door krijg, zoals is gezegd dan zoeken ze het maar uit of ze wel of niet verzekerd zijn of wel of geen rijbewijs... Het zou tijd worden dan ze dat rijbewijs sowieso innemen
Hij zei gister ook nog, ja je zat precies in Mn dooie hoek daarom had ik je niet gezien.... Terwijl hij eergisteren zei, ja ik had helemaal niet gekeken... Ik twijfel dus inderdaad zeeeeer of hij eergisteren niet onder invloed was... Maar goed, ik ga daar niet speciaal voor bellen meer en ik kan er toch niks mee, dan had ik gelijk de politie moeten bellen... Maar het idee dat hij zo achter het stuur zit... en de volgende keer misschien een kind aanrijd.... ik vind het maar niks... Wie weet droogt hij nog wat op, sinds een aantal maanden is hij zelf ook vader geworden