Gisterenavond ik was ziek lag hondsberoerd op de bank kleine op bed gaat de telefoon mijn man neemt op en hij begint gelijk te gebaren dat ik mijn broertje moest bellen die was sporten en dat die gelijk naar huis moest. ik dat maar gedaan en maar gezegd er is wat met mama ja hij zou gaan. nou na een 15 min hangt mijn man op en zegt over 5 minuten naar je oom bellen die woont in de buurt bij mijn moeder en even verder informeren en op de hoogte blijven. Mijn moeder woont sinds 1,5 jaar in een heel leuk ruim appartement boven een bedrijf. hartstikke leuk mijn broertje woont ook nog thuis. Nu was er de eerste maanden niets aan de hand mijn ma doet iedere maand de huur overmaken hij wilde het kontant en geen kontrakt nou dat wilde mijn ma niet gelukkig dus die makat het over. op een gegeven moment kwam er een brief na 3 maanden dat ze er per 1-1-2010 uit moest zijn in verband met verkoop pand. ze hadden afgesproken voor onbepaalde tijd mijn moeder had geinvesteerd in aankleding dus overstuur. nou uiteijndelijk de rechtsbijstand ingeschakeld en hij had geen poot om op te staan er staat niets op paier over een bepaalde tijd en er waren meerdere getuigen dat ze onbepaalde rijd hadden afgesproken. op een gegeven moment ligt mijn ma op bed met hoofdpijn en hoort gestommel ze loopt naar de gang in haar pyama en daar staat de huisbaas met de makelaar in huis was zelf binnen gekomen met de sleutel. dus mijn moeder was overdonderd en zei heb liever dat jullie weggaan en nee zei hij we kijken even maar ga jij maar weer naar bed. nou dacht het niet zei ze. uiteindelijk na een tijd weer een brief dat de opzegdatum van 1-7-2010 veranderd in 1-1-2011 het bedrijf zou er dan uitgaan. weer naar de rechtsbijstand en deze heeft kontakt gezocht met de makelaar en gemeld dat het kjontakt voortaan via hara verloopt. afgesproken gebeurde ook mijn ma maakt iedere maand de 26 het geld over en op 31 dec 2010 kwam er een aangetekende brief dat per 1 januari er 1,5% huurverhoging was. brief was gedateerd op de 30e heel vaag nou ook naar de rechtsbijstand en op 1 januari het resterende bedrag overgemaakt. geen problemen. Nu gisteren staat ze onder de douche die ligt naast de voordeur en ze had het gordijn niet dicht gedaan. maar wordt er enorm hard op de binnendeur gebonkt via het bedrijf dat leeg staat waar hij alleen in kan komen kan je binnendoor naar boven maar mijn moeder heeft na die keer dat hij binnen stond de rechtsbijstand gebeld en gevraagd of ze de sloten mocht vervangen ja dit mag hij mag niet in het huis kmomen zonder haar toestemming dus was geen probleem is ook aan hem gemeld. nou bonkte er iemand enorm hard op de binnedeur, ze schrok maar stond onder de douche geen kleren bij. dus bleef staan. vervoplgens op de voordeur enorm bonken en aanbellen nou uiteindelijk ging haar telefoon en was hij het een sms hij was helemaal over de zeik want hij wilde nu zijn huis in. en hij begin te bellen heeft de hele voicemail vol getierd dus mijn moeder was helemaal overstuur en er was iets met de brandweer dus mijn moeder aangekleed en uit het raam gaan kijken enz. en er stond alleen zijn auto. mijn oom kwam dus en die is gaan informeren want oen stond er allemaal brandweer. nou bleek dus dat er een oefening werd gehouden in de leegstaande ruimte en dit wilden ze meldden, nou de brandweercommandant verontschuldigde zich dus en excuses. mijn oom nog even gbleven en ja hoor de deurbel dus mijn ma doet open staat die huisbaas er die duwt haar op zij tegen de muur en gaat dreigend voor haar staan waar ze het lef vandaan haalt niet open te doen de sloten te veranderen en dat het zijn huis is hij erin wil en wil doen wat hij wil in het huis als hij dat nodig vindt, dus mijn oom schite de kamer uit en zegt wat moet dat daar en wie mag jij dan wel wezen nou ik bende broer ow en wat mot jij hier ik dacht dat ze alleen was. maar wonderbaarlijk genoeg was ok mijn moeder heel kalm maar hij ging helemaal door het lint gillen en schreeuwen en wilde niet weg. uiteindelijk politie gebeld ook tegenm hen ging hij enorm tekeer uiteindelijk gekomen en zij hebben hem uit het huis gezet en verteld dat hij geen rechten heeft hijk is huisbaas en mag niet zomaar binnen komen en hoeft ook geen sleutel te hebben. Nou vanmorgen is hij met hangende pootjes teruggekomen om excuses te maken enz. ze zou geen last meer hebben enz. had hij de brandweer meegenomen voor de deur binnendoor dat die niet open kan van benden af en dat hij dat wil. dus de brandweer kijkt en zegt meneer waar maak je problemen om ja dit is een vluchtroute, nee zei de brandweer mevrouw staat in haar recht, een vluchtroute loopt nooit omhoog in een pand want rook gaat stijgen. owowow nou ze is inmiddels weer gekalmeerd maar baalde wel van dit alles. excuses voor het kange verhaal moest het even kwijt
Getver wat een situatie, zeg! Ik hoop dat hij dat pand kan verkopen en dat je moeder een fijne nieuwe huisbaas krijgt! Dat zou nog eens een win-win-situatie zijn Oh, en die huurverhoging: volgens mij mag dat helemaal niet zomaar op een willekeurig moment, maar gaat dat altijd per 1 juli en moet dat voor 1 mei zijn aangekondigd....?? Tenminste, dat is mij altijd verteld Maar goed, dat zouden ze dan bij de rechtsbijstand ook wel hebben gezegd als dat zo was.
Wat een klootzak zeg die vent. Zou me niet willen laten wegjagen maar zou toch kalmpjes aan naar andere woonruimte zoeken, hier heb je toch ook geen zin in telkens.
wij hebben het ook al een keer gezegd dat ze andere woonruimte moest zoeken maar 4,5 jaar geleden is mijn vader overleden en daarna is ze in die 3 jaar 4 keer verhuisd en ze heeft het huis en alles enorm naar haar zin, het si echt een super keuk huis per 1 januari mocht hij wel verhoging doen maar had het eigenlijk minimaal 2 maanden van te voren moeten aangeven. nou ja daar heeft ze vrede mee.