Ik heb pas een brief gekregen met een uitnodiging voor 't "Bevolkingsonderzoek naar Baarmoederhalskanker" Mij eerste reactie was : "Ik ga echt niet!" Misschien is het niet zo handig om niet te gaan Maar ik vind het zo eng! Heeft iemand ervaring te delen, tips, etc?
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me wel verstandig om te gaan. Zo eng kan t toch nooit zijn? Waar ben je bang voor. Het maken van het uitstrijkje, of de uitslag?
Niemand kan je dwingen, maar ik zou gaan. Het is voor je eigen belang. Natuurlijk is de uitslag eng, maar anderzijds bij baarmoederhalskanker krijg je meestal pas (te) laat klachten. Met een uitstrijkje heb je de mogelijkheid om er evt eerder achter te komen of er iets aan de hand is. Het uitstrijkje zelf vind ik persoonlijk niets voorstellen. Uiteindelijk ben jij diegeen die de beslissing maakt. Kwebbel
Ik heb toen ook de oproep gekregen maar ik was zwanger dus heb de brief toen terug gestuurd met de mededeling dat ik zwanger was. Als ik weer een oproep krijg dan ga ik wel, vind het wel belangrijk. Heb al wel eerder een uitsrijkje laten maken voor de zwangerschap bij de gyn maar dat stelt echt niks voor.
lieve lyst, als je niet gaat, krijg je geen uitstrijkje, en ook geen goed of slecht nieuws. de kans dat je goed nieuws krijgt is 99.99%. als je toch bij die 0.01% hoort, en je weet het niet, dan krijg, of heb, heb je een probleem. dat probleem kan klein en makkelijk oplosbaar zijn, of groot en ehhh nou ja het andere uitsterste zullen we maar zeggen. kortom, wat wil je liever? ik zou zelf nooit de kop in t zand steken, al zou ik het misschien wel even proberen. zelf heb ik op mn 30e een niet goede uitslag gekregen met alle gevolgen van dien. (dat laatste stukje is uiteraard niet wat je wilt horen, maar aan de andere kant, hoe meer mensen je kent die niet een goede uitslag hadden hoe groter dan kans dat het voor jou dus goed gaat ) gaan dus meisje!!! niks aan de hand, alle 30+ers (zouden moeten) gaan... succes.