aangeven baby

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gup1982, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ik heb even een paar vraagjes over het aangeven van het kindje en alles wat daar bij komt als je niet getrouwd bent.
    We zijn al naar het gemeentehuis geweest om om de ongeborenvrucht aan te geven maar nu hoorden dat daarmee alleen is gezegt dat mijn vriend de vader is en verder als er wat met mij gebeurt het kindje nog naar een pleeggezin gaat en hij niks te vertellen heeft. We moeten daarvoor naar de notaris en de cantonrechter of zoiets?
    Kan iemand me vertellen hoe je alles moet regelen ?

    alvast bedankt

    liefs
     
  2. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    Het spijt me ik zit in de verkeerde groep om dit te vragen, moet naar zwanger zijn.

    sorry
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je moet na de geboorte van je kind een formulier invullen, zodat je vriend ook het ouderlijk gezag krijgt. Het is erg belangijk om dit te doen! Als het goed is, heb je daar informatie over meegekregen toen je vriend de ongeboren vrucht erkend heeft.
     
  4. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Wij zijn ook niet getrouwd en hebben onze dochter en nu ook de beeb erkend.
    Tot nu toe heeft mijn vriend geen een recht van spreken en kunnen ze als mij wat gebeurt gewoon zijn kids afnemen.
    Straks na de geboorte gaan wij het gezamenlijk gezag via de kantonrechter regelen voor beide kids. Zodra je daar bevestiging van gekregen hebt is alles geregeld en heeft papa ook zijn gezag.
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Waarom niet gelijk voor de oudste van je partner? Eén formulier naar de kantonrechter en alles is geregeld. Lijkt mij wel zo'n fijn gevoel.
     
  6. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    De oudtse is mijn kind, uit een vorige relatie...bij onze dochter van bijna 3 jaar hebben we zoiets gehad van komt wel, maar nu we ook zeker weten dat we hierna geen kids meer willen, regelen we het straks voor onze beide kids ;)
     

Deel Deze Pagina