Wat stop ik in ons koffertje mee naar het ziekenhuis. Ik krijg een keizersnede dus zal 2 tot 3 nachten in ziekenhuis vertoeven.
Wat je er normaal ook on stopt, maar dan net even wat meer kleren voor jezelf en voor je beebje Wat ik ook fijn vond was de iPad. Er was goede WiFi in het zh en zo kon ik dus gewoon lekker een filmpje kijken savonds en uitzending gemist ed wanneer mijn mannetje sliep.
Oma onderbroeken, dikke sokken/sloffen en evt slippers voor het douchen, voedingsbh, als je medicatie gebruikt: je medicatie, een badjas, het voedingskussen, maxi cosi met een dekentje voor de baby, kleertjes ed voor de baby, omslagdoek/wikkeldeken, contactgegevens verloskundige/kraamzorg, labello, makkelijke kleding voor jezelf, paspoort ed voor de aangifte, geld/pinpas (ook muntgeld ivm lenen rolstoel), mobiel met lader, fototoestel met batterijlader, notitieblokje en pen (je gaat veel dingen van de eerste dagen vergeten, handig om eea op te schrijven), big shopper (eventuele visite komt niet met lege handen), pepermuntjes/dextro oid (mocht je daar behoefte aan hebben), toilettas met inhoud. Heel veel succes!!!
Heb ook keizersnede gehad, niet gepland dus minder goed voorbereid op 5 dagen ziekenhuis. Mijn tips: - verlengsnoer. Telefoon moest constant aan de lader omdat ik zoveel belde en Appte eerste 2 dagen kun je je bed niet uit dus is het handig als je er zelf bij kunt, bij mij moest m'n man steeds voor me lopen; - wat lekkere hapjes / drankjes voor jezelf en je man; - slaapmasker; het is niet echt donker op je kamer vaak; - shirt waarin je makkelijk BV kan geven, als je dat wilt; - onderbroek en broeken die niet te strak zitten bij je buik en bikinilijn ivm hechtingen. Veel succes! Het herstel is mij erg meegevallen, de eerste dagen vraag je je af of het weer goed komt, nu Loop ik kilometes met de kinderwagen en sport ik zelfs al heel voorzichtig een klein beetje!