Ik zit nu op de 31 weken van mijn zwangerschap. Echter beschikken wij beiden niet over een auto. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Hoe moeten wij het doen qua vervoer naar het ziekenhuis op moment van de weeën? Optie A: bekende bellen of diegene ons komt halen met de auto Optie B: achterop de fietsen (circa 5-10 min fietsen tot ziekenhuis) Optie C: taxi bellen Optie D: lopen (circa 25 min fietsen tot ziekenhuis) Weet iemand hoe te handelen?
fietsend en lopend zijn geen opties denk ik Het ligt er ook een beetje aan hoe hevig de weeën zijn. Kun je niet eerst de vk bellen? Zij komt dan aan huis en kan dan bepalen of je al naar het ziekenhuis kunt en met welk vervoer. Wellicht kan ze je brengen, of kan ze op dat moment een taxi/kennis voor je bellen.
Ik zou er niet op rekenen dat je nog kan lopen of fietsen of dat het echt aangenaam is (zeker lopen niet). Zou dus echt wel familie of vrienden vragen of desnoods een taxi bellen. Je kan natuurlijk ook altijd es horen bij de vk. Wie weet wil die wel rijden.
Als taxichauffeur zijnde zou ik zeggen, als je het aan de telefoon duidelijk zegt, en ook aangeeft dat je voor de zekerheid wat mee zal nemen zoals een zeiltje en een handdoek, komen ze je echt wel halen hoor. Ik maakte ieder weekend wel een keer of 3 ergere dingen mee die ik graag zou ruilen voor een vrouw die gaat bevallen! (stomdronken mensen die kotsen, in hun broek plassen, of alles ondersmeren met smurrie uit een kroket...) Maar als de VK en kennissen geen optie zijn of misschien niet lukken, kun je altijd informeren bij taxi bedrijven bij jou in de buurt. Tip: probeer vooral de wat kleinere bedrijfjes, want die zijn vaak sneller ter plaatste dan de grote jongens die ook contractvervoer doen. En vraag wat de rit ongeveer gaat kosten en zorg dat je dat vast ergens klaar hebt liggen in een envelopje, dan hoef je je daar ook niet meer druk om te maken.
Lastig... Al denk ik niet dat de VK je naar het zhuis gaat brengen dat zijn ook geen taxichauffeurs Ik zou gewoon nu al een taxibedrijf bellen zodat je weet hoe of wat. En anders familie. Lopen en fietsen is denk ik geen optie
Wij hebben zelf een auto maar ik moest van de vk met haar mee in de auto. Maar daar kan je natuurlijk niet standaart vanuit gaan. Ik zou het er over hebben met je vk misschien heeft zij ideeën. En anders van tevoren informeren bij een taxibedrijf of een bekende vragen .
Lopen en fietsen lijkt mij niet handig. Buiten dat je dit wellicht niet meer gaat ook niet heel handig met je maxicosi & vluchttas. En ik denk dat je er qua tijd dan het dubbel over doet. Lijkt me ook niet bevorderlijk. Taxi hoor ik vaak van dat ze geen bevallende vrouwen mee willen nemen. Maar je kunt natuurlijk wel even informeren (en inderdaad geld klaar leggen, goede tip!) anders familie of vrienden. Maar ik zou even beginnen met overleggen met de verloskundige. Wie weet heeft zij nog tips. Succes!
bij de eerste hadden wij ook geen auto heb gewoon taxi bedrijven opgebeld om te vragen of ze bevallende vrouwen mee zouden nemen. dit deden ze gewoon. ik zou zeggen leg zo'n bevallings matje klaar bij je spullen. wij hebben het niet nodig gehad maar ze deden het wel gewoon.
Wij hebben zelf een auto maar ik moest 2 keer met de vk mee naar het ziekenhuis. En ml reed met onze auto erachteraan. Hier word dat altijd gedaan ivm weeen vangen onderweg zij kunnen veel adequater reageren dan bijv je man die dan heel erg afgeleid is door.jou pijn en eigenlijk op de weg moet letten. Mss eens vragen of het een optie is dat zij rijden?