Hoi, Mijn jongste heeft zeer waarschijnlijk waterpokken. Ik ben 26 weken zwanger. Nu kan ik geen eenduidige informatie krijgen of dit kwaad kan voor de zwangerschap. Weet iemand dit? Bij de HA zei de assistente dat het geen kwaad kan, maar online zie ik heel andere dingen... Groetjes Jessica
het enige wat ik er van weet dat is. als je het zelf al gehad hebt kan het helemaal geen kwaad. en zou ik me er geen zorgen om maken. zowie zo weet een assistente overhet algemeen echt wel wat zij zegt dus ga er maar vanuit dat het dan wel goed zit. geniet van je zwangerschap en sterkte met je kindje je hebt van vsm tegen woordig een heel goed zalfje voor de jeuk. speciaal voor waterpokken misschien een tip groetjes edith
Mijn vader heeft gordelroos en dit weekend waren wij daar dus toen we het ontdekte. Omdat we bleven logeren toch maar naar de huisarts geweest etc en die gaf aan dat het niet zo veel kwaad kan als je zelf waterpokken hebt gehad en ook schijnt het belangrijk te zijn dat je voorbij de eerste 3 maanden bent. Waterpokken en gordelroos komen overigens van hetzelfde virus, vandaar dat ik het hier noem. Dus hetlijkt me dat de assistente gelijk heeft. Wel zou ik dus met m'n handen van de blaasjes af blijven zoveel als mogelijk. En als je het ergens mee moet insmeren (tegen de jeuk ofzo) dit dan met handschoentjes doen of iemand anders laten doen.
Het kan geen kwaad. Als je het vroeger hebt gehad ben je immuun, en zelfs al heb je het nooit gehad dan heb je nog 80% kans dat je wel immuun bent. Vooral na de 20 weken absoluut geen zorgen over maken. Mocht je het toch krijgen/besmet raken dan heeft het alleen consequenties als de bevalling op dat moment tot 5 dagen daarna begint. Mijn dochter heeft het ook net gehad, maar het is gewoon onmogelijk en ook nergens voor nodig om voorzichtig met je kind om te gaan, waterpokken is zo ontzettend besmettelijk dat als je niet immuun bent, je het toch wel krijgt of je nu wel of niet die blaasjes aanraakt.
ik heb een poosje geleden hetzelfde mee gemaakt .....mijn buurmeisje had waterpokken ....en ik had vrij veel contact gehad met dr .....en ik heb zelf vroeger geen waterpokken gehad ...heb contact gehad met de gyn ...en die zei dat het ook geen kwaad kan ....het is pas ernstig als je tegen je bevallingsdatum aanloopt en je dan in contact komt waterpokken .dan kun je het virus bij je drage en aan je pasgeboren kindje overdragen .....
mijn zoontje heeft ook pas de waterpokken gehad.als je ze zelf heb gehad heeft het geen invloed op de baby.misschien een tip voor de kleine. in bad of onde de douche wassen met een washandje met havermoutvlokken erin,dit helpt goed tegen de jeuk.heb dit ook gedaan bij me zoontje en hij heeft bijna niet gekrabt
Hoi! Bedankt! Ik ben gerustgesteld! Ja, van die havervlokken werkt echt super. Mijn oudste had het met 6 maanden en was doodziek ervan. Toen met die havervlokken scheelde echt veel met de jeuk! Mijn jongste heeft er nu helemaal geen last van, een beetje hangerig. Zijn eerste plekjes zijn van 5 dagen geleden. Nu heeft hij er vandaag nog een paar piepkleine plekjes bijgekregen. Zou het nog heftig kunnen worden dan? Groetjes Jessica
ik heb tijdens mijn intake gelijk een hele curcus kinderziektes en zwangerschap gehad van de vkze zeiden als je het zelf het gehad hebt je weinig tot geen risico loopt. wel moet je natuurlijk niet gaan kussen enzo en als je ziet dat de blaasjes open zijn je kleine insmeren met handschoenen aan. en ze raden me aan altijd dit te melden bij de vk