Hoi allemaal. Ik heb al een aantal weken,maanden,jaren last van pijn. En dan ook echt pijn, zo`n pijn dat ik soms met m`n kop tegen de muur ga. misschien kennen jullie t wel. Ben eerder doorgestuurd naar een neuroloog, kaakchirurg en noem maar op niemand kan wat vinden. Nu sinds 3 weken weer zo`n pijn vooral hoofd en kies pijn. Nu vandaag voor de 3e keer deze week naar de huisarts geweest, en ze denkt toch weer aan aangezichtspijn, m`n oma heeft dit ook. Ik loop ook sinds deze week bij de manueel therapeut en die denkt toch ook spieren e.d. wat vastzit en nu zei de ha dat dit er idd mee te maken heeft. Nu is mijn vraag: (her)kent iemand dit en hoe zijn ze er bij jou achter gekomen en hoe worden / werden jullie behandeld? en heeft het resultaat. Ik krijg gewoon paniek aanvallen, trillen hartkloppingen, misselijk, vaak naar de wc enz.. dood eng! Graag jullie reacties en ervaringen groetjes, Danielle
Och jeetje meis, ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel heeeeel veel sterkte wensen! Het lijkt me echt verschrikkelijk om zoveel pijn te hebben Ik hoop dat je er snel achter komt wat het is.
Waar zit bij jou precies de pijn? Zelf heeft mijn tandarts dit bij mij ook wel eens aangekaart. Soms denk ik clusterhoofdpijn, en soms denk ik dat ik minstens dood ga aan een enge ziekte ofzo. Onverklaarbare pijn in het kaakgebied, doortrekkend naar je oor, soms steken op mijn hoofd. De meest enge dingen haal ik in mijn hoofd (die moeten er dus uit ) en altijd aan maar één kant. Ook de kant waar ik de kleine draag, dus wellicht ook een probleem aan de spieren. Een combi? Hoe dan ook, ik heb het al best een poos en dus hou ik me daar aan vast dat het niet ernstig kan zijn. Maar toch, het beheerst best vaak mijn leven.
TMD pijn? Temporomandibulaire dysfunctie - Wikipedia Heb ik, ik heb er fysiotherapie voor en een bitje voor snachts
@ Jubbos ja zoeits heb ik ook. Ik heb ook een bitje snachts en doe klemmen volgens de tandarts. dit ging een tijdje goed maar word van kwaad naar erger. Heb ook fysio gehad en heb bij byzondere tandheelkunde gelopen maar ze kunnen weinig meer voor me doen ze weten het ook niet echt meer.. @ Justme wat me opvalt is dat jou verhaal aardig overeen komt met de mijne. ik heb ook vooral last in het kaakgebied. van m`n oor trekt ht via mn kaak en wang naar beneden. Ik draag m`n kindjes alleen andere kant. Ik krijg nu ook manuele therapie omdat ik ook last van m`n nek spieren en hoofdpijn heb en ze denken dat dit ook erg vast zit dus de samenhang met pijn en spieren en nu dit kwam ze op aangezichtspijn. Dat van die angst e.d komt me ook heel bekend voor! naar is dat he?! @ Amaryllis dank je wel voor je medeleven. Het is idd vermoeiend als je constant pijn hebt en ergste nog vind ik dat m`n kindjes t merken. De oudste die vraagt steeds hwb je nog auw hoofd en kun je wel met me spelen dat gaat me echt door merg en been hoor.. bah.. xx
ik heb het ook een hele tijd gehad. Tandarts, huisarts, kaakchirurg geweest, dachten ze eerst aan een overbelaste kaak, maar na zelf wat onderzoek te hebben gedaan op internet, weer terug gegaan naar de huisarts, gezegd dat de pijn heel erg overeenkomt met aangezichtspijn. Heb er toen medicijnen voor gehad, carbamazepine (tegretol) wordt ook gebruikt door mensen met epileptie. Omdat er waarschijnlijk een storing in de hersenen zit die pijn aangeeft, die er wss niet echt zit. Heb deze medicijnen 2 maanden gebruikt en weer afgebouwd en nu nergens geen last meer van. Misschien toch in overleg met je huisarts. Sterkte!!
Mijn vriendin heeft clusterhoofdpijn. Ze omschrijft wat jij zegt. Dr kaak en hoofd. Ze is heel nuchter, maar heeft wel is gezegd tijdsbestek aanval als ik een pIstool had, schoot ik me door m'n kop. Het wordt niet voor niks suïcide headache genoemd. Zij is bij een neuroloog en wordt bij efnvsl behandeld met zuurstof en heeft ook medicijnen preventief, waarmee het allemaal beter hanteerbaar is. Het komt bij vrouwen geloof ik vrij weinig voor. Misschien waard om is te googlen?
Mijn moeder heeft dit al 40 jaar ( trigeminusneuralgie)en helaas hebben ze bij haar nog niet de oplossing. Ze heeft verschillende medicijnen gehad, waar je een paard zo ongeveer plat mee krijgt en ze hebben er weleens stroom op gezet. Dan heeft ze een paar maanden geen pijn en dan heeft ze het meer dan een jaar achter elkaar. Heb zelf ook weleens info opgezocht op internet maar bij iedereen is het verschillend en werken de medicijnen anders. De een kan de pijn verhelpen met een medicijn en bij de ander helpt niks. Ze hadden ook haar gebit onder de loep genomen maar niks te vinden. Je hebt trouwens 3 hoofdtakken ( zenuwen) bij je ogen, neus en mond wat door kan lopen naar de oren en de ene keer kan ze niet eten of praten van de pijn en de andere keer kan ze haar gezicht bij haar ogen niet aanraken en het voelt als messensteken. Ik heb weleens gelezen dat je bepaalde zenuwen kan uitschakelen maar dan is de helft van je gezicht verlamd en dat is dus ook geen fijne oplossing. Ook las ik weleens dat ze een soort van kussentje tussen 2 zenuwen kunnen plaatsen waardoor de zenuwen niet meer tegen elkaar aankloppen, maar dat kussentje kan er ook van tussen gaan en de ingreep zelf lijkt me ook wel heftig. Ik hoop voor je dat er een oplossing te vinden is, wie weet door lotgenoten op dit forum. Ik zie altijd hoe erg mijn moeder eronder lijdt en dat het vreselijk pijnlijk is.
Bij mij steekt het soms, maar wel zo dat ik nog net aan kan functioneren. Maar omdat het in gedachten heel veel stress oplevert, maakt het zo slopend. Soms heb ik een kokend heet oor bijvoorbeeld, of het gevoel een onwijs dik oog te hebben aan die kant. Soms een heet en pijnlijk gevoel in mijn keel. Zoeken op internet maakt het wel erger moet ik zeggen. Ik heb wel eens honderd foto's van mezelf gemaakt om te zien hoe dat nou zit met dat oog. En ja, elk spatje zie ik dan. Ben een tijd gefixeerd geweest op de omgeving en ogen. Maar als je goed kijkt, heeft dus iedereen bijna verschil. Maar wat kost dat een hoop energie zeg. Mijn nek voelt ook strak aan die ene kant. bij bepaalde bewegingen voel ik de spieren wel trekken. Het irriteert me, maakt me soms bang maar bovenal heel verdrietig. Ik zou nu ook wel kunnen huilen omdat ik dus weer last heb. Het prikkelt me dusdanig dat ik dus alleen nog maar op de bank wil hangen, slapen en zoeken op internet naar vooral herkenning in de klachten die ik heb.
Nou ik heb clusterhoofdpijn gehad, en dan ga je helemaal kapot hoor, dan zit je niet even achter je pc iets te tikken.Je kan niet meer normaal lopen,maar wilt wel lopen, geen licht verdragen, je kan niet slapen, je kop voelt alsof ie uit elkaar klapt, mensen kunnen niet tegen je praten, je gezichtsvermogen wordt wazig. Zijn gewoon extreme maar dan echt extreme hoofdpijn aanvallen. Aangezichtspijn is totaal wat anders, een patient bij ons heeft het ook. Die omschreef het alsof je een gigantische klap op je wang hebt gehad, en die pijn dag in dag uit, steken in je gezicht die minuten lang aanhouden alsof er met een mes in je wangen gesneden wordt, die dan weer weg gaan, maar wel een aantal keer per dag voorkomen, bij haar kwam elke dag de tandarts langs om haar na het avondeten een verdoving te geven in de kaakspieren zodat ze kon slapen. Omdat je constant gespannen bent krijg je last van hoofdpijn en last van pijn in je kaken en soms zelfs pijn in je tong. In de ochtend kan je zelfs bulten op je tong hebben, wat afdrukken zijn van je kiezen omdat je in de nacht vreselijk loopt te klemmen. Ik denk dat je tussen clusterhoofdpijn en aangezichtpijn wel duidelijk verschil merkt. Bij mensen met clusterhoofdpijn kunnen de aanvallen trouwens worden opgewekt door zoetstoffen als sorbitol en fenylalanine. Ook sucralose ( wat onderandere in taksi zit ipv aspartaam) kunnen aanvallen opwekken en zorgen bij kinderen voor groeistoornissen om het de hormoonwerking van de zwezerik verstoort.
@ devilschase bedankt voor je reactie! clusterhoofdpijn heb ik zeker niet. Ze noemden het bij mij spanningshoofdpijn vanuit m`n nek en t heeft ook wel met klemmen te maken. Maar dat aangezichtspijn komt bij mij heel bekend voor. Ik krijg binnenkort een oproep voor de pijn of hoofdpijn poli en dan hopelijk weten ze gauw wat het is. @ justme je moet echt niet te veel op i net zoeken dan denk je echt dat je een enge ziekte hebt maar ik merk als ik er over praat en nu weet wat het een beetje is moet ik zeggen dat ik er wel rustiger onder ben.. maar ja die pijn pfff niet normaal he.. xx
Hoi Ik ben doorgestuurd naar de neuroloog kan hier pas woe 30 nov heen. Mag elke dag bellen of er iemand uitgevallen is.. Ik mag zo naar de apotheek zware pijnstillers ophalen want slaap al 2 nachten niet van de pijn. Maar nu ga ik morgen met een vriendin naar de zwaluwhoeve. verheugen ons er al maanden op! is dit juist wel of niet goed met aangezichtspijn? weet nu bijna wel zeker dat ik dit heb.. kwam terecht op een forum van aangezichtspijn en het is net of ik tig duizend keer mijn eigen verhaal las. pijn aan kaak, wang, oor, nek enz enz vreselijk!! er zijn zoveel mensen met ap en toch weten artsen er nog zo weinig over??
Denk dat het wel goed is. Ontspannen is vaak goed En ja, veel mensen met AP, alleen is het nog steeds vaak onduidelijk waar het vandaan komt en door wat of welke spiergroep het wordt veroorzaakt. Lekker gaan morgen en geniet er van,
dat was gister Ben gewest was heerlijk wel 2x pijn gehad maar dan kom je sauna of warm bad uit en moet de door de (ijs) koude tuin buiten.. die verschillen oei oei heb een heerlijke nek/ rug massage gehad. echt heerlijk heb genoten!!
hoe is het nu met je ? ik denk zelf ook last te hebben van ap ben ook op dat forum terecht gekomen en het is indd een hoop herkenning maar ik word er ook erg verdrietig van want het zijn niet zo'n vrolijke verhalen . ik heb er nu een paar maanden last van maar sinds ik op dat forum lees ben ik heel erg depri geworden door alle verhalen daar . ik ga morgen naar de huisarts ,kijken wat die zegt ... was je al naar de neuroloog geweest ?
Hoi Ja ik ben vorige week bij de neuroloog geweest. Ik ga binnen nu en 5 weken door de MRI scan. maar nu is het gekke .. heb al 6 dagen geen pijn!! lichte hoofdpijn links maar niet in m`n kaak e.d.. Ik heb medicijnen gekregen maar die schijnen hele heftige bijwerkingen te hebben. Ik zit al niet zo lekker in m`n vel ben er dus nog niet mee begonnen. Heb zoveel medicatie dat ik nu gestopt ben met alles enkel slik ik nog een pcm en ik voel me een stuk beter.. Naar he om die herkenning te lezen. heel veel sterkte en hopelijk word je door de huisarts door verwezen!
ik ben bij de neuroloog geweest , kon de dag erna al terecht gelukkig ! ik slik nu carbamazepin.ben aan het opbouwen nu . en ik lees niet meer op dat ene forum .het is vast heel fijn voor veel mensen maar ik ben er zo erg bang door geworden dat ik nu ook aan de oxazepam weer zit om me een beetje rustig te houden , raakte compleet overstuur van wat ik daar allemaal las . hopelijk blijft de pijn bij jou weg !! super dat je al 6 dagen geen pijn hebt !
kijk dit bericht geeft me weer moed ! ik slik dit medicijn nu ook en hoop zo dat het aanslaat want mijn grootste angst is dat deze pijn nooit meer weggaat hoelang is het geleden dat je gestopt bent met het medicijn ?
@ Baby angi wat fijn dat je zo snel terecht kon zeg!! ik heb die medicatie ook liggen maar ben er niet mee beognnen omdat ik geen pijn heb.. dat is zo fijn! Hopelijk ben je ook snel van de pijn af!! En idd niet meer lezen op dat forum! Ik kan me voorstellen dat je er bang van word. ik heb er paniek aanvallen door gekregen .. en ze zeggen dat je hier alleen door een psycholoog vanaf komt.. Ik zit nu thuis met bij holte en voorhoofdholte onsteking heb antibiotica. Moet 5 jan door de MRI om te kijken of het idd aangezichtspijn is en niks anders. omdat ze me een uitzonderlijk geval vind. Normaal komt het voor bij mensen bovn de 50 maar als ik t hier zo lees zijn er toch een aantal jonge mensen die het hebben.. raar dus ..
ja ik las indd ook dat het meestal bij mensen boven de 50 voorkomt ... hebben wij weer he ik krijg ook de ene paniekaanval na de andere kan al dagen niet meer eten , ben helemaal depri ervan bah ik hoop zo dat die medicijnen helpen maar het kan even duren eer ik wat merk . ik ben benieuwd wat uit je scan komt dan ! geniet nu maar lekker van je pijnvrije dagen