Hoi dames! Vanochtend heb ik even lekker 4,5 km met de honden gelopen, heerlijk nu de eerste bladeren van de bomen vallen, en daarna nog even langs het meer en het strandje hier! Ongeveer 0.5/0.75 km voor we thuis waren zag ik een vogeltje op de grond, hij probeerde weg te vliegen, maar kon dit niet omdat hij vast zat aan een klein takje/boompje wat uit de grond groeide met een soort visdraadje. Ik de honden laten zitten en ben naar het vogeltje gegaan, deze kon ik zonder schaar niet los krijgen, dus het "boompje" maar uit de grond getrokken. Eenmaal thuis eerst de dierenbescherming gebeld, om te kijken waar ik precies heen moest bellen als ik hem zelf niet los zou krijgen. Uiteindelijk het "boompje" los gekregen, en de pootjes uitelkaar gekregen. Nu moesten alleen de nageltjes/teentjes nog los zodat hij weer op takken kon zitten etc Dat kreeg ik niet voor elkaar, maar is manlief wel gelukt. Beestje even weer wat laten aansterken, en toen laten vliegen! Hij was helemaal blij! Nu ben ik alleen erg nieuwsgierig, wat was het voor vogel? Wie weet het? Hier een foto toen hij even in een doosje zat. Liefs
Hij was vrij klein, paste bijna helemaal in mijn hand op z'n koppie en staart na. Maar leek me ook nog vrij jong?
Ik weet het ook echt niet haha. Heb nog nooit zo'n vogel gezien haha! Ja, ik kan dieren niet laten "stikken" anders was hij verhongerd of opgegeten
Na even googlen lijkt het mij inderdaad een kwikstaartje Bedankt allemaal! Ik ben erg blij dat er in ieder geval weer een vogeltje gered is. Ik moet dieren in "nood" gewoon helpen haha! En hij was zelf ook heel blij toen hij weer vrij was
Super zeg, krijg je fijn gevoel van he! Had laatst een vogel gered die tegen t raam was gevlogen (sukkel). Op een gegeven moment wou ie weer gaan vliegen, maar kwam de lucht nog niet in, wou ik hm oppakken en ergens opzetten, pikte ie me... Tssss!
Z'n koppie is wel wat licht geel, of hoeft niet alles wit te zijn? Haha Ik heb niet zoveel verstand van vogels.
Heb ik ook niet veel verstand van, heb gewoon gezocht op vogels kleiner dan 25 cm en daar leek hij op. Een nieuwe soort? De geel-witte kwikstaart? Geen idee hoor!
Oh wat goed gedaan zeg! Ook hier ben ik een dierenvriend. Ik weet nog toen ik een jaar of 12 was dat ik ook een vogel heb gered. Ik hoorde een heel raar geluid. Echt een beestje. Ik ging kijken waar het vandaan kwam en het leek van de zolder te komen. Dus ik de deur open gedaan van de zolder om daar te kijken en ook weer dichtgemaakt. Toen hoorde ik het weer beneden. Vond het best wel eng omdat ik niet wist waar het vandaan kwam Mijn moeder dacht dat ik spoken zag ofzo.. haha.. die had zoiets van het zal wel. Toen ik weer de deur door ging naar de overloop hoorde ik het heel dichtbij. Hij was onder de onderste traptrede gekomen. Hoe?? Geen idee... maar hij kon ook niet meer vliegen. Heb hem kersen gevoerd en water gegeven en hij heeft echt een halve dag bij mij "gewoond".. toen heb ik 's avonds het raam open gezet en hem in de opening neer gezet. Hij wilde eerst niet weg maar is toch weggevlogen. Toen ben ik gaan slapen. 's morgens hoorde ik een getik. Ik keek en toen was het diezelfde vogel voor het raam. Ik heb mijn moeder nog geroepen want hij bleef zitten. Vond het wel bijzonder Mijn moeder dacht natuurlijk dat ik gek was maar toen ze kwam kijken zat de vogel er nog. Toen ik de raam open wilde zetten is hij weggevlogen en heb hem niet meer gezien. Best wazig vond ik het maar ook wel weer heel grappig.