Na een middag in een speeltuin heeft mijn zoon twee van zulke plekken op zijn been. Warm, dik (hard) en rood (in het midden lijkt het wat grijs/blauw). Er waren wel wespen, maar zou toch denken dat hij dan op het moment van prikken wel gebruld zou hebben. Iemand suggestie?
Dat dacht mijn moeder ook toen hij nog een klein ukkie was. Tot hij er de volgende ochtend opeens onder zat, toen ging het lampje wel branden
Allergie op muggensteken of.. van die paardenvliegen / steeblliegen. Dat levert ook mooie harde plakkaten op
Haha ja precies. Hij kwam zo thuis van het kdv en stond al op het punt om te bellen om te vragen hoe hij in hemelsnaam aan zo'n bult op zijn hoofd kwam. Gelukkig waren ze al dicht...
Plekken zijn idd hard. Dazen zou kunnen. Was wel in gebied met boerderijen, weilanden etc. Maar gewone mug kan dus ook? Tjonge, dat wist ik niet. Maak me op zich geen zorgen of zo, maar ben wel onder de indruk.
Blinde vlieg? Ik krijg dit soort geweldige bulten van een blinde vlieg. Allergische reactie. Rood/warm/hard Die beesten hebben snijtanden en dus kan je een wondje zien. Eventueel even insmeren met wat azijn. Helpt tegen het branden en jeuken. En vooral niet krabben. Bij een mug zie je niet echt een wondje.
Paardenvlieg / steekvlieg / daas leven vaak in de buurt van maneges. Vandaar paardenvlieg als veel voorkomende naam. Als het hard en heet voelt is het dat waarschijnlijk. Een "geluk" is dat die vaak sneller weer weg zijn dan een muggen steek. Enige nadeel vind ik dat er zo weinig tegen helpt
Hele opgezwollen enkel gehad van dazen Antihistamine zoals cetirizine of loratadine helpen ook als het een muggen allergie isverder op de plek mentholgel smeren (even op de leeftijd letten)