Wij ook zoiets! Gaat mooi naar het eigen geld wat we voor een woning kunnen gebruiken. Ook wij hebben slim verdeeld. Eigenlijk moest mijn vriend betalen, maar door het verdelen hoeft hij niet te betalen en krijgen we alleen iets terug
Ja dat snap ik, maar WAT regel je dan precies.... Ik zie alleen een overzicht met wat ik per jaar krijg en hoeveel Pm en dat is het... Nergens iets wat ik kan aanpassen ofzo. En ik weet niet eens precies wat ik moet aanpassen... ja ik denk het salaris aangezien we de jaaropgave hebben en ik een hoger bedrag bij de BD heb ingevuld
Je moet dan wijziging invoeren. Bijv uren opvang of meer/minder inkomen. Er staat ergens in menu wijzigingen invoeren. Ga ff kijken. Zelf wijzigde ik elke 3 mnd ivm flexibele opvang en wisselend inkomen
Als je inlogt zie je boven in menu. Klikt op actuele berekeningen. Klikt op jaar dat je wilt inzien Klik op welke toeslag. Dan krijg je 2 opties oa inzien Maar ook gegevens wijzigen
Mbt de kot: Ik kreeg vorig jaar vd belastingdienst een brief met het verzoek de definitieve gegevens over 2016 door te geven, toetsingsinkomen en gegevens kinderopvang. Op basis daarvan werd door hen berekend of we teveel of te weinig toeslag ontvangen hebben..
N Ze vragen om het toetsingsinkomen, dat kan afwijkend zijn van de inkomensgegevens van de jaaropgave. Maar volgens mij kan je ook niets aanpassen en wordt het automatisch verrekend. Zo heb ik het begrepen.
Dit inderdaad. Je moet je toetsingsinkomen invullen. Bij ons wijkt ie altijd af van de jaaropgaves. Ivm koopwoning. Ik wacht gewoon tot de belastingdienst het berekend heeft.
Paar duizend euro toetsingsinkomen valt hier altijd lager uit. Is voor de KOT alleen maar voordeliger.
oke, nja ik heb het al aangepast, aan de hand van de jaaropgave. Overigens gaat 2017 maar over een periode van 3,5 maand... als ik dus echt iets verkeerd gedaan zou hebben gaat het niet over een gigantisch bedrag
Bij ons verschilt het ook veel ten gunste voor de KOT, de toetsingsinkomen staat op de laatste pagina van je belastingaangifte.
Ja precies! En voor de mensen die nog andere toeslagen krijgen valt het toetsingsinkomen vaak toch ook gunstiger uit?
Maar je toetsingsinkomen wordt uiteindelijk toch verrekend met je werkelijke inkomen. Hier is trouwens naar mijn verzamelinkomen gevraagd.
Is verzamelinkomen hetzelfde als toetsingsinkomen? Dat verschilt bij mijn man bijna 9000 euro als op zijn jaaropgave( als ik even snel op de aangifte kijk). Begrijp ik goed dat je dat moet invullen bij toeslagen.nl ipv wat op je jaaropgave staat? Hele domme vraag misschien maar ik heb voorheen altijd gerekend met zijn jaaropgave. Oja, zie nu dat er onder zijn inkomsten uit werk - eigen woning staat.. Dit jaar voor her eerst een koopwoning. Ik begrijp er nog niet veel van.. Maar hou ik dan zijn verzamelinkomen aan voor de toeslagen of inkomsten uit werk ( laatste is exact wat op zijn jaaropgave staat)