Ja heel onwerkelijk Bij alles wat ik doe denk ik eraan dat het de laatste keer is zonder baby. Manlief en ik gaan vanavond de laatste keer met zijn tweeën bank hangen
Geloof dat de meesten van ons zich er ook niet druk om maken, maar tis wel iets wat je net moet weten! Mijn man was gewoon naar het gemeentehuis hier gegaan, ware het niet dat we tijdens de intake van de kraamzorg hoorden dat dit helemaal niet kan als we int ziekenhuis bevallen!
Nou, ga genieten van de laatste rustige uurtjes Nogmaals succes, hopelijk verloopt alles volgens het boekje!
Ja, zat sowieso al in de ziektewet (niets ernstigs, maar werken op de babygroep van een kdv werd me te zwaar). Afgelopen dinsdag is mijn verlof officieel begonnen. Nog 5,5 week tot mn uitgerekende datum, dus nog even genieten van het gefrummel in mijn buik voor ik het met de hele wereld moet gaan delen!
Volgens mij kan je in de meeste ziekenhuizen ook aangifte doen, dus dat scheelt je dan weer een ritje naar verweggistan. Misschien vast legitimatie en erkenningspapieren enzo meenemen in je ziekenhuistas? Hoe je dat doet als je langs de snelweg bevalt weet ik ook niet, maar ik mag toch hopen dat dat me al helemaal niet overkomt
Aangifte geboorte in Nederland | Aangifte geboorte en naamskeuze kind | Rijksoverheid.nl Volgens de website van Rijksoverheid zou digitale geboorte aangifte bij sommige gemeentes nu al mogelijk zijn.
Mijn kinderen zijn ook allebei in een andere gemeente geboren dan waar we wonen. Nou kon dit de eerste keer in het ziekenhuis zelf. Daar zat 's ochtends iemand van Burgerzaken van de desbetreffende gemeente. Onze dochter was doordeweeks geboren met een ks. Dus kun mijn vriend gewoon gelijk de volgende ochtend aangifte doen. De 2e keer was op vrijdagavond, dus moest mijn vriend 's maandags terug naar de geboortegemeente om aangifte te doen, dit heeft ie wederom in het ziekenhuis doen, anders moest ie de binnenstad in, alleen voor de geboorte aangifte.
Bij ons ist gelukkig niet zover. Zit ook een geboorteloket int ziekenhuis, maar dat is alleen op afspraak ofzo, en het gemeentehuis is prima bereikbaar!
idd. kindje moet altijd worden aangegeven in de gemeente waar het word geboren. zij spelen het dan weer door naar je eigen gemeente. onze kids zijn beide in het ziekenhuis aangegeven
Wellicht kan iemand mij uitleggen waarom het zo'n ramp zou zijn om een andere stad/dorp/gemeente in je ID te hebben staan dan waar je woont?? Ik kan me geen argumenten voorstellen waarom je daar zo'n ramp van maakt, maar misschien ben ik wel heel dom daarin Ik kan me daar echt helemaal niet druk over maken... Hier is het eerder normaal dat dit gebeurt aangezien alle ziekenhuizen hier in een andere gemeente liggen.