Aangifte doen - eigen woonplaats is niet geboorteplaats

Discussie in 'De bevalling' gestart door Thauma, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Nu zal het ons noooooit gebeuren. Maar als echte Amsterdammer moet ik er niet aan denken dat er op de id kaart van mijn kinderen Rotterdam als geboorteplaats zal staan ;)

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor, ik begrijp het ook niet zo eigenlijk ...

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier twee kinderen die allebei in een andere plaats dan hun woonplaats zijn geboren ;)
    Twee keer een ander ziekenhuis :)

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Tsja, een ramp is een groot woord, maar handig is anders ;) Het is hier nu eenmaal makkelijker om naar ons eigen gemeentehuis te gaan, ipv het gemeentehuis in de gemeente van het ziekenhuis, dat is toch wel 20-30 minuten rijden nmlk. Nogmaals, geen ramp, maar voor ons was het wel even een verrassing!

5. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hahaha toen ik hoogzwanger was, werd de kleine van me zus 2 jaar. Kheb enorm getwijfeld om er heen te gaan aangezien zij woont in amsterdam en ik in Rotterdam :D:D

Uiteindelijk toch gegaan en thank god kwam hij 1,5 week later pas :D:cool:

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ramp ramp.. Maar hier in het dorp is het voor sommige mensen al moeilijk genoeg dat ze na alle gemeentelijke herindelingen sowieso een plaats in het paspoort van hun kind hebben staan die niet voelt als hun woonplaats..

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Mij zal het echt niets uitmaken mocht mijn kind in Amsterdam geboren worden, gaat mij vooral om de gezondheid... (Een ras echte Feyenoorder)

Heb zelfs iemand gesproken die z'n kind NIET in een Rotterdams ziekenhuis wilde laten behandelen.. :$
    Best lullig als dit alleen in Rotterdam kan/kon.

8. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik vind belangrijk dat me kind veilig geboren wordt en zou me echt niet druk maken om de geboorteplaats....

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het enige zotte is dat er in deze digitale tijd zoveel bureaucratische handelingen gedaan moeten worden. Aangifte doen in de gemeente waar het kind is geboren en dan moet die gemeente het weer doorgeven aan de gemeente waar het kind woonachtig is ;) Als je al moet bezuinigen dan zou dit een goed onderdeel zijn...

10. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Dit dus!

11. Onje

Onje Niet meer actief

Haha sja als het gebeurt gebeurt het hoor maar he als je mag kiezen, dan is de keuze snel gemaakt toch ;) haha

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, nee tis geen grote ramp als je kind ergens anders geboren wordt. Maar ik kan me de voorkeur van ouders best voorstellen. De naburige gemeente waar het ziekenhuis je dan naartoe laat gaan is hier echt een tokkie-dorp zeg maar. Als je hier zegt dat je uit (...) komt, vinden mensen je al snel een aso.
    Niet typisch iets wat ik graag op de geboorteakte van mn uk zou willen hebben. Maar ja, als het niet anders kan dan kan het niet anders. Dat is uiteraard zo. En ja, gezondheid gaat sowieso voor, laat daar geen misverstand over bestaan...

13. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh ik kan me dat helemaal voorstellen. Is hier ook zo! De kraamafdeling werd verbouwd dus moesten de bevallingen in de tokkie stad plaats vinden. Zou ik ook niet tof vinden als dat de geboorteplaats van mijn kind zou worden;)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar dat zeg je toch niet? Als mensen vragen waar ik vandaan kom, noem ik de plaats waar ik nu al 20 jaar woon. En niet mijn geboorteplaats waar ik alleen de eerste twee jaar van mijn leven gewoond heb en me niks van herinner.

Deel Deze Pagina