Aangifte gedaan tegen mijn vriend.

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij hebben onze auto via MP verkocht. Meneer is hier de auto komen ophalen en heeft een testritje gemaakt. Alles was inorde dus hij heeft de auto gekocht (tegen een spot goedkoop prijsje ook nog!) en meegenomen. Hij had echt verstand van autos gezien de dingen waar hij op deed letten en de dingen die hij zei.
    De dag later belde hij zelfs om te zeggen dat de auto zo fijn rijd en hij heel blij is etc.

Ineens 1 a 2 weken later kregen we bericht dat hij allemaal problemen met de auto had en hij het geld terug wilde. Wij duidelijk aangegeven dat wij nog nooit problemen met de auto hebben gehad en wij dus geen geld terug geven want wie weet wat hij in die tussentijd met die auto heeft gedaan. Daarbij hebben we alle keuringsrapporten meegegeven waaruit blijkt dat de auto altijd inorde was. De auto was zelfs een week voor verkoop nog gekeurd.

Toen was het een paar weken stil. Toen ineens telefoontjes en whatsappjes dat hij op 1 week tijd 3 x met de auto langs de weg had gestaan en de wegenwacht heeft moeten bellen. Ik geloof er geens snars van of hij heeft domme pech. Wij hebben in die 3 jaar nooit iets gehad.
    Toen zei hij via de app dat het dom was om niet mee te werken want met een pas geboren baby thuis wil je niet een hoop stress en kosten aan je broek. Hier hebben we niet op gereageerd.

Vlak daarna kregen we via facebook een privebericht dat hij een advocaat had ingeschakeld en aangifte had gedaan (dit was in juni) daarna nooit meer iets gehoord.

Nu werkt een vriendin van mij bij de politie en die heeft gezien dat er helemaal geen aangifte is gedaan. Daarnaast gaf ze meteen aan dat als er wel aangifte was gedaan de politie hier niets mee had gedaan omdat de koper geen poot heeft om op te staan en ze dus toch niets kunnen doen.

Kortom moraal van mijn verhaal:
    Een hoop boeh bah en bangmakerij maar niets om je zorgen over te maken ;)

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

Dacht ik ook, en waarschijnlijk dachten meer dat aan het aantal bezoekers van dit topic te zien hihihi

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik dacht ook dat jij aangiften had gedaan. (gelukkig niet!)

Vervelend dat de koper zo doet. Gelukkig staan jullie sterk :)

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Hahaha nee! Gelukkig is daar geen reden voor hihi.
    Maar nu ik de titel zo terug lees had ik hem beter iets anders kunnen maken denk ik haha. De woorden "er is" ervoor ofzo hihi.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Jeetje wat naar! Wat zijn sommige mensen toch erg zeg.
    Ben blij voor je dat het allemaal nepperij was, ga er maar vanuit dat dat bij ons ook zo is.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo ik dacht eerst dat jij hem had aangegeven!

Maar in dit geval, jammer maar helaas voor die man of vrouw, jullie hebben alle mailtjes nog en het is nu wel wat laat om te zeggen dat het niet werkt. Ik zou hem veel succes wensen en zeggen dat jij dan wel uitlegt hoe het zit.

7. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Geen leuke situatie..
    Zoals ik dit lees, en als jullie de mails nog allemaal hebben, kunnen jullie precies aantonen hoe het is gegaan. Lijkt me sterk dat de koper hier dan echt iets mee kan doen. Lijkt mij inderdaad alsof de koper jullie wil oplichten.

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Daarom koop ik nooit een auto via mp.. Deze man doet het wel, dus stel dat de auto echt stuk is.. Dan is het zuur, maar wel zijn risico...

9. Within

Within Niet meer actief

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Heb je de koper hier al gecheckt? Als hij het vaker flikt, dan staat hij er vast wel tussen. Als er daadwerkelijk aangifte is gedaan, dan word marktplaats hier van op de hoogte gesteld.
    Ze hebben een afdeling gebruikersbescherming, die kunnen eventueel ook helpen :)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vervelend hoor! Hopelijk heb je alle mails nog? Maar even allemaal uitprinten dan voor de zekerheid, ook de mails van die andere persoon.

Heeft geen poot om op te staan lijkt mij.
    Sowieso is pas na een week of 2 weken reageren laat... je mag verwachten dat hij hem na ontvangst meteen getest heeft.

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb ook een keer aangifte moeten doen. Ze zeiden alleen als er nog meer meldingen van haar zou komen, zou ze geblokkeerd worden op Marktplaats. Ik vraag me dan af hoe want op een ander IP kan ze net zo goed weer nep iets verkopen. Volgens mij heeft het geen nut gehad. Heb me zo op zitten vreten voor niks natuurlijk.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar alleen je beginpost.
    Zoiets soortgelijks heb ik een paar weken terug ook gehad, maar dan met een jasje...
    De vrouw in kwestie had het jasje al 2 weken in huis en kwam toen met allemaal beschuldigingen dat de voering helemaal kapot was etc.

Mails bewaren en je niet al te druk maken.

13. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als een oplichter van de andere kant, dan bedoel ik een oplichter die dingen aanschaft en dan geld terug probeert te krijgen. Daar heb je er ook erg veel van.

Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken, draai het maar eens om, stel je hebt iets gekocht en geld overgemaakt, dan heb je geen poot om op te staan via marktplaats is gekocht gekocht.

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Zucht.. Ik lees weer eens niet goed.. Reageer op ts maar vermeng het met een reactie over de auto..
    Beetje jammer..

Deel Deze Pagina