Teleurgesteld in vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb 1 goede vriendin. Ze zit dit jaar in het 1e jaar van de VKopleiding. Ze heeft het nu erg druk met stage. Normaal zagen we elkaar toch zeker wel elke week 1x. Nu is het 6 weken geleden dat ik haar gezien heb. Heb nog wel 3x ofzo gebeld om wat af te spreken. 1 keer heeft ze afgebeld en de andere 2x kon ze niet. Andere afspraken buiten haar opleiding om.

Ze staat stand-by voor bevallingen. Heb ik alle begrip voor, ze moet natuurlijk d'r bul netjes halen!

Maar in het begin vond ik haar wel betrokken bij mijn zwangerschap. Maar de laatste tijd, nooit een belletje of smsje met de vraag hoe het gaat ofzo? Ik word er gewoon verdrietig van. Als goeie vriendin heb ik wel begrip voor haar opleiding maar op deze manier hebben we wel heel weinig contact. Je kunt toch wel 10min vrij maken om je vriendin even te bellen?

Ze heeft altijd gezegd dat ze het erg leuk zou vinden als ik zwanger zou zijn. En ze dan echt mee zou leven. Ze vind het ook allemaal razend interessant, ze doet niet voor niets de opleiding.

Doe ik te moeilijk?

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Owja heb haar net gebeld maar ze nam niet op, toen heb ik maar een sms gestuurd met de vraag of ze me wil bellen als ze tijd heeft. Dat ik snap dat het aanpoten is zo'n stage, maar dat ik haar niet meer betrokken voel. En dat ik het vervelend vind. En dat ze best soms wel wat kan laten horen, al is het alleen maar een belletje of smsje.

Kan toch wel zo'n berichtje als goeie vriendinnen onder elkaar?

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik denk dat een nieuwe opleiding (eerste jaar) heel veel impact op iemand heeft. Zo ook op jullie vriendschap. Er komen heel veel nieuwe dingen op haar af, de drukte van een stage erbij, en (don't bite me!) bij jou zullen de hormonen ook hoogtij vieren waardoor je het je misschien wat meer aantrekt?

Jij hebt misschien juist behoefte aan meer contact, terwijl zij het zo druk heeft met haar opleiding dat ze juist wat meer rust wil.
    Tenminste, dat kan ik me voorstellen...

4. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Tuurlijk! Ik heb ook een goede vriendin die totaal niet meeleefde tijdens m´n zwangerschappen. Ze heeft zelf geen kinderen en zit in een andere fase van d´r leven (carriere maken en reizen enzo), maar ik vind het gewoon een beetje jammer. Zeker omdat ik wel meelevend ben en ik er al vanaf de basisschool ken. Ik vind het juist goed van je dat je haar dit laat weten. Ikzelf ben een mietje wat dat betreft ;)

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ze kent me en weet hoe ik ben. Heb het op een nette vriendelijke manier geschreven want ik ben ook niet boos ofzo. Maar dit knaagt nu al een week of 3 aan me en ik ging er steeds meer mee zitten. Nu moet ze zelf maar zien wat ze ermee doet maar ik heb het niet meer op mijn lever liggen.

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@TS:
    Goed dat je het gezegd hebt, als het je dwars zit moet je daar iets mee.. Ik had het zelf liever persoonlijk gedaan en niet per sms maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dat nou net de moeilijkheid is.
    Ik hoop dat dit een opening geeft om het er eens rustig over te hebben en dat jullie snel weer op 1 lijn zitten.

7. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp goed hoe je je voelt en ook goed dat je je hart gelucht hebt. Het is verstandiger denk ik om het face to face te doen, maar ik begrijp dat dat niet echt mogelijk is.
    Probeer er wel voor te waken dat er straks alleen maar contact over en weer via sms en/of mail is. Op die manier kun je je wel uiten maar komt de toon niet goed over. Je bent in je sms misschien niet boos, maar zo kan het wel overkomen. Op die manier ben ik een vriendin kwijtgeraakt, maar dit kwam ook omdat zij een persoonlijk gesprek niet aan durfde te gaan met mij.
    Ik hoop dat je eruit komt met je vriendin, succes!

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier ook zo hoor, alleen idd zij is nog in een andere fase. Ik heb het zelf ook nog aardig druk en werk ook 40 uur. straks met een kleine is het ook al anders. maar ik snap ook nooit zogoed waarom vriendinnen dan niet even bellen! ik weet zeker dat geen van mijn vriendinnen ernaar kraait morgen of ook maar even zal bellen hoe het gegaan is bij de vk...dat vind ik kwetsender dan haar 1 x in de 3 weken zien.

9. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik had dus gevraagd of ze me even wilde bellen maar kreeg een berichtje terug dat ze daar geen tijd voor heeft. Ze schreef dat ze het ook niet leuk vindt zo en niet eens tijd heeft voor zichzelf ook. Maar ze gaat wel uit eten vanavond? Ik weet niet of daar een 'verplichting' aan zit. Ik vind het rot dat ik niks meer weet van haar. Ik weet wel dat ze vorig weekend een feestje had en gister ook. Dat kan dan wel? Ik draaf te ver door, ik weet het. Zullen mijn hormonen wel zijn.

Ik wil het graag face tot face doen ja, dat zou echt beter zijn in dit geval, maar dat kan inderdaad nu even niet. Voel me gewoon rot. *zucht*

Het ergste vond ik, dat ze niets liet weten vorige week terwijl ze wist dat ik de 20 weken echo had. De dag dat ik precies 20 weken was, was de sterfdag van mijn vader. Op die dag ook niks gehoord. Dit vind ik kwetsender dan elkaar wat langer niet zien. Iemand had het net daarover las ik.

Ze vroeg om volgend weekend wat leuks te gaan doen. Ik heb de bioscoop voorgesteld, ben benieuwd! Heb nog geen sms terug gehad.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Siren84..... waarom een biosje? Dan kan je toch nog niet bijpraten?

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja weet ik eigenlijk niet, dat is zo'n beetje ons ding samen en leek me leuk om het'ouderwetse' weer op te pakken.

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik wil je het advies geven om dan te kijken hoe het loopt.. is het van ouds goed geef haar ruimte. tis nu voor jou niet leuk maar als het echt goed is! dan komt je vriendschap er alleen sterker uit. (Zou dan wel aaneven dat je haar ook gemist hebt op bepaalde momenten toen je haar nodig had. niet zozeer omdat je haar zo weinig ziet/spreekt)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denkd at dat de beste keus is. Zo'n berichtje moet kunnen, inderdaad. En het is belangrijk om aan te geven hoe jij je voelt en wat dit met je doet, i.p.v. maar aan te nemen dat ze dat toch wel zelf snapt.
    Hopelijk is zij ook eerlijk tegen jou en laat ze weten wat er aan de hand is. En als het een goede vriendin is, dan ziet ze nu in dat jij haar nodig hebt en maakt ze 10 minuten vrij voor je (of meer ;))

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Aha, vandaar. Nou, ik vind het wel goed dat je hebt laten weten hoe je je voelt. Zonder communicatie komen we nergens.

Al wat gehoord?

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Nee, nadat ik heb gevraagd of ze meegaat naar de bios niet meer. Ik wacht wel even af en anders bel ik of sms haar van de week even. Haar stage eindigt 22 april, misschien dat ze dan meer tijd krijgt. Snap ik ook wel hoor van haar kant.

Deel Deze Pagina