baby 3.5 maand maakt kauwbewegingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cobravosje, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    hey ik had een vraagje,
    rico is nu 3 maanden en bijna 3 weken.
    hij maakt de laatste dagen allemaal "kauw" bewegingen, het is net alsof ie dus ergens op aan het kauwen is maar hij heeft niks in zn mond:S

waarom doet ie dit? want ik heb wel is wat gelezen over tandjes enzo, die beginnen boven een beetje door te komen, (hoe vreemd ook want zn tand ontwikkelingen gaan dus erg snel en niet onder maar boven dus..)
    dus dat zou het kunnen zijn dacht ik,
    maar hij kijkt ook heel erg naar alles wat wij eten.
    of het dan meer is dat hij toe is aan zn eerste hapje.
    ik heb deze week zijn voeding (altijd verdikt met nutriton) via een lepeltje geprobeerd kijken wat hij deed. maar daar werd hij helemaal gek van, want of het gaat niet snel genoeg, of het gaat te snel. hij wil constant onder het eten de melk in zn mond hebben lijkt wel, en niet een hapje voorzichtig aannemen.moeilijk uit te leggen, maar iemand tips?

groetjes xx

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    hahaha, goed nieuws :) . ik zou maar begginnen met danoontjes kopen ;) . Zo te horen is je Rico er aan toe ( mooije naam trouwens) Je zou ook kunnen gaan voor hem een lange vinger te voeren als hij hem zelf niet vast houd. Want dat is lekker voor als er tanden door komen. En uiteindelijk is een lange vinger nog gezonder ook dan de officieele baby koekjes. En je zou hem ook een broodkort kunnen geven om op te betijten voor zijn tanden.Er zijn ook potjes baby voeding voor kleintjes van 4maanden. Maar dat heb ik in het begin ook gedaan en zelf op den duur overgestapt op ons warm eten maken en dat in de blender en maik dat voeren. Dan nam ik een aardappel, een stuk groente zoals 2spruitjes of een stuk wortel. Wat kookvocht er bij. En dan de staafmixer er op. En hij kreeg alleen potjes als we bijv. lasanje aten of iets anders erg pittigs. Teggen woordig (Hij is nu ongeveer 8maanden oud) Neem ik een aardappel beetje groente, klein stukje vlees en wat jus. Met een vork stevig prakken. En voeren maar. In het begin zat het met maik ook nog net niet aan het plafon. Maar het word wel beter hoor. Gewoon stug vol houden. En mischien als tussen door een stukje onbijt koek geven? heel klein op een lepel. Pleegt de mijne zo wat een moord voor. En hij eet het nu gewoon zelf uit het vuistje. (heb het dan wel in repen gesneden hoor) Ik hoop dat ik wat van je vraag heb kunnen beantwoorden. Oja, dat wou ik je nog vragen. Maakt hij ook smak geluiden? Want dat is ook een teken dat hij het toe heeft aan zijn eerste prakjes. sucses meid en niet vergeten het fototoestel klaar te leggen.
    Want het is zo :) :) leuk om die smoeltjes te zien als ze wat nieuws krijgen.

3. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ja nou weet je hwat het is, ik mag alleen als hij dadelijk 4 maanden is, nutrix geven (met vanille smaak:)) omdat wij allergieen hebben in de familie en het dan beter is om tot 6 maanden te wachten.

maar lange vingers nu al? daar zit suiker op dat mag toch niet?

maar hij is zo onrustig van dat lepeltje aan het eten, hij is zoiezo hongerig en gulzig altijd al geweest, dus doe ik het iets sneller wordt ie paniekerig omdat het te snel gaat, gaat het te traag gaat ie onrustige bewegingen maken en huilen omdat hij het te sloom vind ik weet het ook niet, er is weinig tot geen middenweg

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik ben met Sarah ook begonnen met 3 maanden, op aanraden van het CB. Sommige zijn er gewoon eerder klaar voor dan andere denk ik.

Zo te horen is Rico er ook wel klaar voor.

Sarah vond het zo geweldig dat ze zelf het lepeltje vastpakte (deed ze ook altijd al met de fles) en dan zit het over haar hele gezicht. En dan keihard schateren.

Ik geef per dag een half potje om 2 uur (naast haar normale aantal flessen, dus als extra, het vervangt nog niet een fles). en daarvan komen misschien 10 lepeltjes van binnen, de rest smeert ze overal haha zo enthausiast is ze.

Ze likt het ook van haar handen af alleen Sarah heeft dus ook al 2 hele minitandjes. (wel aan de onderkant) en bijt soms onbewust op haar vingers en dan is het huilen geblazen haha dus daar moet je wel even voor oppassen aangezien Rico ookal met tandjes begint!

en misschien is een bijtring een idee? Sarah vind het niets maar Rico misschien wel.

enneehh ja ik vind het ook een erg mooie naam! :D

5. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    heb ik gekocht, hij vind het alleen nog moeilijk te begrijpen dat het in zn mond kan haha hij zwaait er meer mee en likt eraan;)

6. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    hmm ja je heb wel gelijk met wat je zegt over die allergieen. Dan zou ik eerder beginnen met een pap flesje met nutrix er in. Maar over die lange vinger. Een lange vinger zit dan wel suiker op maar in de officieele baby koekjes zitten veeeel meer vetten is me verteld door een dietiste. Maar is het inderdaad niet een idee om voor erbij niet als vervanging, iets van een fruit hapje te geven?Maar inderdaad meer als oefenen voor het echt eten. Dat als hij een beetje binnen krijgt al genoeg is .

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    als een kind kauwbewegingen maakt of geinteresseerd kijkt wat jij aan het eten bent betekent zeker niet dat hij toe is aan vaste voeding.

Kauwbewegingen maken ze vaak. En kijken wat jij eet doen ze ook allemaal, ze beseffen echt niet dat het eten is en dat ze daar ook trek in hebben.

Als er allergieen in de familie voorkomen zou ik de vaste voeding sowieso zo lang mgelijk uitstellen. Het liefst met 6 maanden beginnen. Maar zeker niet voor 4 maanden. Darmpjes zijn er nog niet rijp genoeg voor, zielig voor kindjes!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies! Die kauwbewegingen zijn gewoon alle dingen ontdekken! Jij stopt eten in je mond, de kleine wil dat ook. Maar niet omdat het eten is hoor! Gewoon omdat dit bij de ontwikkelingen hoort. Ga jij aan tafel zitten met zeer smakelijk een rammelaar/knuffel/etc in je mond en naar je mond toe brengen dan doen ze precies hetzelfde! Kindjes ontdekken al deze verschillende dingen gewoon met de mond. Ze hebben nog geen benul dat dit (lekker) eten is!

Dat is mijn kijk erop! En zou dus voorlopig echt nog niet beginnen met iets van bijvoeding! Zeker nog icm de allergieën!

Groetjes Hanneke!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben het eens met bolbuikje. De darmen van een kleine baby zijn zich nog aan het ontwikkelen, dus moet je enigszins voorzichtig zijn. Mocht je dan toch willen beginnen, dan voorzichtig met een klein beetje groente/fruit. Maar die koek zou ik nog even achterwege laten. ;)

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ivm met allergieen zou ik inderdaad nog even wachten. Het liefst tot 6 maand.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Om op te laten kauwen bij tandjes heb je ook van die bijtringen die je in de koelkast kunt leggen... Dan is die ring lekker koud wat harder en dat is vaak fijn als ze echt last hebben van tandjes. En anders Dentinox smeren... Hielp hier ook altijd goed. Ik denk ook dat die babykoekjes niet echt helpen tegen de druk die je kindje voelt van de tandjes, daar smelten ze veel te snel voor, lijkt mij...

Voor de rest ben ik het met Bolbuikje eens, het hoort gewoon bij de ontwikkeling. En als je kindje al een verhoogde kans heeft op allergien, zou ik persoonlijk zeker niet met koekjes ed beginnen, maar met verse groente. (daar zit dan verder echt niks anders in als alleen groente, terwijl er bij potjes vaak wel iets anders bij zit, en fruit geeft weer meer kans op een reactie) Reageert je kindje dan ergens allergisch op weet je ook waarvan het komt.. :)

Oh sorry, ik zie nu dat de bijtring al genoemd is... :oops:

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en over het lepelen: Hier werkt lepelen wel, maar niet als ze echt al honger heeft. Fae mag dan bijvoeding hebben, maar ik hoef als ze echt honger heeft, echt niet aan te komen met een potje groente/fruit of een bordje pap, want dat gaat inderdaad niet snel genoeg ;) . Ook nu nog niet, terwijl ze al 6 maanden is.

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Je kan ook een klein beetje rijstebloem met voeding mengen tot een papje en dat met een lepeltje geven. Vond mijn kleintje ook zeer interessant. Met allergien zou ik ook zeker proberen te wachten tot de 6 maanden.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ben het met het advies van kiwi1/ Bolbuikje en de daarop volgende eens , dat het nog te vroeg is voor potjes en koek ( :confused:, maar dat terzijde) i.v.m. allergieën en voor de darmpjes!

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik ben met 4 maanden ook begonnen met bijvoeding omdat mijn zoontje precies hetzelfde deed.op aanraden van Cb weer gestopt (dom dom dom!) omdat hij allergieen heeft, on beter wachten tot 6 maanden, met gevolg een baby die vreselijke honger heeft!

Leuk als je tot 6 maanden kunt wachten (geloof ook wel dat het beter is bij allergieen) Maar honger hebben is ook niks!

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik las hier op dit topic dat kindjes voor 6 maanden nog niet klaar zouden zijn voor vast voeding. jamie krijgt nu al een weekje potjes en heeft nergens last van, geen krampjes, poept goed. ieder kind is anders. en sommige baby's zijn er wel eerder aan toe.

als jij denkt dat rico er klaar voor is zou ik het gewoon proberen. je kan eerst een half potje geven en even afwachten of hij er krampjes van krijgt. dat het niet snel genoeg gaat heeft jamie ook nog een beetje. zijn alleen de eerste paar hapjes :) hij moet het gewoon nog leren.

17. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik ben op advies van de natrucia voedingslijn begonnen met nutrix vanille. 30 cc voeding klaarmaken en daar 1 schepje nutrix bij doen en dan gewoon als BIJ voeding tussen de voeding door 1 x per dag. hij vond het heerlijk en was niet overstuur meer:D

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    idd rijstebloem is de beste manier om te beginnen, maar een kind van zo jong ( bedoel ik vooral sharon mee) zou ik persoonlijk echt geen potjes aanbieden en helemaal niet zo'n hoeveelheid! Soms kan je ook zelf problemen creëren..

19. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    hmm ik ben het daar wel mee eens, je kan wel op eige houtje gaan doen en dat is vaak ook WEL goed maar mbt voeding zou ik dat zeker niet doen.
    ik wilde echt graag iets bij geven omdat rico daar zo aan toe was, en fruit of groente mocht gewoonweg niet, DAT IS ZO FRUSTREREND, ze zeiden niet van: geef dan nutrix (het cb dus) nee ze zeggen gewoon wachten. dus ik denk ik ben de nutricia lijn en had al van meerdere mensen dit advies gekregen en ben toch met nutrix begonnen, alleen vandaag heeft ie dus nie gehad want hij sliep overal door heen vandaag tja, dan lekker late liggen;)

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nutrix is niet allergeen, dus dat kan wel, maar als er allergieen voorkomen kun je beter wachten tot 6 maanden.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina