Aanhoudend bloedverlies, echo's goed

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door angel12, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi hoi,

    Vanaf 5w4d ben ik begonnen met bloed verliezen. Het was eerst steeds met afvegen een beetje bruinig. Echo gehad en met 6 weken was er een mooi kloppend hartje zichtbaar. Inmiddels ben ik 7w6d en ben ik van de week al 3 keer naar het ziekenhuis geweest vanwege bloedingen. Afgelopen vrijdag liep het eruit en ik dacht echt dat het mis was. Eenmaal bij de echo zat er weer een mooi gegroeid kindje met een stevig kloppend hartje.
    Vanmorgen weer een echo gehad omdat ik echt stolsels verloor. Weer een echo en ons kindje doet het prima. Zie bijgevoegde echo. Wel zag ze rechts van de vruchtzak waarschijnlijk een bloeding zitten.
    Iemand hier ervaring mee? Kan dit nog van de punctie zijn? De arts zei wellicht nog van de innesteling, ze kunnen het niet verklaren. Ik kan totaal niet genieten van mijn zwangerschap terwijl ik dat zo graag wil..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Heel herkenbaar! Hier ook de eerste weken bloedingen gehad en toevallig ook via ivf zwanger.
    Bij mij wisselde bruin en bloedverlies zich af, altijd zonder buikkrampen. Echo na echo alles goed met het kindje. Genieten kon ik helemaal niet, na al die tijd eindelijk zwanger en dan die onzekerheid. Oorzaak is er trouwens nooit gevonden.
    Vanaf 12 weken stopte het en is het niet meer teruggekomen. Langzaam kon ik er steeds meer in geloven en gaan genieten. De 20 weken echo gaf het laatste zetje vertrouwen.
    Probeer je aan de goede echo's vast te houden en de kleine mini die als een bikkeltje groeit. Het vertrouwen gaat groeien en daarmee komt er ook meer ruimte om te gaan genieten. Helemaal als het bloedverlies gaat stoppen. Dit is nu (en heel vervelend) maar er komen hopelijk ook betere weken aan!
     
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat ik me nog bedenk aan de hand vd tweede vlek op de echo, kan dit geen vanishing twin zijn?
     
  4. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Dankjewel voor je reactie. Bij mij hetzelfde. En ook geen buikkrampen niks. De arts die gister de echo maakte zei wel " ik zit even te kijken of dit geen tweede vruchtje is geweest" maar daarna zei ze snel dat ze daar niet vanuit ging.
    Het blijft iets raars, ik hoop dat het bij mij ook snel stopt want ik heb er echt zowat slapeloze nachten van.
     
  5. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    En wordt de vlek niet kleiner? Logisch zou zijn dat je bloedverlies van die vlek komt, aangezien de artsen zeggen dat dit bloed is!? Maar dan zou ie ook moeten krimpen lijkt me.
    Wanneer mag je weer voor een echo?
     
  6. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Vanochtend ben ik weer geweest voor een echo. Alles was weer goed met de kleine gelukkig. Zij zag nu onder het vruchtzakje bloed zitten. Het zat er gister nog rechts van, misschien langzaam onderweg naar beneden? Hoop zo dat ik er 1 deze dagen vanaf ben. Dit maakt ons zo onzeker. Nu moet ik volgende week donderdag weer terug komen. Mocht het in de tussentijd weer meer worden dan kan ik gewoon weer bellen en kijken ze weer.
     
  7. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vreselijk he.. Ik heb het met mijn dochter ook gehad tot een week of 10 geloof ik! Elke x denk je weer dat het mis is..
    Er is hier nooit een reden voor gevonden!

    In week 23 begon het weer toen ben ik zelfs opgenomen geweest in het ziekenhuis! Ook toen vonden ze niks en ze is gehaald met 40 weken
     
  8. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Voor nu weer ff een geruststelling.
    Dan lijkt de vlek bij jou toch wel de oorzaak. Hopelijk is deze idd snel opgelost en stopt het bloeden!
    Je ziekenhuis klinkt ook meegaand en medelevend. Dat was hier ook zo en dat heeft me door die eerste weken heen geholpen. Op naar donderdag weer en hopelijk word je nog verrast doordat het bloeden stopt!
     
  9. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ja, het ziekenhuis is gelukkig heel medelevend. Vanmorgen was het zo goed als over, maar nu begint het weer.
     
  10. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ja echt vreselijk. Ik ben nu ook echt 1 bonk stress. Slaap slecht.
    Gelukkig is het bij jou allema goed gegaan.
     
  11. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Wat naar en spannend!
    Ik heb er geen ervaring mee maar m'n zus had het bij alle 3 haar zwangerschappen. Eerste maanden steeds flink bloedverlies, dan weer een paar dagen niet. Heel stressvol. Bij haar gelukkig wel 3 gezonde kinderen!
    Sterkte!
     
  12. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hier ook gehad bij nummer2.

    Zo ergsts ik heftige krampen had die sterk op weeën leken.

    Ook een bloedvlek te zien en ook werd de term Vanishing twin aangehaald.

    Uiteindelijk kon ze het niet verklaren maar in het buitenland wordt het sneller geweten aan het zijn van een Vanishing twin.

    Kan dus best Ookal denkt zij van niet.

    Guess we’ll never know.
     
  13. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hoe is het nu met je? Nog weer bloedverlies of een echo gehad? Liefs
     
  14. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Lief dat je ernaar vraagt. Het zijn stressvolle tijden. Ik blijf bloeden maar het heeft waarschijnlijk niets met de baby te maken. Het bloeden stopt niet en zo af en toe schrik ik me helemaal kapot want dan komen er echt hele grote stolsels uit. Ik mag dan gelijk komen, heb van de week me hb weer moeten prikken en die was wel gezakt. Ze twijfelden of ze me op gingen nemen.
    Die avond hebben ze uitstrijkje gedaan en een kweek afgenomen. Ook met de eendenbek gekeken. Wat ze zag was een geïrriteerde baarmoedermond.
    Gister weer een echo gehad en baby ligt heerlijk te spartelen en te doen dus ik denk dat het toch een andere oorzaak heeft. Gelukkig mag ik bij toenemend bloedverlies direct komen.

    Bijgevoegd onze baby!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina