Al sinds ik ongeveer 5 weken zwanger ben heb ik bruin- en bloedverlies. Bruinverlies continu en af en toe gaat dit over in bloed. Wonderbaarlijk hebben we wel steeds een goede echo met goed gegroeide mini. Maar vertrouwen erin krijgen wil op deze manier maar moeilijk lukken Ze kunnen tr geen oorzaak (bv hematoom) vinden. Wie heeft dit ook gehad? Hield het de hele zwangerschap aan? Zit er een beetje doorheen...het is al allemaal zo spannend, maar op deze manier helemaal!
Oh das eng he! Maar als ze geen bloed zien in je baarmoeder is het toch hoogstwaarschijnlijk een onschuldige oorzaak zoals een zwak adertje in je schede of baarmoedermond. Maar bloedverlies is wel angstig. Sterkte!
Het zou het misschien makkelijker maken als er een oorzaak is, dan dit onverklaarbare. Tot nu toe is het steeds goed gegaan, maar het lukt me zo maar niet om te vertrouwen! De dag vd echo ben ik gerustgesteld, daarna neemt het met de dag af. En merk dat ik nu emotioneel beetje moe er door raak. Ik zou beter moeten weten na al die goede echo's, maar ja je weet maar nooit.... Ik zie dat jij bevallen bent! Gefeliciteerd! Hopelijk geniet je heerlijk van je mannetje!!
Hoi @dame82 Verlies je veel bloed ? Hier vanaf week 12 bloed verlies. Baby deed het goed en ze konden niks op de echo zien. In week 13 een hele heftige bloeding gehad. Toen was er een hematoom te zien. Kreeg toen ook te horen dat de kans groot was dat het een mk zou worden. Tot week 18 bloedverlies gehad en tot week 23 bruinverlies. Tot op heden is de hematoom te zien , deze zit tussen 2 vlieslagen in. Hoe de zwangerschap zou gaan verlopen wist niemand. Tot op heden blijft het een verassing of er nog complicaties op gaan treden als gevolg van het Hematoom. Inmiddels bijna 29 weken en ons zoontje groeit goed. Ik weet hoe slopend het is .. Ik kreeg vanaf week 24 pas een beetje rust omdat ze dan gaan remmen mochten de vliezen breken door het bloedverlies. Ik begin nu wel zenuwachtig te worden omdat ik mijn vliezen niet vertrouw en de druk daarop met dit termijn natuurlijk toe gaat nemen . . Ik heb dus geen tips of oplossingen voor je, blijf vertrouwen houden je baby is nu met 9 wkn alweer minder kwetsbaar als met bijv 5. Elke week is er weer 1. Succes!!
Ik heb vanaf week 7 tot 10 weken ook bruin en bloedverlies gehad. Ik had met 7 weken een echo en ze zag niet meer dan een vruchtzakje en dooierzakje. 5 dagen later kreeg ik een flinke bloeding en dacht ik dat het over was. Een dag later op de echo zagen we een vruchtje met kloppend hartje. Ipv 8 weken was ik 7 weken zwanger. Toen tot 10 weken dus wisselend bruin en licht bloedverlies. Alle echo's waren goed. Ondertussen 23 weken zwanger en geen bloedverlies meer.
Jeetje meid jij zit ook in een onzekere situatie zeg! Pffff! Hoop toch echt niet dat me dat nog te wachten staat! Respect voor jou, maar veel keuze heb je natuurlijk niet Hopelijk blijft het goed gaan en heb je straks een gezond kindje in je armen. Hier komt het bloedverlies meer in scheutjes. Dan gaat weer over in bruin. Dat kan dan paar dagen aanhouden en gaat weer over in bloed! Ik hoop echt dat het nog weggaat, want later in zwangerschap wordt het toch ook weer enger, zoals jij bv schrijft vliezen breken erdoor! Voor jou ook heel veel sterkte!
Dat biedt hoop! Hier soort gelijke situatie: vroege echo lege vruchtzak, flink bloedverlies en week daar op wonderbaarlijk toch een mini met kloppend hartje! Maar inmiddels dus al bijna 5 weken bruin-bloed. Hoop dat ik jou voorbeeld mag volgen! Jij nog een fijne zwangerschap!
Ik had het ook af en toe, toen stopte het op week 8 ongeveer. Na een keer seks rond week 13 had ik het ook heel erg, en het hield toen wel een maand aan!! Extra echo gehad, beetje bloed te zien maar niks. Het is heel gevoelig nu, je baarmoedermond. En bij mij was het bruinverlies dan gewoon heel hardnekkig. Tot nu toe toch alles goed. Succes!
Bij mij had het wel een oorzaak; hematoom. Maar dus vanaf week 7 tm 13 flinke bloedingen met stolsels gehad en tussendoor veel bruinverlies.... Eerste keer dacht ik ook dat het einde oefening was maar toch was alles ok! Tweede keer bloeding was ik al wat rustiger.... Erg vervelend allemaal! Hopelijk is het binnenkort opgehouden want bloed is wel t laatste wat je wilt zien tijdens de zwangerschap
Dank je dames! Ja het went wel een soort van, maar zou toch wel fijn zijn als het eens stopte. Maar ja het belangrijkste is dat mini het goed blijft en dat is tot nu toe zo! Jullie ook nog een fijne zwangerschap!
Hier met 5 8 9 10 12 14 16 19 en 22 weken flink bloedverlies bleek later toch een hematoom te zijn. Heb nu een baby van 2 weken op mijn buik liggen. Hou hoop geloof in je wondertje hoe moeilijk het ook is
Hier bij mijn vorige zwangerschap van nog geen 4 weken (enkele uren na positieve test) tot 12 weken bijna elke dag bruin- en/of roze bloedverlies gehad. Daarna hield het op, maar met 20 weken 's avonds laat op de EH beland met een mega bloeding. Zat op de wc en voelde zo een straaltje uit me lopen. Hierna geen druppel bloed meer verloren. Er is nooit een reden gevonden voor al het bloedverlies. Geen hematoom, geen bloed in de baarmoeder, placenta was hoogachter. Domme pech en iets te goede doorbloeding was de conclusie. "Gebeurd soms nu eenmaal" De baby heeft het altijd perfect gedaan en is nu een gezonde meid van ruim 9 maanden oud. Maar man, wat was dat slopend.... Heb er op momenten mentaal echt goed doorheen gezeten. Elke keer weer die angst dat de bloeding deze keer betekent dat het écht fout gaat. Vreselijk...... Hoewel ik deze zwangerschap geen druppel bloed ben verloren, heb ik de eerste weken zeker niet als zorgeloos ervaren. Ik bleef ergens maar wachten tot het bloeden weer zou gaan beginnen en alle stress, angst en ellende weer zou starten. Erg zonde van die eerste leuke, bijzondere weken. Ik duim dat het bloeden bij jou gauw stopt en dat de kleine het goed blijft doen! Ik hoop dat je alsnog van je zwangerschap kunt genieten!
Hier ook week 5 tm 13 ongeveer bruin en bloedverlies gehad. Vreselijk!! En inderdaad, blij met de echo en de volgende dag weer paniek en stress. Echt niet leuk bij mij ook geen oorzaak te vinden. Zoontje is inmiddels bijna 2!!!!
Hier hetzelfde. Af en aan bloeding en bruin verlies gehad van week 6 tot week 19. Vooral als ik iets gedaan had (bukken, lang wandelen). Hier hebben ze pas bij de 16 weken echo gezocht naar de oorzaak (wat in mijn geval een placenta previa bleek te zijn) Maar ook ik heb hier een super lieve en gezonde dochter vast dus bloed is echt niet altijd slecht. Wel herken ik de angst hoor. Ik leefde eigenlijk ook van echo tot echo tot ik haar zelf voelde in mijn buik. Echt de angst dat het mis gaat.