Hey dames, Even een vraagje ivm het gebruik van utrogestan. Ik ben momenteel 5w5d zwanger en heb sinds afgelopen maandag af en aan bruin bloedverlies. Vandaag is door de arts bevestigd dat mijn hcg goed gestegen is, dus dat voorlopig niet van een miskraam moet uitgegaan worden. Op aanraden van gyn werd wel utrogestan voorgeschreven. Dit ben ik nu sinds deze namiddag aan het opsteken en deze avond had ik rozig slijm met -wat leek op- een deel van de opgeloste pil. Vorige dagen was het bruin bloed dat ik verloor en niet heel erg veel, nu is het dus rozig slijm en ietsje meer (nog geen inlegkruisje, maar ook niet meer gewoon 1 veeg op het toiletpapier). Iemand dit nog meegemaakt? En is dit normaal? Voor de rest heb ik geen last van krampen oid en zijn mijn zw-kwaaltjes nog wel goed aanwezig.
Ik lees mee. Ik maak nu hetzelfde mee al een paar dagen eigenlijk. Ik verlies bruine afscheiding en soms lichtroze bloed. ( bij het vegen alleen ) heb gisteren een spoedecho gehad en alles was gewoon goed. De verloskundige zei dat het van het hoesten kan komen omdat ik nu ziek ben. Ook kan het door geslachtgemeenschap of zwaar tillen komen. Toch maak ik me zorgen en maakt het me onzeker. Ik ben nu 6 weken en paar dagen.
Hier ook rond de 5 weken begonnen met bruinverlies en af en toe bloed. Dit is nog steeds zo. Echter gebruikte ik al utro ivm ivf. Bij mij verandert de utro er niets aan, maar in jouw geval stopt het misschien doordat je nu zeker weten voldoende progesteron binnen krijgt. Utro is een smerig goedje en komt voor deel ook weer naar buiten. Dit is niet erg, de werkzame stof is door je lichaam opgenomen! Maar hierdoor lijkt het bruin ook misschien meer te zijn. Fijn dat ze bloed geprikt hebben en je dus weet dat je hcg mooi oploopt. Dat is toch weer wat zekerheid voor nu. En ja het kan dus bruin en bloed, zonder dat er iets aan de hand is. Hier al meerdere goede echo's gehad! Sterkte en hopelijk doet de utro iets positiefs voor jou!
@dame82 bedankt voor je antwoord! Ben ik weer even gerustgesteld! Vandaag was het idd al ineens veel minder (alleen die vieze brij van de utrogestan blijft eruit komen). Ik blijf er dus goede hoop in hebben! Jij hebt ook al wel een heel hr traject achter de rug, zo te zien!
Wanneer mag je voor een eerste echo? Zeker hoop houden meid! Je wil bruin en bloed liever niet zien, maar het hoeft dus ook niet slecht te zijn. Ik heb vele keren gedacht dat het mis zou zijn, dat is naar. Gelukkig hebben we steeds goede echo's en hoop ik dat vanaf 12 weken wat meer durf te vertrouwen. We hebben idd een behoorlijke weg afgelegd. Erin krijgen was al een bevalling, maar straks moet het er ook weer uit Ik hoop, heel cliché, dat het me dan allemaal waard is geweest en we de weg er naar toe eindelijk kunnen afsluiten
Dat het het waard, daar ben ik wel zeker van! Ik duim met je mee dat het binnenkort allemaal ophoudt en dat je volop kan gaan genieten. Maar zo'n geruststellende echo is al een begin natuurlijk! Ik mag komende dinsdag al voor een echo. Normaal pas 24/11, maar dat hebben ze toch maar even vervoegd.