Hallo dames, Wij zijn sinds ruim een half jaar serieus bezig met zwanger worden. Ik ben in juli 2021 van de anticonceptie afgegaan en sinds september heb ik weer een cyclus. Deze is mooi regelmatig varierend van 26 tot 31 dagen, met een uitschieter van 33 dagen (cyclus tijdens/na corona), en ik ovuleer op dag 15-19. Mijn luteale fase is meestal 10-11 dagen. Sinds ik geen hormonen meer gebruik heb ik standaard na de eisprong last van bloedverlies. Soms al direct na de eisprong, soms 7 dagen voor de menstruatie, en alles daar tussenin. Het begint heel lichtjes, wordt steeds donkerder (met soms kleine stukjes), totdat ik uiteindelijk ongesteld wordt. Nu weer een maand waarin ik het direct na de eisprong heb. Ik merk dat ik er heel erg onzeker van wordt en allerlei doemscenario's in mijn hoofd krijg als dat ik waarschijnlijk nooit zwanger kan worden. Dit niet zozeer vanwege hoelang we nu bezig zijn, maar meer vanwege dat issue met het bloedverlies. Ik heb een aantal maanden geleden twee keer een inwendige echo gehad, en deze waren vooralsnog prima. Het was mooi 'drie laags', zoals ze noemde. Uiteraard had ik op dat moment na mijn eisprong nog geen last... Ze gooide het op een mogelijke ovulatiebloeding, maar dat geloof ik niet aangezien het aanhoudt en steeds erger wordt. Ook heb ik een uitstrijkje gehad, ik was HPV positief, maar wel PAP 1. Zelf heb ik het gevoel dat ik een tekort heb aan progesteron, maar dat heb ik nog niet laten testen. Ik ben van plan weer naar de huisarts te gaan als we echt een jaar bezig zijn. Ik weet dat hier diverse topics over zijn, maar ik merk dat ik - zeker weer de laatste dagen - erg verdrietig ben. Ook lees ik bij veel vrouwen dat ze er pas vanaf 10 DPO o.i.d. last van krijgen. Ik krijg het dus al veel eerder... Kan iemand mij mogelijk geruststellen? Mocht het een progesteron issue zijn, hoe lastig is dit op te lossen? Groetjes Hummie91
Ik had het ook. Iedere maand werd het erger. Begon het eerst 3-4 dagen na de eisprong. Op een gegeven moment kwam het zelfs voor de eisprong al. Doorverwezen naar gynaecoloog in juni. Utrogestan voorgeschreven gekregen. In juli weer bloedverlies op dag van eisprong. Dag erna met utrogestan gestart. Bloedverlies is gestopt en ook niet meer doorgebroken. Op 4 augustus met 12dpo had ik voor de eerste keer in ruim een jaar een positieve test. Ik weet zeker dat de utrogestan hieraan meegeholpen heeft. Afgelopen zaterdag 1 bol vergeten, deze 5 uur later ingebracht en weer bloedverlies. Dus ik mag nu tot minimaal 7 weken doorgaan.