aanhoudende buikpijn na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liselotje, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi meiden...
    Ik zit al 2 dagen te tobben over zal ik het nu vragen of niet,want ik zit er best een beetje mee....en ik blijf maar last houden..
    In ieder geval heb ik donderdag of vrijdag mn eisprong gehad..ik had ook al buikpijn vanaf woensdag kleine lichte steekjes,maar die buikpijn die blijft ....zelfs gister zo erge krampen dat ik een paar keer na de wc ben gegaan omdat ik echt het idee had ongi te worden ook mn buik zo opgezet(wat ik altijd heb voor de ongi)
    Ik snap er helemaal niks van.....die ongikrampjes blijven..ik ga er ook niet vanuit dat het iets met een zwangerschap heeft te maken,want dat is natuurlijk veel te vroeg..maar vind het wel heel vreemd....
    Zijn er ook andere meiden die bijna een week buikpijn hebben gehad van hun eisprong?

    Sorry dat ik jullie hier mee lastig val maar moest even mn ei (andere ei :) ) kwijt want ik zit er toch wel mee...

    groetjes liselotje ;)
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik had dat wel in de eerste 2 keer ongi na de pil.. ik had het gevoel constant buikpijn te hebben... eerst van de ongi toen van het ei en toen weer van de ongi. Maar nu wordt het steeds minder.
    Jij bent al in ronde 3.. is dit elke keer zo of alleen deze keer?
     
  3. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Natasja(ben je snel zeg :))
    De 1ste ronde heb ik inderdaad mn eisprong goed gevoeld 2 dagen lichte buikpijn gehad en volgens mij heb ik m toen ook voelen springen want toen was ik echt heel misselijk...
    De 2de ronde heb ik m helemaal niet gevoeld...
    Ja en nu weer wel.....maar heb ja ook op de 8ste dag bruinverlies gehad en toen had ik ook lichte ongipijn maar dat was na een dag weer over....ja en nu dan weer buikpijn....
    Denk je dat het nog ontpillen is dan?

    groetjes liselotje ;)
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee ik weet het niet...ik weet alleen dat ik in het begin ook zo'n buikpijn had, echt dagen...
    pppffff erg he... handig is een schermpje in je arm waarop we kunnen zien wat er met ons lijf aan de gang is!!
     
  5. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Ja inderdaad en dan wel aan en uitknopjes erbij he ;)
    Nee maar weet echt niet wat het moet voorstellen...zal wel (weer) een ontpillingsverschijnsel zijn :rolleyes:
    Volgens mij voordat ik eens zwanger ben heb ik alle nepkwaaltjes gehad die je maar hebben kan :)

    Maar goed het is voor een goed doel hopenlijk duurt het ook niet lang voordat dat goede doel ons bereikt ;)

    Maar voor de rest niemand????

    groetjes liselotje ;)
     
  6. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hoi Liselotje,

    Ik wil je geen angst aan praten, maar ik moest even reageren.

    Ik heb namelijk hetzelfde als jij. Ik zit nu in ronde 6 en al vanaf mijn eerste ronde heb ik last van buikpijn vanaf de eisprong tot aan menstruatie. Het lijkt bij mij zelfs wel alsof het elke ronde heftiger wordt. Ik heb het deze keer zo erg zelfs dat het gepaard gaat met hevige krampen waardoor zelfs lopen zeer doet en ik heb al helemaal geen eetlust hierdoor.
    Nu ben ik kort geleden bij de gynaecoloog geweest (gewoon voor een uitstrijkje hoor) en ik heb hem verteld van die buikpijn. Hij heeft een inwendige echo gedaan en daarop zag alles er goed uit, hij kon zelfs zien dat ik eisprong had gehad.

    Volgens hem kwam die buikpijn doordat mijn darmen erg gevoelig zijn voor het hormoon Progestoron (dit maak je aan na je eisprong), dus misschien heb jij dat ook wel. Volgens hem kon dat geen kwaad, het is alleen vervelend als je zo een gevoelig lichaam hebt.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, in elk geval sterkte en suc6 met zeanger worden.

    Groetjes Mar.
     
  7. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Oh Marjan72 dank je voor je antwoord ;) kijk nou weten we wat...ik voel inderdaad heel veel in mn buik en volgens mij is die dus echt gevoelig...maar ben nu wat geruster nu ik weet dat het normaal is (volgens de arts) gelukkig is het al wat minder geworden,maar nog niet helemaal weg,maar het is inderdaad echt een rot gevoel...

    In ieder geval jij ook heel veel succes met zwanger raken en hopenlijk word de buikpijn bij jou wat minder....

    groetjes liselotje ;)
     
  8. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    lisoltje,

    ik heb dat ook gehad: eerst steken van de eisprong en daarna 2 weken buikpijn, opgezette buik dat ik bijna het idee had dat ik al zwanger was. maar gelukkig nu na 3 maanden zijn die klachten over en ben ik ook weer normaal ongesteld met de buikpijn die erbij hoorde voordat ik de pil slikte. bloedverlies is ook weer normaal en niet zo weinig als toen ik de pil slikte. klinkt niet echt lekker maar hopelijk geeft het je hulp om zelf na te gaan wanneer je lichaam weer een beetje op orde is.

    komt vast goed en hoort dus inderdaad bij ontpillen.

    groetjes,
     
  9. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo,

    even een update over mijn buikpijn.
    Vandaag naar HA geweest en die geeft aan dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken. Omdat de pijn echt in de tweede fase v.d. cyclus voorkomt heeft dit toch echt met het aanmaken van dat hormoon te maken. Daarnaast zegt hij ook dat je in deze fase een soort groei en verplaatsing van je baarmoeder doormaakt (die verandert om zich klaar te maken voor je bevruchte eitje om zich in te nestelen) en daar kun je inderdaad ook last (sommigen helaas behoorlijk veel) van krijgen. Ik hoop je hiermee nog wat extra (geruststellende) info te hebben gegeven.

    Groetjes Mar.
     

Deel Deze Pagina