Je voelt je als zwangere vrouw soms zo'n vreemde eend in de bijt, soms herken je zelfs jezelf even niet. Althans, laat ik voor mezelf spreken. Maar vandaar dit topic: voor de herkenbaarheid en om ook om onszelf te kunnen lachen. Wie doet er mee? Confessions van allerlei soorten zijn welkom, van rare tics tot dat cadeau van je schoonmoeder wat je SPUUGlelijk vindt tot angsten en twijfels... Ik begin: *Ik ga elke dag wel 2 keer kijken naar de babykamer, even in de schommelstoel zitten en wegdromen. Vaste onderdelen van het kinderkamerritueel: 1. even de kastjes en laatjes opentrekken om te kijken naar die piepkleine babykleertjes, 2. even snuiven aan de haarlotion... niks ruikt zo lekker naar baby als haarlotion! *Mijn vriend is zo verschrikkelijk lief en zorgzaam, niks is hem te gek als hij denkt dat hij me daarmee helpt of ontlast. Goud waard is 'ie. Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er soms ook wel eens misbruik van kan maken, als ik geen zin heb om de was op te hangen bijvoorbeeld... Lelijk he?
Ik gebruik het zwanger zijn (en dan vooral ook mijn bekkeninstabiliteit) om niet naar feestjes te hoeven of geen bezoek te hoeven ontvangen Ik ben altijd al heel erg op mijn rust gesteld, maar soms kom je er niet onderuit. Nu wel Verder praat ik alleen nog maar over zwanger zijn en baby's, terwijl ik voor mijn zwangerschap gezworen had om nooit zo iemand te worden, ik heb namelijk zelf en hekel aan dat soort mensen
Whahahah ik heb precies hetzelfde. Zet elke ochtend de deur open van de babykamer en doe de gordijnen open. En even in de lades kijken en aan de zwitsal snuffelen inderdaad. En dan op het eind nog even in de deur opening weg zwijmelen en dromen over het wondertje wat er straks hopelijk ligt
hihi, wat heerlijk herkenbaar! Ik merk wel door de BI en de pijn dat ik er niet leuker op ben geworden. Af en toe voel ik me echt een zeikerd, terwijl ik normaal nooit piepte. Maar ik vind dat het nu mag Dinsdag komen bij mij de meubeltjes, dus dan zal ik vaak in de kinderkamer zijn denk ik
Ik heb al stiekem alles wat we al hebben staan en liggen voor de baby op een lijstje gezet, zodat ik perfect weet wat we al hebben, inclusief alle kleertjes per maat gesorteerd Ik blijf smorgens als ik niet moet werken nog even lekker lui in bed liggen, zelfs als manlief al is opgestaan. Er van profiteren nu het nog kan Ik heb al uitgezocht welke draagzak en zitstoel het zal worden, ookal is dat véél te vroeg We zijn ook al met het ontwerp voor kaartje en doopsuiker bezig. Praten over de zwangerschap hou ik binnen de perken, iets te veel mensen die aant proberen zijn in onze buurt Tenzij ze er zelf om vragen.
Ik zit rustig om van alles te huilen. Een doodgeboren kalfje op TV en de sluizen gaan open. Iets naars in Grey's Anatomy en huilen maar weer... Sinds wanneer ben ik zo'n huilebalk geworden? Niet dat ik normaal emotieloos ben, maar zo erg is het nou ook weer niet. Gelukkig gebeurd het tegenovergestelde ook wel eens. Dan is iets eigenlijk maar een beetje grappig, en lig ik helemaal in een deuk. Het zal vast wel weer goedkomen met me, ooit.
@ Morgan Jaaah, dat herken ik ook! Vooral dat over baby'spraten. kan het niet helpen, maar t houdt me zo bezig... Ik hield nooit van mensen bellen, had een hekel aan de telefoon. Nu wil ik eigenlijk 3x per dag mn verhaal kwijt. Het liefst steeds hetzelfde verhaal.. @Anni: Ja ik voel me ook zo'n pieperd... Denk steeds maar: vroeg of laat zegt mn vriend: stel je niet zo aan, vanaf nu ga je weer gewoon zelf de trap stofzuigen. (ofzo)
ja dat heb ik dus ook. Maar hij beseft wel dat het nu gewoon niet gaat. Soms ga ik echt kapot van de pijn. En doorbijten is echt geen optie meer. En af en toe misbruik ervan maken is soms best fijn hihi Na de bevalling zien we wel weer hoe het er voor staat!
Leuk om te lezen dit! (niet dat je kapot gaat van de pijn natuurlijk, Anni, maar wel de herkenbare verhalen!)
jazeker! Het is heel prettig te weten dat je niet de enige bent! De herkenning is erg groot Blijf dit topic zeker volgen hihi
Wij hebben de baby kamer sinds afgelopen maandag ! Ik ga ook elke dag kijken en de lades open doen en naar zijn schoenen en kleertjes kijken ... Wuhahahaha heb lekker in de lades en in de kast zwitsal geurzakjes liggen en heel de kamer ruikt ernaa echt heerlijk! Heb alle kleertjes enzo al aan keer uitgewassen en het bed is opgedekt ! kon het niet laten hahahaha ... Wat moet je anders doen als je de hele dag thuis zit ... Verder tja ik kan geen misbruik maken van mij bi want ik heb zoveel pijn dat ik echt niet veel kan .. Ik kom nu net uit bed na weer een verschrikkelijke nacht ben kapot en mijn lichaam doet zeer Marja .. We zullen zo toch boodschappen moeten doen en brood halen etc want dat kan ik niet meer alleen .. Manlief ligt nog op ben en de hond zit naast me te piepen dat hij naar buite wilt omdat hij nodig moet plassen dus dat ga ik nu maar eerst even doen .. Want mijn hond blijft me kind !
Klinkt helemaal bekend! Ik sta ook om de haverklap in de babykamer...heb overal lijstjes van en kanniet wachten tot t zover is. Heb mn kortademigheid en ischias er graag voor over! Hoef nu iig niet meer te tillen
ik ben sinds ik zwanger ben veranderd in een enorm kreng! heb totaal geen geduld meer en moet zo nodig overal iets van zeggen. waar ik vroeger totaal niet op in ging of lekker liet gaan ( ben normaal super rustig) en dat alleen tegen mijn vriend...kan het namelijk wel opbrengen redelijk normaal te doen tegen de rest! voor de rest heb ik hier op tafel een paar ouders van nu enz liggen met de allerliefste babytjes er op,kan er uren naar kijken die kleine schatjes.
haha grappig - kastjes opentrekken en naar de kleine kleertjes kijken - billendoekhouder even open maken en snuiven aan de zwitsal doekjes - heb denk ik wel 3000x mn vluchttas uitgepakt en weer in gepakt, ook het geboortepakje bekijken ik nog even vaak hihi - steeds een lijstje maken met wat er nog moet gebeuren -naar de site van mn geboortekaartje, toch nog even alles nalopen, soms dingen veranderen, en dan toch weer terug brengen naar het eerste haha - zorgen dat mn teennageltjes mooi gelakt zijn steeds, elke dag alles gladgeschoren zoiets bij mn zoontje, ging ik ook elke dag even in het kamertje staan en alles bekijken.
Haha, ik moest huilen toen ik de aardappels had laten aanbranden. En ik word ook zo vergeetachtig... Ik zat laatst aan iemand te vertellen dat ik 26 ben, toen ik me ineens bedacht dat dat niet klopte. Dus verbeterde ik me en zei dat ik 27 was. Heb mezelf nog hard uitgelachen om die domme fout. Pas 10 min daarna realiseerde ik me dat ik 28 ben....
Hihihihi, die vergeetachtigheid is best grappig maar ook lastig tegelijk. Ik herken mezelf gewoon echt af en toe niet meer! En die tranen komen zo lekker snel. Niet normaal, er hoeft maar iemand zielig te kijken en ze rollen al over m'n wangen. Heb het vooral als het over onrecht tegen kinderen of dieren gaat. Oja, en ik ben gek & trots op m'n dikke buik. Behalve als ik mijn sokken en schoenen aan moet doen of als ik niet weet hoe ik moet liggen in bed.
hahaha geweldig en allemaal zo herkenbaar, ik ben vooral heel emo en kan janken om de gekste dingen, ook erg vergeetachtig, en laat alles overal liggen, of ik stop mijn portomonee in de koelkast enz enz, wat bv echt erg was :, ik moest met mijn zoontje ergens heen (de dokter geloof ik) en ik wilde wat lak in mijn haar spuiten , maar er stond ook een bus meubelspray naast (lak stond beneden) en ja hoor hele lading meubelspray in mijn haar, bagger vet en geen tijd om mijn haar nog te wassen, dus ik met een goede vaart naar de dokter staat de overbuurman in de tuin waar ik net langs moest, en gelijk de vraag of mijn huisje weer lekker fris is, omdat ik zelf naar schoonmaakmiddel rook "dussss" toen ik het vertelde viel hem ondertussen ook mijn baggervette kop met haar op, geloof me, je kon hem opvegen!!! (nee op dat moment kon ik er niet om lachen) zo deed ik ook mayonaise in de koekepan voor het vlees in plaats van boter ppfffff kan het nog gekker ..... ben wel blij dat ik dus niet de enige ben haha en ik hoop dat het ook gauw over is als de kleine er eenmaal is,
Wat een leuk topic! Ik ben zelf 15 weken zwanger nu en ik heb znog niet zulke dingen als hierboven beschreven (behalve mijn onbedwingbare zin in chocolade misschien), maar erg leuk om te lezen! Ik blijf volgen.