hoeveel geld ongeveer rekenen per maand voor een kindje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Patriciaa, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Ik zou graag willen weten hoeveel geld je ongeveer extra per maand moet rekenen als je een kindje wil krijgen.
    Doordat ik agorafobie heb kan ik niet werken en we leven dus van 1inkomen.
    Ben wel bezig met een wajong maar weet niet zeker of ik die krijg.
    We weten dat een kindje veel geld kost maar we hebben het er voor over we willen graag een gezin vormen.
    Alleen zou het handig zijn als we ongeveer een schatting hebben zodat we ons daar op voor kunnen bereiden.
    Ik neem aan dat het wel haalbaar is een kindje en 1 inkomen?
    Hopelijk krijg ik een berichtje terug met een schatting en evt advies.

Vriendelijke groetjes,
    Patricia

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Patricia,

Goede en interessante vraag!
    Je hoeft je geen zorgen te maken over de kosten van een kind. Kijk eens op de site van het nibud, daar kun je info vinden. Mijn ervaring is dat de kosten nogal hoog worden ingeschat. Het ligt ook een beetje aan je eigen eisen. Een baby merkt niets van een gloednieuw bed of een tweedehands variant. Je kunt kijken of je spullen kunt krijgen of lenen van familie en vrienden. Verder heb je de website www.gratisoptehalen.nl en ook via marktplaats kun je goedkoop tweedehands spul krijgen. Ook via advertentiebordjes in supermarkten kun je spullen krijgen.
    Borstvoeding is veel goedkoper dan flesvoeding en je hoeft echt geen dure pampers te nemen, een goedkoop huismerk is ook een prima alternatief.
    Een kind kost wel veel geld, het is goed dat je je dat realiseert. School en studie en zwemles, dat hoort erbij en kost je wat, maar dat is prima te behapstukken, bijna elke gemeente heeft ook subsidiegelden voor mensen die weinig verdienen, kijk eens op de website van de plaats waar je woont. Ook kun je via internet allerlei besparingstips vinden voor oa gezinnen met kinderen.
    Laat je in elk geval niet gek maken in (dure) winkels waar verkopers je doen geloven dat je alles nieuw moet hebben, dat is echt de grootste onzin. Een kind heeft veel meer aan ouders die van hem of haar houden en blij zijn met de komst van het kind dan aan de nieuwste kinderkamer of een duur merktruitje!

Mirjam

3. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Mirjam,

Heel erg bedankt voor het antwoorden van onze vraag.
    Je hebt ons erg gerust gesteld.(we zijn soms onzeker of we er wel goed aan doen)
    We gaan er nu helemaal voor :D

Groetjes,
    Patricia en Martin

Deel Deze Pagina