hallo dames, In mei 2014 ben ik bevallen van een mooie dochter. Zij is het resultaat van onze eerste ICSI behandeling geweest, we hebben enorm veel geluk gehad. Afgelopen zomer begon het echter steeds toch meer te kriebelen voor een brusje en hebben we onze enig overgebleven embryo laten terugplaatsen. Helaas heeft deze zich niet ingenesteld Nu dus op naar een nieuwe ICSI poging, met hopelijk weer een mooi resultaat. In mijn volgende cyclus ga ik beginnen met prikken, morgen mag ik de medicatie ophalen in het ziekenhuis. Ik hoop dat er meer meiden zijn die de komende tijd (weer) gaan starten en het leuk vinden om hier ervaringen te delen.
Ik krijg vanmiddag een nieuw behandelplan nadat de eerste ICSI geen succes is geworden. Van de 4 eicellen waren er maar 3 rijp en raakte er eentje bevrucht. De terugplaatsing is niet gelukt. Ik hoop dat een nieuw behandelplan meer eicellen en een beter resultaat geeft! Ik verwacht ook volgende cyclus te beginnen.
Helaas maandag een curettage.. Veel pech vooral maar we blijven geloven.. Uit bloed onderzoeken nog niks gekomen.
Hoe is het vandaag gegaan guppy? Krijg je nieuwe/andere medicatie of hebben ze wat anders in gedachten? Ik ga deze keer starten met een hogere dosis medicatie dan de vorige keer, omdat ik toen ook een relatief klein aantal eitjes had: 3 eitjes en twee bevruchtingen.
Wat ontzettend balen Tess, ik leef met je mee. Ik vind het ontzettend dapper wat jullie doen en hoe je ermee omgaat. Dikke knuffel meis!
Hoi allemaal mag ik meekletsen? Ik heb volgende week dinsdag mijn afspraak,spannend! Ik weet nog niet wanneer ik mag beginnen met alles. Tess heel veel sterkte..
Ik ga toch hetzelfde schema krijgen. ... kort schema, op dag 2 starten met menopur. Mijn opbrengst was gemiddeld voor het schema dat ik had. Ze hopen op 2-3 embryos: 1 voor directe terugplaatsing en één voor de vriezer. Het lange schema is geen optie omdat ik al circa 40 blaasjes in m'n eierstokken heb (enige pcos-symptoom dat ik hrb): de kans op overstimulatie is veel te groot. Ook had ik nu 3 top-eicellen en een type 1 embryo. Bij meer gaat de kwaliteit in de meeste gevallen drastisch omlaag. Andere medicijnen met hetzelfde schema geeft dezelfde uitkomst. Het enige dat misschien bij er volgende poging wordt gedaan is de Menopur ophogen. Met die uitleg kan ik meekomen en ik ga dit schema nog een keertje doen. Ik zie dan wel weer voor evt nieuwe pogingen (krijg er 5 vergoed). Ook heb ik gevraagd hoe de zaad kwaliteit was en die was beter dan we dachten. 5 goede zaadcellen in een druppel wat neerkomt op ongeveer 10000-20000 zaadcellen per keer. Dat geeft hoop om deze natuurlijke cyclus goed te benutten!
nee helaas heb er al eentje gehad maar zonder resultaat. Maar voor jou een brusje? Wat gaaf! Jammer dat je er weer voor in de mmm moet alleen Guppiemaaike is die kwaliteit hoog van het zaad? Ik heb echt geen verstand ervan..
Gisteren ben ik bij de arts geweest voor het nieuwe plan. Ik vertelde dat ik de opbrengst nogal vond tegenvallen. Ze zei dat 4-6 eicellen normaal is met mijn schema (ze hopen op 2 perfecte embryo's: een voor terugplaatsing, een voor de vriezer), dus dat ik met 4 eicellen een goede score had. Ook waren de 3 rijpe eicellen van prima kwaliteit en het embryo van topkwaliteit. Andere medicijnen bij hetzelfde schema geven dezelfde uitkomst. Doordat ik in mijn eierstokken continu meer dan 40 zichtbare eiblaasjes heb, blijft het risico op overstimulatie groot. Het lange schema is geen optie, daar hebben ze slechte ervaringen mee. Met mijn 'afwijking' is het bijna zeker dat dan de poging afgebroken moet worden door overstimulatie. De menopur verhogen willen ze nu nog niet aan, ook vanwege die hoge overstimulatie-kans. Oftewel: ik blijf bij het oude schema en ga op dag 2 beginnen met Menopur. Bij minder dan 3 eicellen die meedoen, wordt de poging afgebroken. Met de uitleg erbij, snap ik de keuze en ga erin mee. Ik dacht te licht over de kans op overstimulatie omdat ik tot nu toe juist het tegenovergestelde had naar mijn gevoel. Bij een eventuele derde/vierde/vijfde poging wordt misschien wel de menopur verhoogd (ik krijg 5 pogingen vergoed). Er was toch ook een meevaller: ik vroeg hoe de zaadkwaliteit was. Ik had altijd begrepen dat er minder dan 50 zaadcellen waren in totaal. Nu hadden ze na bewerking 5 goede zaadcellen overgehouden in één druppel, dat is ongeveer 10000-30000 zaadcellen in totaal. Klinkt misschien als heel weinig, maar dat is het voor ons niet! Het waren dus de hoeveelheden per druppel en niet totaal. Dat geeft net iets meer hoop voor deze natuurlijke cyclus. Ik zit vandaag op CD10 en heb nog een week ongeveer tot mijn eisprong en 3 weken tot de volgende cyclus. Wat klinkt dat ver weg! Duimen dat het dan gewoon raak is!
Door de hoeveelheid zaadcellen is de spermakwaliteit slecht. Maar de levende zaadcellen waren wel normaal.
Afgelopen vrijdag heb ik alle medicatie weer opgehaald, nu is het wachten tot ik ongesteld word en dan gaat de eerste prik er weer in. Ik kan niet wachten, hopelijk hooguit nog twee weken!
Hoi meiden, wij hopen eind oktober te beginnen met een nieuwe icsi. In mei 2014 moeder geworden van een heerlijke dochter, zwanger geworden van de verse tp van de eerste icsi poging. We hadden 1 cryo over, deze is in juli terug geplaatst, wederom zwanger, maar helaas een miskraam met 6 wkn. Eind oktober mogen we weer beginnen. Voor september zaten ze al helemaal vol, dus ik moet nog een cyclus wachten. De medicatie is al in huis. Vind het ook best weer spannend! Maar we gaan ervoor!