Mijn bevalling 6 maanden geleden was een horror senario. En dat begint mij behoorlijk op te breken. Herbelevingen, dromen, teleurstelling, angsten kortom een trauma opgelopen. Een simpele uitleg is mijn hoofd leeft in het "hier en nu" terwijl mijn lijf nog in het ziekenhuis ligt te vechten. Het angst gevoel heeft zich "vastgezet" in mijn lijf vandaar dat ik herbelevingen ed ervaar. Vandaag heb ik daarvoor een EMDR sessie gehad met hypnotherapie. Kort en simpel gezegd worden je hersenen ge reset. Ik merk dat mijn lijf wat rustiger is, minder in staat van paraatheid is. Als er dames zijn die ook last ervaren van hun bevalling(of andere gebeurtenissen) is EMDR/Hypnotherapie een aanrader. Let er wel op dat de therapeuten aangesloten zijn bij een bond want er zitten ook wel wat "kwakzalvers" tussen de hypnotherapeuten. Mocht iemand vragen hebben, mail me dan maar...ik denk echt dat het de moeite waard is...
Hoi hoi, Ik heb zelf ook een traumatische ervaring gehad omdat ik met hoge hoge spoed een keizersnede heb moeten ondergaan. En ik kon het geen plekje geven. Veel nachtmerries en was bijna weg kwijt na een paar weken toen ik weer thuis was. Zat soms te huilen in een hoekje. En begon ook af en toe wartaal te praten. Heb toen ook een EMDR behandeling gehad en dat heeft me heel goed geholpen. Kan er nu tenminste normaal over praten zonder dat ik vol schiet. En alles weer herbeleef. Ben nu weer zwanger en dat is best zwaar op dit moment. Maar nooit heb ik een moment gehad dat ik nooit aan een tweede wilde beginnen. Ben daarna aan mezelf gaan werken en ik ben sterker dan ooit. Groetjesss
pfff.. ik heb het ook nog steeds.. omdat ik zoveel zorgen voor mijn zoontje heb gehad na de bevalling.. heb ik ook niet bij mijn eigen zorgen stil gestaan,. buiten mijn lichamelijke zorgen.. ik ben een van de pechvogels die een bmverzakking en nog steeds bekkenklachten heeft overgehouden.. daar werk ik dus wel aan.. maar als ik aan de bevalling denk, wordt ik spontaan heel bang.. alles lijkt verschrikkelijk.. en ook niet toen ze mijn zoontje op mijn buik legden want 1 uur later ging hij al met spoed naar een ander zh waar hij werd geopereerd.. en ik wil mezelf niet aanstellen, dat zeg ik altijd tegen mezelf.. maar kom er ook niet klaar mee.. dus misschien is het ook wel wat voor mij... ik stond er eerder niet bij stil,maar zal me eens verdiiepen op wat ze allemaal doen.. heel veel succes met de verdere verwerking! Ele