Vorige week hebben mijn 2 dochters en ik positief getest. Ik heb de keuze gemaakt om alleen zelf naar de GGD te gaan voor een coronatest, ook naar mijn werk toe wel netjes, ondanks een knaltest thuis. Nu testte mijn man gisteren positief. Waarom zou hij naar de GGD gaan? Hij werkt nog volledig thuis, boosterprikken komen er niet meer aan voor onze leeftijdsgroep lijkt het (hij is 45) en de coronapas is er niet meer. Kan iemand mij vertellen waarom hij wel naar GGD zou moeten gaan? Missen we iets? met andere woorden: wat heb je nu nog aan een herstelbewijs?
Volgens mij kan een herstelbewijs voor in het buitenland nog van toegevoegde waarde zijn? Ipv dat je dan voor je reis moet testen? Maar geen idee hoe het precies zit, per land ook weer verschillend en volgens mij ook qua geldigheidsduur.
@Ang1987 We blijven deze zomer in Nederland, dus dat is ook niet van toepassing (mocht dat voor andere landen wel gelden)
Tja ik zie er niet echt meerwaarde in. Kan ook geen andere argumenten bedenken persoonlijk, misschien anderen? Beterschap igg voor je man en hopelijk zijn jullie hersteld.
Maatregelen kunnen natuurlijk weer veranderen. Maar ik zou het vooral doen voor het geval je man toch langdurig klachten houdt, dan is het officieel vastgelegd. Maar dat is aan jullie.
Oja, dat is wel een goed argument! Ivm vergoeding fysio ed he. Nou, dan denk ik dat hij toch maar even moet gaan.
Ik ben gegaan omdat als ik langdurig klachten houd ik naar mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering en zorgverzekering kan hardmaken dat ik corona heb gehad. Dit kan uitmaken voor de vergoedingen. Anders had ik het ook niet gedaan, het voelde erg zinloos.
Dit is inderdaad ook de reden dat wij getest hebben bij de ggd, zodat het geregistreerd staat mochten we langdurige klachten krijgen en daar zorg voor nodig hebben.
Ik zou dan alleen testen voor een eventuele buitenlandreis. Verder lijkt het me onnodig om nog te testen. Ook met het oog op eventuele langdurige klachten. Iedere huisarts neemt een anamnese en zal het echt wel van je aannemen als je vertelt dat je corona hebt gehad en dat je de k dat je klachten daar vandaan komen. Dan wordt dat alsnog in je dossier opgenomen. Er zijn wel meer ziektes die gediagnosticeerd worden zonder ggd-test. Dus ik zou me de moeite en tijd besparen.
Voor vergoeding van bijv fysio heb je officieel bewijs nodig. Ik heb long covid overgehouden en ben blij dat ik het kon aantonen.
@Adje ik denk dat als hij geen zelfstandig ondernemer met arbeidsongeschiktheidsverzekering zou zijn dat hij het testen achterwege had gelaten maar nu toch maar wel gegaan
Dat kan natuurlijk nooit kwaad. Maar volgens mij is het onnodig. We gaan, zoals het er nu naar uitziet, denk ik naar een fase waarin er sowieso nauwelijks meer getest gaat worden. Net als dat er in de beginfase niet/nauwelijks getest werd en mensen ook diagnoses als long covid kregen, zonder ggd test. Ik denk dat artsen, net als bij een hoop andere aandoeningen, prima in staat zijn om diagnoses te stellen zonder die test en het ook kunnen registreren. Maar ik begrijp uit meerdere reacties dat sommigen daar blijkbaar minder vertrouwen in hebben, dus als het prettiger voelt, snap ik dat iemand zich laat testen.
Ik heb nu 2 positieve zelftesten maar ga niet meer naar de ggd. Met deze matige klachten verwacht ik geen long covid klachten. Beetje keelpijn en wat niezen. Van een goede verkoudheid ben ik beroerder. Ik vind het wel mooi zo.