Aanhoudende kramp ondanks positieve test

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by pingpongpcos, Aug 1, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

Mar 22, 2024
    1,260
    1,204
    113
    Female
    Hoi allemaal, ik heb vandaag op 10dpo mijn eerste echte positieve test in handen gehad! Gisteren al een tuurstreepje, en vandaag dus oploop. Nu is het nog erg vroeg, maar ik heb al sinds een paar dagen krampen. Ik dacht eerst dat dat misschien innesteling was, maar die heb ik op 7dpo luid en duidelijk gevoeld.. Dus dat zal het niet nog steeds zijn.

Zijn er hier meer dames die langer kramp hebben (gehad) in de eerste weken van hun zwangerschap? Ik ben behoorlijk bang dat dit een slecht teken is, en dat ik straks een vroege miskraam ga krijgen..

De krampen zijn heel licht, maar wel sinds zondag continu aanwezig.

2. BabyJuli2021

Jul 31, 2021
    18
    16
    3
    Leuk ik loop precies gelijk. Zag gisteren ook een tuurstreep en vandaag op 3 testen wel echt een streep te zien. Ook 10 dpo.

Ik heb sinds 6 dpo al krampen op en af en gisteren echt best heftig. Nu is de kramp minder maer extreem pijn in mijn onderrug. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik echt niets, dus dit is voor mij ook nieuw en vooral heel spannend!!

pingpongpcos likes this.
  3. ShellShell

ShellShell Actief lid

Aug 14, 2023
    411
    325
    63
    Female
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik enorme kramp. Ik dacht dat er echt iets goed mis was met mij en een ziekte had of iets onderliggends.

Kennelijk hoorde het er allemaal bij. Inmiddels een zoon van bijna 2.

Je kan wellicht ter geruststelling een echo vragen maar ik denk dat het erbij hoort.

Zo was het bij mij destijds wel. Hele enge pijnlijke krampen waren dat

4. pingpongpcos

Mar 22, 2024
    1,260
    1,204
    113
    Female
    Ik heb sowieso een hoogrisicozwangerschap ivm een baarmoederafwijking, dus waarschijnlijk word ik heel (heel..) vaak gecontroleerd. Maar goed, een geruststelling om te horen dat het toch echt vaker voorkomt! Online vind ik alleen maar dat je maar 2-3 dagen kramp mag hebben rondom innesteling, maar goed, dat is dan ook weer het internet..

En @BabyJuli2021 leuk dat we gelijk oplopen!! Hier ook sinds 6dpo al lichte krampjes, met dus in de nacht van 6 op 7dpo echt mega steken (dat was waarschijnlijk de echte innesteling). Toch gek hoe je lijf dat soort dingen doet..

ShellShell likes this.
  5. ShellShell

ShellShell Actief lid

Aug 14, 2023
    411
    325
    63
    Female
    Ow ik heb echt een paar weken misschien wel een maand kramp gehad. Misschien een extra geruststelling haha! Het hoeft geen slecht teken te zijn:).

pingpongpcos likes this.
  6. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

Jul 13, 2022
    4,143
    4,569
    113
    Ik heb dit ook gehad. Voelde me alsof ik ongesteld ging worden. Maar inmiddels toch echt 23 weken zwanger :)

pingpongpcos likes this.
  7. klok

klok Bekend lid

Dec 14, 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    Voor mij ook herkenbaar. De eerste weken veel lichte krampjes gehad. Bijna de hele dag wel aanwezig.

pingpongpcos likes this.
  8. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    Herkenbaar! Ik dacht alleen maar, mijn baarmoeder is aan het groeien. Wat een heerlijk gevoel. Hoewel het soms best heftig was, genoot ik er toch van. Maar ik ben vast de enige die er zo over dacht :oops:

9. pingpongpcos

Mar 22, 2024
    1,260
    1,204
    113
    Female
    Nou ik moet zeggen, sinds ik de geruststelling van de dames boven je heb, geniet ik er inderdaad ook van! Net als @klok heb ik ze de hele dag door. Ze voelen echt als kleine signaaltjes dat mijn lijf heel hard aan het werk is en dat er vanalles daarbinnen gebeurt. En inderdaad, soms is het wat veel van het goede, maar dat is maar kort - en ook dat is prima, want even later is het gewoon een zacht, weeiig gevoel wat ik bijna niet merk als ik echt met iets bezig ben.

Dus laat mij maar lekker krampjes hebben de komende paar weken, als dit het is vind ik het helemaal prima :D

ShellShell and Palmpje like this.
  10. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Bij al mijn zwangerschappen van week 4-8/9 hevige krampen in de buik. Veel erger dan menstruatiekramp als ze beschrijven en ook geen bandenpijn. Ik had dat bij mijn missed abortions maar ook gewoon bij de 3 goede zwangerschappen. Is simpelweg groei van de baarmoeder en alles wat in de buik plaats moet maken.. de een heeft daar meer last van de ander ..

Share This Page