Ik heb wel gelezen dat het normaal is om wat hoofdpijn te hebben in het begin van de zwangerschap.. maar ik heb dus eigenlijk al van voordat ik overtijd was elke dag verschrikkelijke hoofdpijn.. ik slik dus elke dag paracetamol maar vind dat eigenlijk niet heel fijn. Maar het is gewoon niet uit te houden anders, vandaag werd ik bijvoorbeeld zonder hoofdpijn wakker maar vanaf een uur of twee is die dus nu echt constant aanwezig, een hele aanwezige verdovende pijn.. word er gewoon een beetje naar van. Ik probeer veel te drinken, krijg frisse lucht genoeg, eet afwisselend.. ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen. Zijn er andere meiden hier die dit zo ervaren hebben? Ging dit weer over of heb je nog tips? Of moet ik hiermee naar de huisarts?
Ik zou persoonlijk even langs de huisarts gaan. Een keertje of paar dagen hoofdpijn hoeft niet perse zorgwekkend te zijn. Maar huisarts kan altijd even je bloeddruk checken etc. voor de zekerheid.
En nog een tip, slaap met het raam open. Als ik dat niet doe gegarandeerd de volgende dag knallende hoofdpijn.
Ik ben voor de zekerheid even naar de huisarts geweest om mijn bloeddruk te laten checken maar die was heel netjes. Gisteren was het wel al iets minder trouwens dus ik hoop dat dat doorzet!
Ik denk dat het echt door de aanmaak van hormonen komt. Ik verwacht dat het over een paar weken wel minder wordt. Wel balen dat je er zo'n last van hebt! (en gefeliciteerd met je zwangerschap )
Komt echt door de hormonen! Dit was bij mijn zoontje een van de eerste symptomen die ik had. De hoofdpijn was vreselijk, maar duurde geen weken!
Ik heb ook in het begin weken lang iedere dag knallende hoofdpijn gehad, mee naar de huisarts geweest op aanraden van de vk en daar bleek dat er waarschijnlijk wat beklemd zat in mijn rug/nek Hormonen helpen niet mee, maar na 5x fysio was ik wel zo goed als verlost!
Een vriendin van mij had het. Drie weken lang migraine door de zwangerschap. Je mag volgens mij 6 pcm per dag nemen.
Je mag tot 8 pcm per dag, maar niet langer dan 1 week achter elkaar. Ik had op een gegeven moment ook helse pijnen in mijn bovenbuik en dit was gewoon niet uit te houden. Kon amper meer lopen. Bij mij bleek het uiteindelijk gewoon door maagzuur (?!) te komen. Hopelijk wordt de hoofdpijn bij jou snel minder en helpen pcm voldoende om het even uit te zitten!
Tnx voor de reactie Ik heb idd geprobeerd zo min mogelijk paracetamol te nemen en sinds begin deze week ben ik eigenlijk gelukkig al hoofdpijnvrij! Zo fijn! Dus lijkt er op dat mijn lichaam even moest wennen aan de hormoonveranderingen. Hopelijk blijft het nu weg!