Aanhoudende verkoudheid?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MB91, 14 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Bij mijn eerste zwangerschap was ik vanaf 25 weken continue verkouden. Niet als in snotteren en niezen, maar als in een verstopte neus. Enige dat hielp was neusspray met menthol erin, maar die mag je eigelijk maar een week aaneengesloten 1x per dag gebruiken (heeft een lange, medische naam. Wel gewoon bij de Etos te koop).

    Nu ben ik zwanger van nummer 2 en begon diezelfde verkoudheid al met 10 weken :| ik gebruik dus al weken die neusspray, net als bij de eerste zs, maar vind het echt een verschrikkelijk idee dat dit nog 25 weken zal moeten gebruiken (mocht ik de 40 halen uiteraard). Als het niet anders kan, dan die ik het, maar liever niet. Ik spray alleen savonds, maar mijn irritatie op deze kwaal neemt toe. Iemand tips??

    Thx!
     
  2. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Doordat jij die neusspray continu gebruikt krijgt je lichaam een neussprayverslaving waardoor je dus continu een dichte neus krijgt. Mee stoppen na een week en doorbijten, evt zoutoplossing gebruiken en rhinocur (alsnik t goed zeg) om te spoelen.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.054
    14.321
    113
    Weerstand omhoog gooien en stoppen met de neusspray idd. Collega moest er ook doorheen bijten maar t hele systeem was naar de knoppen juist DOOR de neusspray. Hield zichzelf in t cirkeltje.

    Ik had de "continue verkouden/loopneus variant" heb wat tissuss gehad, daar valt nog tegenaan te smeren (schrale neus!!!).

    Allicht helpt een halve citroen in je slaapkamer ook. Menigeen krijgt meer irritatie door het trucje met een halve ui. Met de ukkies hier werkt een halve citroen ook prima én zonder de lucht van een door ui vergeven kamer.

    (Wat voor een zwangere allicht helemaal een horror is)
     
  4. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Ik was er al bang voor ja maar met jullie bevestiging is het echt duidelijk. Ik moet het gaan stoppen, dit kan echt niet zo doorgaan. Dankjewel voor jullie tijd en antwoord ☺️
     
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.881
    3.678
    113
    stoppen helpt helemaal niks tijdens de zwangerschap is mijn ervaring. Zodra ik zwanger was, ging mijn neus dicht, en direct na de bevalling was het weer over. Ik gebruikte het zo min mogelijk, maar ik lag echt nachten lang naar adem te happen, de eerste zwangerschap heb ik het niet gebruikt en toen ik na 30 weken eigenlijk zo goed als niet meer sliep ben ik het week op en af gaan gebruiken. De zwangerschappen daarna, heb ik het altijd zo gedaan.

    Ik gebruikte dan de kindervariant met 0.5 en 1 spuitje per neus gat, 1x per nacht. Meestal deed ik afwisselend de een en het andere gat.

    Na de bevalling was het direct voorbij en nooit meer die neusspray hoeven gebruiken.
     
  6. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Bedankt voor je verhaal, fijn te lezen dat ik niet de enige ben hierin ☺️ gek, ik krijg overigens helemaal geen berichten als er iets in deze topic staat o_O ik ben inmiddels enkele avonden geleden gestopt (dus sinds maandag) en ik heb het geweten. Vannacht voor het eerst weer wat geslapen gelukkig. Moet wel zeggen dat ik mn neus goed vol smeer met vicks want anders wordt het niks. Nu hopelijk dat het zo blijft, wordt het weer erger dan ga ik met de huisarts rondom de tafel. Ik heb er de energie niet voor om nachten wakker te liggen
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.108
    15.436
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Koop een rhinohorn en dan spoelen met zout water.
    Ik was ook altijd wat lacherig erover maar het werkt echt.
    Daarmee doorbreek je de vicieuze cirkel van het gebruiken van neusspray.
    Succes!!
     
  8. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Nog even een update, vaak wel fijn in een topic. Nu 2 weken geen neusspray gebruiker meer. Wel een beetje Vicks bij het slapengaan, maar thats it. Begin heel zwaar, maar gaat nu beter ☺️ Blij doorgezet te hebben.
     
    Suzi98 en Patty91 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina