onregelmatige cyclus vraagje :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door D199, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D199

D199 Lid

24 mrt 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Lady's,

even een vraagje. wij zijn nu 5 maanden bezig met zwanger raken. elke maand dacht ik mijn eisprong gemerkt te hebben . rekbaar slijm etc. maar achteraf blijkt telkens dat ik dan veel en veel later ongesteld word. het is toch zo dat je gemiddeld 14 dagen na je eisprong je menstruatie krijgt? of zeg ik nou iets geks . :(
    Dat betekent dat mijn eisprong dus eigelijk veel later is en ik dus telkens op het verkeerde moment sex heb. Zou het het beste zijn om gewoon de hele maand om de dag sex te hebben zodat je je ei niet misloopt? hoe doen jullie Dit ? volgens mij doe ik het dus elke maand verkeerd :(

2. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus en het is elke keer weer een verrassing wanneer ik m'n eisprong heb en ongesteld wordt. Heel vervelend is dat.
    Nu kun je ovulatie testen gaan gebruiken. Deze kondigen je eisprong aan. Je kan je temperatuur elke dag bij houden. Dit geeft inzicht wanneer je eisprong geweest is.

Er zijn dames waarbij hun lf langer of korter is dan 14 dagen.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Het klopt inderdaad dat je lf kan variëren van 10-18 dagen (meen ik) als je zeker wilt weten wanneer je eisprong is zou ik ovulatietesten gaan gebruiken. Rekbaar slijm zegt meestal dat je ei eraan komt maar niet wanneer hij daadwerkelijk springt. Hier begint het rekbaar slijm zo'n 5 à 6 dagen voor m'n ei, en mijn lf is meestal 13/14 dagen

4. D199

D199 Lid

24 mrt 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    dankjewel dames

het is dus eigenlijk beter om om de dag sex te hebben zodat je je ei eigenlijk niet misloopt . ik vrij steeds in de verkeerde week en daarna gewoon heel weinig .

5. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Als je een onregelmatige cyclus hebt zou ik je echt ovulatietesten adviseren! Ik heb ook n onregelmatige cyclus en als ik niet had getest was ik vorige week al gestopt met regelmatig seks hebben!! Ik dacht echt dat m'n ei eraan kwam! Door de testen en m'n temp weet ik dat t niet zo is!

6. D199

D199 Lid

24 mrt 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ovulatietesten geprobeert maar heb constant een heel licht positief streepje. dus dan moet ik denk ik doorgaan met testen tot i e knal positief is?

7. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ik lees even mee.
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus en weet nooit wanneer ik mijn ei heb. Ik temp wel, maar vind dit niet heel duidelijk.

Misschien een hele domme vraag, maar hoe werken ovulatietesten precies? En wanneer moet je beginnen met die te gebruiken?

Ik heb van een vriend, geneeskundestudent, gehoord dat het het beste is als er al sperma "klaarligt" in je eileider vóórdat het ei daadwerkelijk springt. Als die vrijkomt, zijn de zaadjes er meteen bij. ;) Maar ja, dat zou betekenen dat je na je ongi al meteen aan de slag moet, want alle testen (incl. tempen) laten eigenlijk zien wanneer'ie springt óf wanneer die geweest is, toch?

Och och, zo ingewikkeld allemaal...;)

8. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook onregelmatige cyclus. 42-36-32-39-29-37... is een greep uit het assortiment haha. Ik doe het nu zo dat ik vanaf dag 14 ongeveer temperatuur tot na mijn ei, bij mij zijn de grafiekjes heel duidelijk. Daarnaast doe ik vanaf dag 15 om de dag een ovu test tot ze beginnen op te lopen en dan elke dag. Zo weet ik vrij nauwkeurig wanneer mijn ei is. Ik denk dat als je een tijdje deze methodes gebruikt je wat zicht krijgt op de werking van je lichaam, ik tenminste wel. Succes! :)

9. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Nee hoor!! Testen laten zien wanneer je ei eraan komt en juist niet wanneer je ei al gesprongen is :). Zodra je een positieve test hebt springt je ei binnen 24-48uur! Dus super handig! Ik had vandaag mijn knaller dus mag vanavond en morgen aan de slag en dan heb je de meeste kans om zwanger te raken!

10. mama2507

mama2507 Lid

26 sep 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een regelmatige cyclus maar bij lukt het ook niet echt! Ik ga als ik deze ronde niet zwanger ben ook maar eens ovulatie testen kopen... het lijkt wel of ik op het verkeerde moment klus ( ik voel mijn ei niet springen)...

11. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik in mei gestopt ben met de pil heb ik een lange cyclus, namelijk van 6 weken.
    Sinds vorige keer gestart met ovulatietesten, maar deze geven niet echt een duidelijk beeld.
    Heb eigenlijk altijd wel een vage 2e streep, soms zo donker dat je denkt dat de piek er echt aan zit te komen, soms zo licht dat je t bijna niet kunt zien, maar altijd wel aanwezig.

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Om de dag sex hebben en ovulatie testen. Dan weet je zeker dat je goed zit. Komt je eitje eerder dan ligt er wat klaar en komt je eitje later dan kigt er nog steeds wat klaar.
    Mijn cyclus verschilt ook. Deze ronde had ik ineens een knaller op dag 11 terwijl ik de vorige ronde mn knaller pas op dag 19 had.
    Mn lf blijft eigenlijk altijd gelijk maar dat vind ik ook minder bekangrijk. Als je je ei mist maakt de duur van je lf ook niet meer uit

Deel Deze Pagina