heel vervelend behandeld!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bezigbijtje, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Een vriedin van mij heeft helaas een miskraam gehad deze week, ze heeft contact gezocht met de verloskundige praktijk waar wij naartoe moeten gaan. Ze is hier echt vreselijk behandeld, ze word niet terug gebeld terwijl dat meerder keren beloofd is, en nu zit ze thuiis met heel veel vragen en verdriet/boosheid.

Nu is mijn en haar vraag: zijn wij verplicht om naar het toegewezen verlos.pratkijk te gaan, of mogen we ook zelf kiezen voor een drop verderop? (deze ligt 5km verder dan de andere.)

Wij horen zoveel slechte verhalen over die, en mijn vriendin heeft dit nu dus ook meegemaakt dat wij EN onze mannen er geen fijn gevoel meer over hebben dat wij (als we zwanger zijn) daar heen moeten, je moet er toch wel een fijn gevoel bij hebben en ze vertrouwen??

Of is afstand dan belangrijker?

Liefs bezig bijtje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bezigbijtje,

wat vervelend voor je vriendin. Het is echt niet de bedoeling dat je je niet gehoord voelt of serieus genomen voelt, zeker niet bij zoiets naars als een miskraam! Het is juist belangrijk dat je een vertrouwensband opbouwt en dat gaat op deze manier niet. Wat ik zou doen is de betreffende praktijk opbellen en zeggen dat je (je vriendin dan) niet tevreden bent over de manier waarop je behandeld bent en dat je een buurpraktijk gaat bellen. Ze zullen waarschijnlijk verbaasd reageren, maar zo geef je ze wel de kans te reageren op je klacht. Je hebt dan iig open kaart gespeeld en gezegd dat je geen vertrouwen hebt en dan is de bal bij hen. Dan neem je contact op met die andere praktijk als je dat dan nog steeds wil en laat je je daar verder helpen. Dan krijg je geen scheve gezichten en kan die andere praktijk zonder problemen de zorg voor jullie overnemen (want de afstand van 5 km zal niet het probleem zijn denk ik). Ik zou het dus wel openlijk doen, want anders blijft het je misschien achtervolgen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina