aanklagen of niet? Horror bevalling , niet lezen indien nog moeten bevallen!

Discussion in 'De lounge' started by DeBJjJ, Jul 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piekie

piekie Lid

Jun 9, 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen medische missers? Een kindje met meconium houdend vruchtwater nog zo lang laten zitten.... Kan erg veel schade aanrichten aan de longetjes (misschien vandaar de klaplong?) Eerst het kind al het geboortekanaal intrekken met de pomp en dan nog een spoed ks vind ik ook wel een behoorlijke misser, en al zeker als de hartslag al zo dipte, triest hoor. Hopelijk kun je het op den duur een plekje gaan geven. Is je zoontje nu verder gezond?

2. itzme

itzme Actief lid

Jul 12, 2010
    156
    0
    16
    #42 itzme, Jul 3, 2013
    Last edited: Jul 3, 2013
    Allereerst wil ik zeggen dat ik het super rot voor je vindt dat je dit hebt moeten mee maken! Wat een nasleep ook..

Voordat je besluit om de arts/ziekenhuis aansprakelijk te stellen via een advocaat zou je misschien eerst kunnen kunnen praten met een verloskundige of met een andere gynaecoloog om te kijken wat hun visie is hierop. Of hun vinden dat er fouten zijn gemaakt of niet. Dan heb je iets meer zicht of er echt een 'zaak' is.
    Ik heb ook al eerder gehoord dat er veel moet gebeuren wil een arts echt bestraft worden. Vaak blijft het bij een berisping... en kost het jou een hoop energie/tijd en geld.

Je zou sowieso naar de klachtenfunctionaris kunnen gaan van het ziekenhuis. Wij hebben dat na de geboorte van onze zoon ook gedaan omdat er veel fouten zijn gemaakt op de kraamafdeling mbt de verzorging van mij en onze zoon. Ik kon het maar niet loslaten en was erg verdrietig en boos over de gemaakte fouten. (herkenbaar?)

Dat is heel serieus opgepakt door het afdelingshoofd ook omdat er al eerder klachten waren over deze afdeling (misschien zijn er ook al eerder klachten geweest over bv desbetreffende gynaecoloog waar jij het over hebt)
    Van onze klachten is een anonieme casus gemaakt en deze is besproken (met onze toestemming) op de hele afdeling om te kijken hoe ze dit in de toekomst kunnen voorkomen. Daarna is er een terugkoppeling naar ons geweest om aan te geven wat er daadwerkelijk veranderd is zodat de fouten die bij ons gemaakt zijn niet meer gemaakt zullen worden.
    Mij heeft het opgeleverd dat ik blij was om ons verhaal te kunnen ventileren en om te merken dat er daadwerkelijk iets mee gedaan is. Ik kon het daardoor ook allemaal wat een plek geven en daar ging het mij om.
    Veel succes met het nemen van een beslissing!

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Volgens mij haal je wat verhalen door elkaar.. ik lees niks over gebroken vliezen eof een klaplong in de openingspost..

4. piekie

piekie Lid

Jun 9, 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wel Bubbel, ze hebben de vliezen gebroken en zagen meteen meconium in het vruchtwater en de klaplong bij de kleine staat er ook of ik vergis me wel heel erg... Maar goed daar draai je het toch niet mee terug helaas ik wens ts veel sterkte!

5. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal

Kan niet beter gelukkig :D , hij heeft er voor de rest niks aan overgehouden , is boven gemiddeld met alles en loopt al voor zen 1e verjaardag ( ik vind het allemaal te snel gaan ) is nooit een knuffel kindje geweest helaas...

6. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal

ach verhaal is lang, ik vergeet soms ook de helft van een verhaal ;)

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Staat er idd wel degelijk, dat TS aar vliezen gebroken waren en het kindje gepoept heeft in het vruchtwater. Ik vind dat een behoorlijke misser, want ze hadden allang veel eerder moeten ingrijpen.

Dus waarschijnlijk is daar idd de klaplong van.

@Ts, ik zou hier echt wel proberen werk van te maken.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Sorry!:)

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik weet trouwens niet hoe lang ze wachten als de vliezen gebroken zijn en het kindje erin gepoept heeft. Ik ken een aantal vrouwen die ze 24-36 uur hebben gelopen met gebroken vliezen waarbij het kindje gepoept had. Lijkt me voor jou dus wel belangrijk om te weten wat het beleid hierbij is. De klaplong lijkt me hier geen direct gevolg van, maar ik weet dan ook niks van bevallen.. Heeft hij hier nog klachten van? Het lijkt me heel pijnlijk..
    Edit; ik heb even gegoogled. Een klaplong bij pasgeborenen komt nogal eens voor en het inslikken van meconiumhoudend vruchtwater kan hier een belangrijke oorzaak van zijn..

Ik zou iig je dossier opvragen, met een onafhankelijk gynaecoloog/vk je casus bespreken en zeker bij het klachtenbureau van het ziekenhuis een gesprek aanvragen. Want het lijkt me dat deze gyn er wel even op aangesproken moet worden..

10. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar wil je wel vertellen dat als je het ziekenhuis gaat aanklagen dit een jaren procedure word. Een vriendin van mij is 7 jaar geleden bevallen heeft door toedoen van het ziekenhuis na de bevalling bi overgehouden, ze kan niet meer goed lopen niet fietsen niks. Ze wilde het ziekenhuis aanklagen maar dit werd sterk afgeraden door advocaat omdat het zo een getouw trek zou worden en het ziekenhuis nooit zijn of haar fout zou herkennen en zolang zou doorgaan totdat mijn vriendin het niet meer zou kunnen betalen.

Ik hoop dat je de juiste keuze maakt en dat je het in de toekomst toch een plekje kunt geven.
    Zo een fouten mogen niet gemaakt worden en ik wil je heel veel sterkte wensen voor nu en de toekomst

11. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Hier een foto van mijn zoontje , en nee deze dondersteen is perfect gezond! (nu wel gelukkig) :)

Attached Files:

12. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    :D Wat een glimmende ogen! Mooi mannetje hoor!!!

13. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wat een verhaal! Verschrikkelijk voor je. En wat een mooi mannetje :)

Wat je voor jezelf moet bepalen: wat wil ik uit zo'n procedure halen? Wat is mijn doel? En onthoud: dit gaat heel lang duren, en dit zijn harde en moeilijke processen. Met ws hooguit een berisping van de tuchtraad. Immers er is geen blijvende schade zoals bv een handicap bij jou of je mannetje ontstaan.

Maar bovenal: het gaat je enorm veel tijd en energie kosten, en voor wat? Heb je at er vor over, of wil je vooruit, je psychologische klap verwerken en beter worden?

Sterkte!

14. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    ook ik heb een horror keizersnede gehad, ik heb hierdoor een PTSS opgelopen. als eerste heb ik een klacht in gediend bij het ziekenhuis zelf. de klachten die ik had zijn gegrond verklaard en verder afgedaan met een simpele excuus. ik heb het hier niet bij gelaten en alles overgedragen aan de rechtsbijstand.
    we zijn nu bijna 3 jaar verder, en ondanks dat het ziekenhuis de fouten hebben erkend, ziet het er nu toch naar uit dat ik niet mijn gelijk krijg.
    heel veel energie ingestoken en ik weet niet of ik er 'goed' aan heb gedaan. en zoals het er nu uit ziet ben ik voorlopig nog niet klaar met de tegenpartij.
    het is altijd lastig om hier wat mee te doen, mijn gevoel gaf aan om hier mee verder te gaan.
    ik zou zeggen: neem contact op met de klachtenafdeling van het ziekenhuis en doe je verhaal. je krijgt dan vaak een advies wat je er mee kan doen~!
    succes met je beslissing!

15. zara06

zara06 Actief lid

Jan 18, 2007
    160
    0
    16
    mischien kan je naar een juridisch loket daar kan je met al je vragen naar toe . die kunnen je verder helpen wat je kan doen.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit lijkt mij ook. Ik zie eigenlijk geen dingen die hard als medisch falen aangemerkt zouden kunnen worden, hoe vervelend ze voor jou ook uitgepakt hebben. Maar ik zou daarover met je verloskundige een gesprek aangaan, want zij kan je vertellen waarom bepaalde inschattingen wel of niet gedaan zijn. Maar nogmaals: ik denk dat er eerder sprake is van complicaties dan van medisch falen.

De manier waarop je bejegend bent en het gescheld op je zoontje, lijkt me daarentegen wel degelijk een klacht waard: dat kan gewoon niet.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of het een medische misser is, is afhankelijk van het protocol dat hiervoor in het ziekenhuis is. Als dat protocol aangeeft dat afwachten eerst toch de meeste voorkeur heeft, dan is de klaplong een heel vervelende complicatie, maar geen medische misser.

18. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal

ik werk al een jaar niet vanwege zenuwpijn voornamelijk in mijn rechter onderbuik , this niet een handicap of hoe je het ook wilt noemen daar wil ik het niet bij in delen , maar this wel bepalend geweest

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja dat snap ik. En ik heb helemaal niet hetzelfde hoor, maar het heeft bij mij twee jaar geduurd voordat ik weer gevoel had in mijn buik. Had een grote dove plek boven de ks over mijn hele buik. Heel raar. Een ks is een hele grote medische ingreep, kan zo ontzettend veel mis gaan helaas.

Maar neem het advies van cygnet ter harte en ga iei met de klachtenafdling praten. Wie weet....veel sterkte en ook met je herstel. Het is niet niks.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Een klaplong kan inderdaad het gevolg zijn van het binnen krijgen van meconiumhoudend vruchtwater maar als een kindje in het vruchtwater heeft gepoept wordt er evengoed gestreefd naar een natuurlijke bevalling.

Ik ben het eens met de andere, het lijkt meer op een opeen stapeling van complicaties dan van echte missers.

Ts: wat een lekker mannetje! :)

Share This Page