Mijn baby slaapt in een slaapzak van de hema met mouwen en doe dan een katoenen deken (van de Prénatal) dubbel gevouwen over haar. Nou vond onze buurvrouw dat te weinig voor een baby van 10 maanden & gaf aan er een deken bovenop te doen? Is dat echt te koud voor haar? We wonen in een appartement met onder en boven ons een woning. De temperatuur in onze woning is altijd rond 18 graden. Mij lijkt dit wel genoeg zo... Daarom mijn vraag dus aan jullie: hoe stoppen jullie je kleintje in bed?
Een winterslaapzak! En dan nog een deken? Ik zou eerder zeggen veel te warm! Mijn zoontje is 6,5 mnd en slaapt nu in een mouwloze romper, katoenen pyjama, winterslaapzak hema zonder mouwen en met blote voetjes. Het is nu boven 19 graden, morgenochtend denk ik 17/18. Vanmiddag heeft ie al even in een zomerslaapzak gelegen, toen was het 21/22 graden boven.
Mijn dochter ligt in een winter slaapzak met een dunne pyama aan. Maar dat is omdat ze sinds een tijd haar bed door gaat in slaapzak. Een deken was dus niet verantwoord meer. Als ze voor de rest lekker slaapt en s nachts niet spookt heeft ze t vast niet koud. Hier word ze op rare tijden wakker als ze het koud heeft
Mijn zoontje van 1,5 slaapt in een pyjama shirtje, romper korte mouw, slaapzak zonder mouw (dunne slaapzak) en een laken en doek. Maar vaak slaapt hij daar niet onder omdat hij nogal bewegelijk is. Ik denk zo als ze het koud hebben slapen ze niet lekker of worden ze er wakker van. Hoop dat je er iets aan hebt.
Mn dochter ligt in een korte mouwen romper, katoenen oyjama en zomerslaapzak zonder mouwen. Wel onder een deken nog.
In principe slaapt ze goed door. Alleen werd ze laatste tijd wat eerder dan normaal wakker, dus ik dacht ze heeft t te warm en dan komt de buurvrouw met zo'n rare opmerking aan... Ik heb de dekentje nu niet meer dubbelgevouwd, kijken hoe of ze weer lkkr doorslaapt vannacht & anders merk ik het vanzelf wel.
Nu slaapt ze in de winterslaapzak van de Hema met afgeritste mouwen, een romper en een pyjama shirt. Ik leg de Koeka deken over haar heen, maar die wurmt ze er zelf altijd vanaf.
Bij ons in huis is het ruim 20 graden (nieuwbouw appartement en gelegen op het zuid-westen) Onze dochter sliep een maand geleden in een romper korte mouw, winterslaapzak van BabyDump en een laken (voor wat geborgenheid) tot haar middel. Nu slaapt ze in een romper korte mouw, pyjama shirt en zomerslaapzak van BabyDump (zonder mouw) en met een laken/dekentje tot haar middel. Of op warme dagen enkel een romper lange mouw onder de zomerslaapzak...
Ik zou ook eerder zeggen veel te warm! onze zoon slaapt sinds hij 3 weken is alleen in een slaapzak van Hema. De temperatuur op zijn kamer is altijd tussen 16 en 18 graden in de winter. Als het een koude nacht wordt dan heeft hij een romper lange mouw, pyjama lange mouw en winterslaapzak met mouwen aan. Wordt het iets minder koud dan romper korte mouw ipv lange pyjama en slaapzak met mouw. En de afgelopen week slaap hij in romper lange mouw, pyjama en slaapzak zonder mouw. Vraag jezelf gewoon af hoe jij het prettigst zou slapen. Een slaapzak + deken is dubbelop. Zou jij met twee dekens prettig slapen? En als wij het te warm vinden kunnen we nog een laag van ons Af gooien. Een baby niet. En daarbij vind ik ook liever te koud dan te warm. Als ze het koud hebben worden ze wel wakker. Als ze het te warm geven worden ze juist heel loom en kunnenze oververhitten. Geen prettige gedachte vind ik.
Mijn zoontje slaapt in een kamer waar het altijd rond de 18 graden is romper lange mouw in zomerslaapzak met mouwen Hema en enkel dekentje. Voelt altijd prima aan!
Mijn zoontje van bijna 8 weken slaapt in een rompertje met korte mouw, pyjama met lange mouw en voetjes in een winterslaapzak van de HEMA zonder mouwen, op zijn kamertje is het 18/ 19 graden momenteel. Ook heeft hij geen laken of deken in bed want dat schopt hij toch weg, hij is erg beweeglijk. In de ochtend voelt hij heerlijk warm aan.
Mijn dochter slaapt in romper lange mouw, zomerslaapzak en laken en dekentje. Zij heeft namelijk die geborgenheid Van het dekentje nog erg nodig (lang ingebakerd). Ze wordt niet Klam wakker of iets dus Volgens mij gaat het prima zo.
Zoontje, 7 maanden, heeft vannacht in een romper zonder mouwen, korte pyjama (dus shirt en korte broek), blote voetjes, zomerslaapzak zonder mouwen en onder een lakentje en dunne deken geslapen. Het is wel heel warm op zijn kamertje. Volgens de babyfoon rond de 23 graden. Zelfs met raam open overdag wordt het niet veel kouder.
Mijn dochter van 3 maanden ligt in een gevoerde maar geen onwijs dikke slaapzak zonder mouwen (van de Zeeman), met een pyama en een romper zonder/korte mouwen. Daaroverheen nog een lakentje dubbel omdat ze anders zichzelf naar beneden werkt met haar kont tegen haar bed en de benen omhoog haha! Ze heeft sochtends wel koude handjes maar daar heeft ze verder geen last van.
Mijn kindje slaapt in een zomer slaapzak, romper korte mouw, katoenen pyjama. Tis nu op haar kamer 25 graden. Verder niks. Deken kruipt ze onder dus niet verantwoord. Ik zou ook zeggrn eerder te heet.
Oei, zo te lezen leg ik mijn kleintje dan ook te warm in bed. Romper lange mouw, pyjama met lange mouwen en pijpen en winterslaapzakje zonder mouwen... Vind het zo lastig inschatten, ben zelf echt een koukleum
Hier ook een baker kind dat de geborgenheid van een delen nodig heeft. Mijn dochter ligt in korte romper, winterslaapzak met mouw Hema en een dun enkel Koeka dekentje voor de geborgenheid.
Hier slaapt hij 's nachts in een romper korte mouw, pyjama lange mouw en winter slaapzak met mouwen. Overdag slaapt hij meestal in een romper korte mouw, shirt lange mouw en slaapzak zonder mouw (beetje tussen variant, niet dik, niet dun). Hij heeft geen dekentje meer in bed omdat hij z'n hele bed door gaat. 's Nachts lijkt me een slaapzak zonder mouw nog een beetje koud, maar dat komt misschien omdat ik het zelf totaal niet prettig vind om met mijn armen boven de dekens te slapen, dus bang dat mijn zoontje dan ook koude armen krijgt ofzo.
Het verschilt per kindje. Mijn dochter werd altijd wakker als ze het te koud had. Dus heb ik in de winter wel extra dekentje gedaan, én een slaapzak. Waren wel dunne dekentjes. Je zou ook kunnen kiezen voor een warmer wollen dekentje. Maar nu is het niet zo koud meer en lijkt me twee dekentjes wat veel.
Te koud? Hier slapen ze in een mouwloze winterslaapzak met korte romper en een lange pyjama aan en ze voelen nog warm aan, is altijd rond de 18/19 graden in hun kamertje. Zonder deken, want dan zweten ze.