Zal wel bij de leeftijd horen, hier is het ook drama. Zo'n drama zelfs dat mijn dochter vrijdag besloot een snoekduik te nemen, zo van de commode af. Ze is zo sterk en watervlug, kon haar gewoon niet houden. Nu heeft ze een blauw oog en de commode is verleden tijd. Ik verschoon haar op de bank of op ons bed, veel veiliger, als ze nu zou vallen valt ze minder hoog...
Auch, Zara! Is ze behalve het blauwe oog (en waarschijnlijk veel tranen) wel oke? Daarom houden we haar dus steeds naar beneden zodat ze blijft liggen, maar ook hier is dat nog wel lastig soms.
Ja gelukkig wel. We zaten meteen bij de huisarts. Moesten haar iedere 2 uur wekken, al verwachtte hij dat het los zou lopen. Ze is nl niet buiten bewustzijn geweest. Alleen een giga plek boven haar wenkbrauw en haar oog zat bijna dicht, zo dik was het de volgende o htend. Valt nu inmiddels erg mee, moet donderdag naar het CB...die gaan meteen melding maken bij het AMK.
AMK? En ach, wel fijn dat het alleen maar een blauw oog is, die heelt wel Hier is ze nog nooit echt hard gevallen, wel eens van de bank af omdat ze ook zo snel was maar na een minuutje huilen was het alweer goed.
algemeen meldpunt kindermishandeling maar helpt liedjes zingen niet? of een cd heel hard aanzetten met kinderliedjes? deden we hier nog wel eens! en anders herhalen herhalen herhalen.... blijven zeggen dat het niet erg is, het zo klaar is als ze even mee helpt... hier was die fase toen mn zoontje zich kon omrollen, was ook heel fijn! nu doen we de luier liggend en de rest zitten of staand en dat gaat aardig goed, al ligt wel de hele commode vol met speelgoed haha
Liedjes zingen, muziek aan, rustig praten (idd van "Rustig maar..) helpt helemaal niet, ze krijst er gewoon overheen, heb zelfs het idee dat het hele "rustig maar lieverd het doet geen auw" haar alleen maar bozer maakt. Nu heeft ze wel een temperamentvol karakter hoor.
Ik ga standaard in de negeerstand bij het verschonen en op razend tempo door. Des te sneller ik klaar ben, des te korter mijn zoon en ik 'ruzie' hebben. Ik negeer hem, omdat dat het beste lijkt te werken. Ja hij schreeuwt nog steeds en gooit nog steeds van alles door de kamer heen, maar ik kan me beter concentreren op het verschonen en omkleden, dus dan gaat het sneller
Ik denk dat het de onmacht is van daar te liggen. De onze doet het ook. Maar ik probeer grappige dingen met hem te doen, geef hem vanalles in zijn hand, doe kiekeboe met zijn pamper... alles maar dan ook alles om hem af te leiden. Het lukt wel. Maar eenmaal dat we hem dan moeten aankleden is het weer drama. Dus dan begint het spelletje weer opnieuw: afleiden, afleiden, afleiden.
Je bent de eerste denk ik die het op negeren zet. Probeer ik soms ook als ik in een rush ben of gewoon echt niet in de mood om een schreeuwend kind om iets kleins (of nou ja, niet pijnlijk) Onmacht denk ik/weet ik ook ja. Maar des te stiller ze liggen, des te sneller het klaar is en dan kunnen ze weer lief spelen
jep, vanaf zijn geboorte een groot drama... brullen, draaien, gooien, schoppen etc. staan aankleden? meneer kan bij de plank boven de commode en hangt daar letterlijk aan . Hij stapt rustig van de commode af. wij zijn op een gegeven moment begonnen met aan hem te vragen, J. schone broek? Meestal knikt hij dan ja en loopt naar de deur. Niet dan vraag ik het een aantal minuten later weer. tuurlijk zijn er momenten dat het "moet"en hij niet heel veel te kiezen heeft. Maar over het algemeen verloopt het verschonen rustiger hierdoor. (verschonen gelijk uit bed doe ik bijv. niet meer.... ik laat hem meestal even rond drentelen eerst.) Overigens hanteren we dit ook met naar bed gaan, en ook daar werkt dit bij. Zijn denk ik vanaf 11/12 maanden begonnen dit te benoemen/ zo te doen.
dochtertje van mijn zusje doet dat ook, die is nu 16 maanden. Gillen, krijsen en ga zo maar door. Mijn zusje trekt zich er weinig van aan, zegt gewoon dat ze dr slaaiemmer ( utrechts voor mond) moet houden en kleed haar aan. Ik moet toegeven ondanks het flinke tegenspartelen is mn zusje er knap handig in en is ze zo klaar.