Kerstrecept tips en niet te moeilijk..!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Angelaa, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Hoi hoi,

Ben misschien wat vroeg, maar de tijd gaat snel zat dus......
    1e kerstdag komen onze beste vrienden bij ons eten. Normaal gaan wij daar altijd eten en onze vriend kan echt supergoed koken.
    Nu ben ik dus aan de beurt om iets klaar te maken, maar kan dus helemaal niet zo goed koken. Vind het wel leuk!
    Nu wilde ik vragen of iemand wat leuke, lekkere en vooral makkelijke recepten heeft die ik eventueel al van te voren kan klaarmaken?????? voor- hoofd en nagerecht?

Groetjes Angela

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heel makkelijk voorgerecht: caprese maar dan anders. Je maakt capresetorentjes, bijvoorbeeld door van een plastic bekertje de bodem eraf te snijden/knippen.

Dan doe je:
    - laagje tomaat in blokjes, mengen met basilicumblaadjes in stukjrs.
    - laagje mozarella in blokjes, mengen met peper
    En dan nog een laagje tomaat, mozarella en eindigen met tomaat. Goed aanduwen, dan blijft het staan als je het bekertje optilt. Afmaken met een mooi blaadje basulicum en op het bord een beetje balsamico-azijn en olijfolie leggen (bijv met een lepeltje een rondje om het torentje maken).

Super simpel, je kunt ze vooraf maken en in de koelkast bewaren (wel op het laatst de olie en azijn), het kan niet mislukken en is toch iets anders.

Wat ook niet kan mislukken: rosbief uit de oven (groot stuk) en ziet er ook mooi uit.
    Een lekkere soep kun je de dag ervoor al maken.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    en als hoofdgerecht haal ik meestal zo'n bijna-kant-en-klaar rosbief, kip, kalkoending van de appie hahah

Deel Deze Pagina