soms spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmm, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    mijn baby van 3,5 maand spuugt de ene keer wel een de andere x niet. er komt als hij spuugt soms best heel veel uit. het lijkt geen pijn te doen, hij jengelt er nauwelijks bij.

het kan zo zijn dat er dagen niets aan de hand is en ineens weer dagen heel veel gespuugd word. ik heb wel wat geprobeerd met nutriton maar ook dta helpt alleen soms en is wel heel veel gedoe met bv. een half uur rechtop laten zitten na de voeding werkt ook soms. soms spuugt hij alsnog nadat hij na het voeden weer 1,5 uur heeft geslapen en ik hem uit zn bedje haal.

heeft er nog iemand een tip om het spugen te verminderen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt het hoofdeinde van z'n bedje wat hoger zetten. Rechtop houden na de voeding maar dat doe je al.

Heb je het idee dat hij er echt last van heeft? In dat geval zou ik toch even langs de ha gaan of het op het cb aangeven want als het reflux is zijn er ook goede medicijnen tegen. Als hij er geen last van heeft, zou ik het nog even aankijken. Hoe ouder ze worden hoe beter dat maagklepje gaat werken dus het zou in theorie minder moeten gaan worden, en als je het zonder medicijnen afkan is dat natuurlijk beter.

3. Que

Que Niet meer actief

Wat je ook nog kan proberen voordat je aan die medicijnen gaat is een beetje johannesbroodpitmeel in de flessen doen. Dat maakt het wat dikker zodat de voeding niet makkelijk terug komt lopen.

Het is gewoon bij de supermarkt te koop (bij de babyafdeling).

Hier werkt het erg goed er komt zelden wat terug lopen.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Johannesbroodpitmeel heeft ze al geprobeert. ;) (nutriton)
    Ik lees even mee... hier hetzelfde namelijk. Al heb ik het idee dat het sinds 3 dagen minder is.

5. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Onze zoon heeft daar ook last van.. Soms komt er best een golf uit! :$ En dan denk ik ''wow,is dit wel normaal?!'' ;)

Ik gebruik ook al JBMP door z'n voeding.. maar toch soms nog spugen!

De 17de moeten wij ook weer naar het CB, dus ga het zeker er even over hebben..

En ik lees verder ook ff mee, voor als er nog tips zijn ;) :)

Liefs! xxx

6. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ha meiden, ik heb niet echt een tip, maar hopelijk kan ik jullie wel wat geruststellen... Jara heeft ook een aantal maanden regelmatig en ook vrij veel gespuugd. Hier hielp ook eigenlijk niks... Ze leek er net als het kindje van de TS weinig last van te hebben. Wij hebben ook wel eens gedacht aan reflux, maar als ik hoor hoe erg het is bij kindjes die dat hebben, was dat het denk ik niet. Maar toch was het spugen regelmatig in behoorlijke golven! Het is natuurlijk wel lastig, maar... het gaat over!! Ik dacht op een gegeven moment dat het nooit over zou gaan, maar sinds Jara goed bijvoeding eet spuugt ze niet meer! Heel gek, maar ineens realiseerden we ons dat ze het niet meer doet!

Deel Deze Pagina