Wat vinden jullie? Hoe om te gaan met.....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door twinkle star, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vanmiddag haalde ik mijn zoon en dochter van de vakantieopvang van school en werd ik door de juf aangesproken dat mijn zoon zich een beetje misdragen had. Ze reageerde zelf een beetje overspannen over de rommel en dat alle kinderen zo vreselijk druk waren vandaag. Ze stond met een inval op de groep dus dat zou een hoop kunnen verklaren.

Nu vertelde ze mij dat mijn zoon een meisje uit zijn klas geslagen had in haar gezicht. Absoluut fout, niet goed te praten en hij komt hier wat mij betreft ook niet zo mee weg. Ze (de juf) vertelde dat ze op de computer hadden gezeten en via de schoolchat hadden zitten chatten en dat dat uit de hand gelopen was. Ze vertelde ook dat dit meisje dit wist dat chatten niet mag (vanuit de normale bso dus buiten de vakantie). Mijn zoon reageerde van ik wist het niet waarop de juf zei nee jij wist dat idd ook niet geeft ook niet. Ik heb met hem en de juf over het voorval gesproken en het goed afgesloten.

Thuis met zoonlief nog over gehad en toen ging de deurbel, vader en dochter om verhaal te halen. Logisch ik zou woest zijn als het mijn dochter zou zijn. Helaas was de bewuste juf er niet en de inval had er niks van meegekregen (hoezo overdracht?). Vader heeft dus niet gehoord wat er echt gebeurd is volgens de juf en ook niet gehoord dat ze zich beiden misdragen hadden. Ik heb vader mijn excuses aangeboden, had absoluut niet mogen gebeuren. Heb aangegeven wat ik van de juf heb gehoord waarom dochter zei dat is absoluut niet waar! Zoon en juf vertelde afzonderlijk het verhaal van chatten. Vader gaf aan dat ik dus blijkbaar verkeerd ingelicht was en hij blind achter dochter stond. Ze zei dat ze absoluut niet gechat had en ze zomaar uit het niks een klap kreeg. Ik gaf aan dat ik dat een vreemd iets vond. Dat mijn zoon absoluut niet de liefste is maar hij absoluut niet zomaar uit het niks een klap zou geven. Vader zei nogmaals dat hij achter zijn dochter stond en het wel uit zou laten zoeken maar we het niet groter moesten maken dan het was. Meisje had echt een rode plek bij haar oog, heb nogmaals aangegeven dat ik het heel vervelend vind wat er gebeurd is en mijn excuses nogmaals aangeboden. Zoon heeft nog een keer (op school ook) zijn excuses aangeboden en toen zijn ze vertrokken.

Zoon zei meteen mam, ze liegt echt, ze begon met chatten. Ze schreef dat hij homo was omdat hij altijd met zijn holmaatjes was en nog meer van zulk soort "pest" dingen. Nogmaals... Slaan keur ik hoe dan ook af en wil dat helemaal niet goedpraten. Ik vroeg hem waarom hij dat net niet gezegd had. Zat ons toch niet lekker dus mijn man toch nog even naar hun gelopen. Hij vertelde ons net te willen bellen omdat hij nog goed met zijn dochter gesproken had en zij blijft bij haar standpunt dat ze niet gechat heeft. Beide mannen waren het eens dat ze hun kind toevertrouwd hadden aan een organisatie die er ook voor is op onze kinderen te passen. Vader gaat morgen bellen naar de opvang omdat hij zeker wil weten dat zijn dochter de waarheid sprak. Hij wil de juf spreken. Prima denk ik want ik heb de juf ook gesproken en zij bevestigde dat ze wel degelijk gechat heeft en zij ook op de hoogte was dat chatten niet mocht.

Maar nu zit ik op de bank en blijf ik er aan denken... Ik ben boos, boos als eerste op mijn zoon. Slaan keur ik hoe dan ook af!

Boos op die vader dat hij hoe dan ook geloofd in zijn dochter. Mijn zoon kon gedetailleerde dingen zeggen die gezegd zijn. Ook zaken die hij teruggezegd heeft en waar hij zichzelf nou niet vrij pleit. Dus in dat opzicht geloof ik hem want hij heeft ook dingen gezegd die hij geschreven heeft en niet netjes zijn. Maar hij zegt toen ik naar haar toe liep om te vragen waarom ze zo deed duwde ze me weg waarop haar geslagen heb.

Maar vooral ben ik boos op de bso, hoe kon dit gebeuren? Waarom was er geen toezicht? Waarom geen overdracht naar de vader van een geslagen meisje. Ze hebben geen activiteiten gedaan. Mochten buiten spelen, knutselen of computeren. Maar voor 10 jarige was het een vreselijk saaie dag. Hoe dan ook gaan we hier een klacht over indienen. Geen toezicht, geen activiteiten, naar mijn idee moet je kinderen niet de hele dag aan hun lot over laten en alleen aanwezig zijn.

Maar nu... Het probleem is nu dus groter geworden dan alleen de tik. Een vader die kosten wat kost wil bewijzen dat wij liegen. "de onderste steen moet boven komen".

We hebben nu afgesproken dat hij contact met de bso op neemt om te kijken of die juf morgen werkt en morgenavond nog even langs gaan.

Natuurlijk hebben we met zoon nog gesproken over het voorval. We hebben hem veel ruimte gegeven maar hij blijft bij zijn verhaal. Pfff zo lastig!

Wat zouden jullie doen ik vind het zo lastig, kan het maar niet uit mijn hoofd zetten.

2. twinkle star

Niemand van de 27 mensen die gelezen heeft een tip?

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je je zoon gelooft als hij met zulke gedetailleerde info komt. Al maakt dat het slaan niet goed idd.
    Ik hoop voor je dat er morgen duidelijkheid komt.

Geen tips dus. Een tienjarige nog een ver van mijn bed show :).

4. twinkle star

bedankt voor je reaktie. Nee het slaan is hoe dan ook verkeerd! Dat is ten alle tijden niet goed te keuren wat er ook aan vooraf is gegaan, laat ik dat nog een keer voorop stellen!

Waar ik gewoon zo boos over ben is dat mijn zoontje alles bloot gooit door de "waarheid" te vertellen. Ik zet het dussen aanhalingstelens omdat ik nooit met zekerheid kan zeggen dat het zo is gegaan ik was er niet bij. Hij heeft ook de dingen benoemd die hij niet had mogen schrijven dus daarin geloof ik zijn verhaal wel. Begrijp alleen niet dat dit meisje blijft liegen dat zij gechat heeft en mijn zoon zomaar een klap heeft gegeven. dit terwijl zoon en juf afzondelijk van elkaar het verhaal verteld hebben. Daarnaast stond dit meisje er bij dat de juf zij dat er niet gechat mocht worden en dat dat meisje hiervan op de hoogte was en toen knikte ze. Indirect heeft ze mij dus wel degelijk bevestig dat ze gechat heeft terwijl ze nu naar haar vader ontkent. Vader dus boos is dat mijn zoon zomaar geslagen heeft en geen twijfel trekt an het verhaal van zijn dochter tewijl er wel degelijk dingen aan vooraf gegaan zijn. Daarnaast kwam onze dochter vanmorgen uit bed en vertelde dat zij de hele tijd met bewuste meisje had zitten spelen en dat er wel degelijk gechat is! Zoon en dochter hebben elkaar niet meer alleen gezien dus omgepraat heeft hij zijn zusje zeker niet.

Vader zei ook nog dat hij vroeger regelmatig vocht maar dat dat dan wel jongens waren ipv meisjes van zijn leeftijd. Dan is het blijkbaar wel goed te keuren?! Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Je lost iets niet op met slaan, bij een jongen niet maar zeker niet bij een meisje. Net gebeld maar de juf begint vandaag wat later, andere juf was er die er gisteren niet was. Straks maar even terugbellen...

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    je zou toch denken dat er goed gelet moet worden op de kinderen op zoń opvang, maar blijkbaar denken ze, ach die zijn oud genoeg om op zichzelf te letten....

maar als ze gechat hebben, moet dat toch te achterhalen zijn?
    dan heeft de pc dat toch opgeslagen?

sterkte ermee, zo is het ook niet leuk voor je zoon om heen te gaan, en laat jij hem ook niet met een goed gevoel achter.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het vooral ontzettend kinderachtig dat die vader bij jou nog eens verhaal komt halen.

7. twinkle star

Nee dat klopt, dat is deel 2... gaan we ook zeker een gesprekje over aan. Ik vind het onverantwoord dat iets zo uit de hand heeft kunnen lopen. Hun vaste leidster is naar een andere locatie gegaan. De leidster die er nu was is er vaak als 2e leidster bij maar nu dus zelf verantwoordelijk met een inval. Het zijn kinderen van 10 die als ze niet af en toe iets leuks aangeboden krijgen gaan "klieren". Ik vind dat niet meer dan logisch eigenlijk en niet meer dannormaal dat ze ook wat activiteiteten aangeboden krijgen. Om welke reden dan ook is dat gisteren niet gebeurd. Buiten dat vind ik het niet kunnen dat kinderen dus wel een hele tijd op internet kunnen (spelletjessites) en dus ook kunnen chatten over vreemde zaken terwijl er geen juf in dezelfde ruimte is. Hier gaan we ook zeker nog wel een gesprek over aan maar dat heeft nu niet de meeste prioriteit en doet ook niet af van wat mijn zoon gedaan heeft. Gechat is er via de schoolchat, berichten kun je zelf verwijderen en aangezien het geen gezellige berichtjes waren neem ik ook aan dat ze dat beiden gedaan hebben. Ik hoop idd dat dat op een server is opgeslagen, ook mocht hieruit blijken dat mijn zoon de waarheid niet gesproken heeft overigens.
    Vervelend is wel dat dit gebeurd is in school, maar tijdens de opvang. Computers zijn van school en ik vrees dat de server ook alleen voor school toegankelijk is. Ze hebben vakantie dus dat betekend een week wachten in dat geval en wat iknog erger vind is dat een probleem, mede veroorzaakt door de kinderopvang doorgetrokken wordt naar school en dat vind ik wel heel vervelend.

8. twinkle star

Ik eigenlijk niet, hij haalde zijn dochter op, heeft een rode plek onder haar oog en krijgt geen overdracht. Thuis hoord hij van zijn dochter dat ze zomaar geslagen is. Ik denk dat ik ook verhaal zou halen. Ik zou het echter wel op een vriendelijkere manier gedaan hebben en ook niet zeggen dat de andere betrokkenen liegen en ik mijn dochter blind zou geloven waar ze naast zou staan. Totdat ik de juf gesproken zou hebben zou ik me niet zo hard opstellen en de wwarheid evenin het midden laten liggen maargoed...

9. twinkle star

pffff nou de juf gesproken en blijft bij haar verhaal van gisteren wat ze mij toen vertelde. Vader was met dochter naar de opvang gekomen om verhaal te halen. De juf heeft vader hetzelfde verhaal verteld wat ze mij ook had verteld. Vader ging meteen in verdeding, mijn dochter heeft niet gechat! Dochter zei ook dat ze dat echt niet gedaan had waarop vader zei, zie je wel....Juf heeft vader aangegeven dat dochter gisteren zelf naar haar toe was gekomen dat mijn zoon haar een tik had gegeven nav het chatten met elkaar. Dochter zei weer dat dat echt niet waar was en ze niet gechat had. Juf wilde inloggen om berichten te bekijken waarop vader direct signaleerde dat ze niet hoefde in te loggen dus dat iedereen dat kon zijn geweest. Juf vroeg wie er bij haar zat en ze noemde de naam van mijn dochter en nog een meisje. Juf zei, dat treft...die is hier ook laten we haar er maar bij halen. Meisje er bij die niks wist van het hele gesprek vooraf. De juf vroeg wat ze gisteren voor spelletjes achter de computer hadden gedaan en ze zei berichtjes naar elkaar sturen. De juf zei toen, wie gingen er berichtjes sturen? Waarop het meisje antwoorde dat mijn zoon en dat meisje dat hadden gedaan. Waarop vader meteen weer in de verdedigig schoot. Als mijn dochter zegt dat het niet zo is dan is het niet zo! Zijn dochter had alle berichten gewist maar bij mijn zoontje stond het laatste bericht van dat meisje nog wel opgeslagen. Maar weer gaf hij aan, als ze niet in hoeven te loggen dan kan idereen dat geweest zijn! Op de vraag of het opgeslagen is op een server gaf ze als antwoord dat dat zeker het geval is en dat dat via de directrice van school opgevraagd kan worden.

Vader was weggegaan en later kwam moeder ook nog huilend bij de opvang aan. Dat het zo vervelend was en haar dochter altijd gepest is op school (ze is inderdaad uit een andere klas naar die van mijn zoon gegaan omdat ze zo gepest werd in haar oude klas). Wat daar verder besproken is weet ik niet.
    De juf gaf nog een keer aan dat het verhaal van mijn zoontje klopte en dat hij daar altijd heel eerlijk is als hij iets gedaan heeft, hij dat ook zelf komt zeggen.

Mijn man had gisteren afgesproken om sowieso vanavond daar nog even langs te gaan dus gaan we ook zeker doen. Maar wat "klein" begon met een tik, is een heel lastig conflict geworden. :(

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jeetje.. Wat een reactie. Klinkt alsof de ouders iets te ver in de verdediging gaan door de voorgeschiedenis van het meisje..

Ik weet eigenlijk niet of ik er nu langs zou gaan. Want waarschijnlijk verzandt je weer in hetzelfde wellus-nietus schuitje. Ik zou eerder samen met die ouders en opvang om tafel gaan om te kijken hoe dit soort dingen voorkomen kunnen worden. Want de kinderen vervelen zich blijkbaar, en er is te weinig toezicht op de computers/chat.

11. twinkle star

Nee daar dacht ik ookal aan. Maar mijn man heeft dit gisteren afgesproken. Ik wil sowieso een gesprek aanvragen over de dagindeling en het zicht op de oudere kindjes. Dus die komt er soewieso. Mijn man gaar vanmiddag de manager nog even bellen om te vragen hoe dat precies zit. Van de zelfde organisatie zit er een BSO in het KDV vaar d ejongste zit en daar is het mega gestructureerd en eigenlijk heerst daar altijd een gezellige sfeer. Dit net ook kort met de leidster van onze BSO besproken en zij gaf aan dat daar meer personeel zit en zij beschikken over meer middelen.

Misschien vanavond toch even langs en kijken of ouders daar voor open staan, met z'n allen een gesprek aan te vragen. Hoop het wel want ik wil dit graag uit de lucht hebben. Feit dat mijn zoontje haar een tik heeft geven staat maar de manier hoe het nu loopt...is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Ik snap dat deze ouders handelen vanuit het verleden van hun dochter, dat begrijp ik heel goed maar dat betekend niet dat je van een gepest kind geen pester kan worden of in dit geval alles kan blijven ontkennen terwijl ondertussen 3 mensen het verhaal bevestigd hebben. Je kan zeggen wat je wil, mijn zoontje kan echt ook wel dingen uithalen maar hij is altijd eerlijk.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm mja.. Het klinkt alsof je nog dagen kunt discussiëren over of er nou wel of niet gechat is.
    Maar ik vind het echt niet kunnen dat ze zonder toezicht op internet kunnen.
    Onze bso heeft ook 2 computers staan... Spelletjes en ook huiswerk kun je er op maken. Maar een internetverbinding hebben ze niet.
    As bso heb je daar toch een zekere verantwoordelijkheid in.

Ik denk dat ik richting de vader zou gaan in een soort van schikking "streng toegesproken, sorry gezegd en het gebeurd niet meer"
    En richting de bso er iets harder in zou staan. Geen internet zonder toezicht. Nu is het chatten met elkaar... Wie weet met wie nog meer of wat ze aan webpagina's bekijken. Daar kan en wil je als bso niet verantwoordelijk voor zijn dus moet de mogelijkheid er gewoon niet zijn. (Tenzij je kunt garanderen dat er geen gekkigheid kan gebeuren maar dat is duidelijk niet het geval. En logs zijn leuk.. Maar wel pas achteraf dus daar heb je meestal niet zo veel aan mbt daadwerkelijk toezicht houden)

Ik zou dat ook bij de oudercommissie aangeven. Zij hebben meer invloed dan jij in je eentje en zijn ervoor om oudergeluiden op waarde te schatten en te bespreken. Bovendien hebben ze ook daadwerkelijk i spraak in een redelijk aantal dingen.. En wel of geen internet op de bso lijkt me best een issue waar een OC graag tijd aan besteed.

Het voorval van het slaan... Is slechts een gevolg van wat er daadwerkelijk mis ging. Wellicht kun je zelfs samen met de vader van meisje optreden richting de bso... Je hebt tenslotte hetzelfde belang: dit niet nog een keer.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh Enneh.. Van gepest naar pester is maar een heel klein stapje hoor.
    Want als pester wordt je namelijk niet gepest.
    Stukje eigen ervaring spreekt hier :)
    Gelukkig wees iemand mij daar vrij snel op en dat was genoeg om er weer heel gauw mee te stoppen :)

Al snap ik dat die overstap voor een ouder een stuk groter is... Die hebben het tenslotte over hun lieve kleine gepeste meisje :)

14. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    En behalve dat slaan niet kan, heel duidelijk maken dat je wel heel blij bent dat hij gewoon de waarheid verteld!

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Indd.. zou altijd je eigen kind geloven.. dus in die zin kan je het die vader ook niet kwalijk nemen.. natuurlijk staat hij achter zijn eigen kind en gelooft hij haar..

Misschien is een driehoeksgesprek een idee.. dus je zoon en jullie, dochter en ouders en de juf.???

16. twinkle star

#16 twinkle star, 23 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2012
    Allereerst bedankt voor jullie reakties.

Inmiddels de manager gesproken. Geeft aan andere ouder en juf ook gesproken te hebben. Ze geeft aan dat dit absoluut geen consequenties heeft voor onze zoon. Ze zei, hij heeft geslagen, heeft straf gehad en zijn excuses aangeboden daarmee is voor ons de kous af. Ze bood ook haar excuses aan datber naar vader geen goede overdracht was geweest en dat dat voor een hoop problemen bij ons gezorgd heeft. Ze gaf ook aan dat ze het beleid van computers gaan aanpassen en er volgt nog een gesprek over onze klacht voor wat betreft het internetten en het activiteitenaanbod. Zij gaf ons hierin gelijk en wil dit nog met ons bespreken. Zij gaf aan dat als we de chatgeschiedenis willen hebben wij bij de directrice van school moeten zijn, dat advies heeft ze de andere ouder ook gegeven. Ons zei ze, dan zien ze meteen dat hun dochter de hele boel bij elkaar liegt.
    Vanuit ons komt er ook een klacht bij de directrice van school. Ik bind het onverantwoord dat als kinderen op school hun werk op de computer doen zij kunnen chatten met andere kinderen, dat ze dit ook weer kunnen verwijderen en dit voor een hoop problemen kan zorgen.

@Saskia, we hebben vader inmiddels weer gesproken, hij blijft bij zijn punt. Man man heeft nog aangegeven welk belang de juf er bij heeft hierover te liegen, aangezien dit onder haar toezicht is gebeurd en zij hier een probleem mee kan krijgen. Als ze had willen liegen had ze dat in haar eigen belang gedaan. Vader knapte maar kwam er weer snel van terug. Hij heeft al wel een mail naar de directrice verzonden over de chatgeschiedenis. Hij wil geen verdere stappen nemen mbt onze zoon, gebeurd is gebeurd maar zei nog wel datvhij de onderste steen boven wilde hebben, waarop mijn man vroeg dat mocht hieruit blijken dat zijn dochter echt gechat heeft hij hiervdan mee ging doen. Hij gaf aan dat dat altijd nog een ander kindje onder dochters naam geweest kan zijn. Ja waarom dan nog verd gaan? Het meisje dat verklaard heeft dat ze er naast zat, blijkt volgend vader de aardstrivaal van dochter te zijn, de pester van toen dus die heeft haar vast zwart willen maken....vreemd aangezien mijn zoon en de juf aangegeven hebben dat zij de hele dag metbeen heeft meegespeeld en er helemaal niks aan de hand was. Zoon zegt dat ze in de pauze ook altijd naar haar oude vriendinnetjes gaat.

De stap van gepest naar pester is idd heel klein, ik ben vroeger ook heel erg gepest. Uit overlevingsdrang wil je bij die pesters horen en ga je ook pesten, in veel gevallen dan. Ik ben geen pester geworden maar probeer altijd iedereen te pleasen.

@mariss, we hebben hem diverse keren gezegd dat we trots zijn dat we zo'n eerlijke zoon hebben.

@senna, ik sta tot een bepaalde hoogte achter mijn zoon. Ik ga nooit blind op zijn verhaal af. Het blijven kinderen van 10. Niet alle kinderen zijn eerlijk zelfs niet naar ouders. Toen de juf mij vertelde wat er gebeurd was heb ik hem direct bij me geroepen en direct toegesproken en hem de ruimte gegeven hier nog op te reageren mocht hij het anders zien. Ik begrijp dat je je kind in het bijzijn van anderen niet direct wil afvallen maar als van diverse kanten wordt aangegeven dat zij echt liegt moet je toch eens goed nadenken en waren op zijn minst excuses op zijn plaats geweest. Excuses naar de juf maar ook naar mijn zoon. Je kan er gewoon niet omheen als 4 mensen los van elkaar hetzelfde verklaren. Maar hij geeft aan dat mocht uit de geschiedenis blijken dat zij gechat heeft hij nog niet geloofd dat zij het was maar dat een andere onder haar naam ingelogd kan zijn. Je kan je kop in net zand steken maar dan heb je als ouder echt een probleem. Je kind overigens ook want als je tegen diverse volwassenen in een gesprek zo kan liegen is er wel iets mis. De juf sprak haar vandaag aan dat ze zelf naar haar was toegekomen dat mijn zoon haar had geslagen nav het chatten. Ze ontkende dit recht in haar gezicht waarop de juf zei, je staat nu echt in mijn gezicht te liegen waarom? Haar antwoord was nee hoor ik ben niet bij jou geweest. Het lijkt wel omdat het nu zo groot geworden is ze niet meer durft toe te geven ofzo.

Een driehoeksgesprek gaat hem niet worden denk ik. We hebben al met zoon bij dat meisje en vader gezeten. Hij valt zoon met woorden aan en blijft bij zijn standpunt. Ik denk dan ook dat dat voor zoon te heftig zal verlopen en ik vind dat hij na dat ene gesprek waarin hij eerlijk is geweest ook naar die vader wat hij heeft gedaan dat het nu niet meer aan hem is. Hij is genoeg gestraft door dit alles en is zelf eerlijk geweest.

Ik moet het denk ik vwb meisje en ouders maar laten rusten. We gaan nog wel een gesprek aan met school en de BSO.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Als ik te horen krijg van de juf en een ander meisje uit de 'klas' en de tegenpartij zeg maar en ik hoor 3 zelfde verhalen maar mijn dochter blijft dit tegen spreken staar ik echt niet blind op me dochter. Het zijn kinderen en dit meisje probeert er eigen hachje te redden.
    Misschien schaamt dat meisje zich erg en durft niet de waarheid meer te vertellen bang voor straf of iets dergelijks. Ook ik heb wel eens gelogen als kind , welliswaar kon ik dit niet zo lang volhouden maar toch.
    Dus dt ben ik niet helemaal met je eens.

Vervelende situatie , hoop dat het na het gesprek met de manager wat meer duidelijk heid heb. Wel goed dat ze het internet gebruik strenger gaan toe zien en dergelijke.
    Hoop dat het snel opgelost is!!

18. twinkle star

Nou.... Weer een heel vervolg. Directrice gesproken meteen na de vakantie en die liet doorschemeren dat dit niet het eerste incident met dit meisje was. Ze gaf aan de chatgeschiedenis wel op te willen vragen maar dat ze het idee heeft dat die ouders het dan nog niet zullen geloven. Voor haar was het einde verhaal, op de bso gebeurd wilde het niet verder door trekken naar school.

Vandaag komt zoon uit school, moest samen met dit meisje bij de directrice komen. Chatgeschiedenis was opgevraagd, hieruit bleek dat dit meisje begonnen was heel vervelende dingen te schrijven. Echter blijft ze ontkennen en gaf met een glad gestreken gezicht aan dat dat dan anderen onder haar naam moesten zijn geweest. Hierop gaf mijn zoon aan dat er "getuigen" waren dus dat die er dan maar bij moesten komen. De directrice gaf aan dat ze hem geloofde. Meisje begon dus heel hard te huilen. De directrice gaf aan dat ze het verder ging uit zoeken. Niks bso gebeurd, we laten het hierbij. Ze zou haar ouders en ons opbellen. Mijn man heeft direct school gebeld maar ze zat in vergadering, ze gaat hem terugbellen. Even afwachten dus. Het voelt zo naar dat een tik nu tot dit heeft geleidt en ze iedereen bedriegt en mijn zoon hier nu midden in zit.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Pffff wat een verhaal

Ergens vind ik het ook wel heel zielig voor het meisje...Ze is met een leugen begonnen en lijkt nu niet meer terug te durven.

Misschien moeten alle volwassenen eens beginnen met het meisje ( dat misschien ook wel door veel gepest te worden een heel laag zelfbeeld heeft) ook als kind te benaderen en niet als crimineel die iets heel verschikkelijks heeft gedaan.

Het is een kind...dat misschien nu zo in de leugen verwikkeld zit ( bij iedereen, zelfs haar ouders) terwijl het eigenlijk nergens over gaat.

Vind dit echt te ver gaan... lijkt wel oorlog

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Je zult het vast niet met me eens zijn maar ik vind het allemaal nogal overdreven doorgetrokken. Als mijn dochter van 10 een tik had gehad of had geslagen dan lossen ze dat maar lkr op de bso op. Ik bemoei me er niet mee. Ze zijn 10, tja kan gebeuren. En aan een welles nietes verhaal komt toch geen einde.

Deel Deze Pagina