Tip; hoe te koelen na verbranden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamma van Finn, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mama's,

Vanmiddag was het helaas raak. Finn kreeg met zijn grijpgrage vingertjes mijn (net ingeschonken) cupasoup te pakken en trok de mok omver. Resultaat; hete vloeistof over z'n handjes en armpjes.
    Natuurlijk wist ik dat ik moest koelen; van lauw naar koud water en dit zo lang mogelijk. Maar krijg dus maar eens een dreumes van bijna een jaar met z'n handjes onder de kraan, ik krijg 'm amper z'n jas aan omdat ie niet vast/tegen wil worden gehouden. Na veel geklooi heb ik 'm in z'n badje gezet met de stop eruit en constant met de douche (zachte straal) lauw/koud water op z'n handjes en armpjes laten stromen. Badspeeltje in bad erbij en meneer vond het zowaar gezellig (gelukkig waren het allemaal eerstegraads verbandingen). Daarna naar de huisarts geweest voor de zekerheid en die heeft er vette zwachtels omheen gedaan om te zorgen dat de huid heel blijft. Morgenochtend moeten we weer terug voor controle.
    Misschien is dit voor andere moeders de meest logische oplossing maar voor mij als 'nieuwbakken' moeder niet en daarom wilde ik 'm even op het forum zetten zodat andere mama's gelijk actie kunnen ondernemen om de schade te beperken.
    Ik voelde me in ieder geval de slechtste moeder die er was op dat moment. (En ik heb volgens mij harder staan huilen dan Finn :)).

2. tulip

tulip Niet meer actief

och wat sneu, wat zul je geschrokken zijn, knap dat je nog zo goed handelde. Hopelijk is het allemaal goed morgen en heeft hij er niet zo'n last van.

3. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Jeetje meis je moet je dood geschrokken zijn en k kan me voorstellen dat je heel erg hard hebt staan huilen.. Hopelijk valt het morgen mee met het manneke!!

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik schrok me echt helemaal kapot. Gelukkig is het echt een bikkeltje want nadat we terug kwamen van de huisarts heeft ie gewoon lekker z'n boterhammetje gegeten en gespeeld alsof er niets aan de hand was. Ook al zat z'n ene handje in het verband met een sok erom, hij vond het allemaal prima. Hopelijk krijgt Finn er vannacht niet nog al te veel last van.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat sneu zeg.... kan me er alles bij voorstellen dat je je rot voelde!
    Hopelijk komt het helemaal goed en heeft ie er idd niet teveel last van...

Ze zijn soms zo snel he.....

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Kan me voorstellen dat je je ook erg schuldig hebt gevoeld. Gelukkig lijkt het mee te vallen en zijn zijn armpjes snel hersteld.
    Slim dat je hem in zijn badje gezet hebt met het koelen.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.709
    2.517
    113
    Een ongelukje zit helaas in een klein hoekje. Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
    Ik vind je oplossing van het koelen wel heel slim. Goed bedacht. Beterschap ermee!

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Beterschap!!!

Ik heb hier bepanthen spray tegen brandwonden in huis. Gelukkig heb ik het voor de kleintjes nog niet nodig gehad..maar wel voor mezelf. Ik haalde de sterilisator te vroeg uit de magnetron en had hem iets te vol gedaan....zo vol over mijn been.
    Gelijk met een koude doek erop en daarna die spray erover. Het helpt echt goed!!!

Dus mss een tip om dit in huis te hebben.

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina