Aankleed drama, tot welke leeftijd doen ouders het?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vlinderCN, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik ben nieuwsgierig wat voor kleding je bedoelt.:)
    Want een joggingachtige stof vind ik ook onder pyjama vallen ;)
    Een heleboel kinderen lopen bij ons op school ook in van die joggingbroeken/leggings, maar ik vind dat persoonlijk dus alleen om in te sporten of in huis in rond te lopen zeg maar.
    En de enige bovenkleding die mijn oudste prettig vind is zijn kersttrui (van fleece :|).
    Maar tips zijn zeker welkom :)
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ja dat is op schooldag hier dus ook, want dan moeten ze natuurlijk vroeg aankleden, maar zodra ze uit school komen kleden ze zich uit (de jongste 2) of om (de oudste)
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    ‘Sweatpants’, oftewel: nettere joggingbroeken (a la Br@nd, Ninni Vi, Billy & Lilly of voor jongens Mortenz). ;) :D En ook flared pants. Beide vind ik niet onder pyjama’s vallen. Al weet ik dat anderen dat soms wel vinden, maar jammer dan. ;) De jongste heeft ook een super zachte en flexibele jeans. En voor meisjes kunnen jurkjes of rokjes met leggings natuurlijk ook (een legging alleen dan weer niet...), al dragen ze dat hier niet. Ze dragen afwisselend jeans en sweat/flared pants, net waar ze die dag zin in/behoefte aan hebben. En qua bovenkleding sweaters en hoodies.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ja ik vind dat persoonlijk onder categorie sport/huispak vallen, maar een hoop mensen ook niet, dat begrijp ik.:)
    Mijn oudste 2 hebben dan wel dat soort dingen aan, alleen de jongste 2 lopen dan ook nog steeds het liefst in hun ondergoed. Maar dus alleen als we niet weggaan of geen visite hebben, want dan worden er uiteraard kleren aangetrokken.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Sportkleding ziet er voor mij echt anders uit, minder aansluitend ed. :) Hier lopen ze in het weekend rustig de hele dag in hun onesie (als we thuis zijn ;)). Heerlijk toch? :) Alleen ondergoed vindt de jongste vaak te koud. :D
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van bijna 3 wil het selluf doen. Maar ververvolgens moet ik 100x vragen doe je shirt uit. En als ik wil helpen gaat er een luchtalarm af. Ben gewoon 20-30 minuten bezig s morgens en s avonds weer. Ik begin het behoorlijk zat te worden. Op vrije dagen prima, maar de andere dagen niet. Dat probeer ik ook uit te te leggen zonder resultaat. Soms gaat ze dan ook half aangekleed of in poama naar de gastouder.
     
    Spectre en vlinderCN vinden dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, doet mijn jongste ook, die trekt thuis na school (als er niemand komt spelen ;) ) meteen iets uit en rond het avondeten loopt ze dan nog rond in alleen haar onderbroek :D
     
    vlinderCN en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    N noemt zichzelf altijd heel lui dus als die moet aankleden probeert ie het altijd voor elkaar te krijgen dat ik het doe.
    In principe moet ie het zelf doen.
    en dat gaat vaak samen met een hoop gemopper, gedrein of gemiep.
    Ik help nog wel eens met zijn sokken.
    Dat vind ie erg lastig en als ze verkeerd zitten is het hek helemaal van de Dam.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn oudste kan het prima zelf, vanaf ongeveer 2 jaar. Maar er is een heel groot verschil tussen kunnen en willen ;). Hij gaat net een paar weken naar school en daar kan hij zichzelf prima aan- en uitkleden voor gym, inclusief knoopjes en ritsen. Maar thuis ho maar. Maar ik help hem thuis gewoon, vind ik geen probleem (gaat ook wat sneller :)). Nu heeft hij vakantie en heeft tot half 4 in pyjama gelopen. Toen belde een buurmeisje aan dat wilde komen spelen, en ineens had hij zichzelf in record tempo aangekleed :roflmao:
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja dit dus en ik heb een baby erbij die ik dan moet voeden, verschonen en aankleden :rolleyes:
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is 6 dagen jonger dan jouw N.. wat zij vaak doet is zich 10x dramatisch op de grond laten vallen en dan zeggen Zie je wel het lukt me niet:roflmao:
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Zoooooo herkenbaar :roflmao:
    Maar N zegt ook gerust, mama dat kan ik niet ben ik veel te lui voor :rolleyes:
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Mijn middelste kon het prima, maar werd thuis graag geholpen, vooral ook omdat broer (en kleine zusje) wel alle hulp kregen. Zij wilde ook die 'aandacht', het 'gemak'. Hetzelfde gold voor afdrogen na douchen etc.

    Dat ze het fysiek kon vond ik belangrijkste, dat ze niet altijd wilde maakte ik eigenlijk geen punt van. In het begin kost het ook nog best wat energie, omdat het nog geen automatisme is.

    Geloof me, ze doet nu al jaren alles keurig zelf ;). Ze vroeg steeds minder om hulp en op een dag was het gewoon voorbij (ik weet niet hoe oud ze toen was).

    En pyjamadag is hier heilig :p. Alle kinderen hier in huis zijn erg fan (geweest) van comfort van pyjama (of half naakt) rondlopen. Als er geen bezoek komt of wij niet meer weggaan, mogen ze van mij. Oudste dochter heeft inmiddels een hekel aan overdag pyjama aan hebben (net als ik) en kleedt zich dus iedere ochtend aan (vanaf 10 jaar). Mijn zoon en jongste dochter lopen vaak in pyjama rond als het kan, de jongste dan ook nog met blote benen en voeten (alleen pyjama trui).
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is net 4, maar aan en uitkleden gaat hier ook nog niet volledig zelfstandig.
    Hij raakt behoorlijk gefrustreerd als het niet lukt en gaat miepen en schreeuwen, zonder dat hij het echt goed heeft geprobeerd haha:o:. Hij heeft er gewoon geen zin in.
    Sokken/ broek uit of shirt en broek aan, gaat wel. Maar shirt/ hemd uittrekken lukt hem niet en Sokken aantrekken vindt hij ook lastig.
    Maar goed ik maak er verder geen strijd van.. heeft geen zin naar mijn idee en is 10x gezellige en sneller als ik hem gewoon nog help.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier hebben de kinderen dus geen last van sokken die verkeerd zitten, maar ik kan daar zelf dus slecht tegen, ook bij anderen..., dus help ze vaak alsnog bij het aantrekken van hun sokken :oops:
     
    Fristi2012 en vlinderCN vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Die oudste van mij roept al dat het 'm niet lukt nog voordat ie het geprobeerd heeft............... :rolleyes: hmpfff :confused:

    O bij jou dus ook al lees ik nu.

    Die van ons is echt aartslui :|
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Onze jongste kan het zelf maar als hij het niet zelf wil doen ben ik daar net blij mee :)
    In het weekend kan het mij niet schelen maar als ze naar school moeten, mag het wat vlotter gaan .
    Als hij het dan zelf doet, wil hij ook totaal geen hulp.
    TShirt achterstevoren, kousen niet juist en om hem dan te mogen helpen OEIOEI
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ja, waar is seluf doen gebleven... Met twee en half was mijn middelste zindelijk etc. Toen ging hij naar school en wilde hij toch liever geholpen worden. Atm gaat het vooral om eten. Maar in het algemeen wil hij vertroeteld worden als een peuter om daarna sommen tot en met 100 te maken, te lezen en te schrijven... Als peuter is elke vrijheid een overwinning om er daarna achter te komen dat het wel erg prettig was om intensief verzorgd te worden.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Haha goed omschreven!
     
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Dochter doet nog steeds moeilijk en word dit weekend 5, ze kan het prima en op school moet het ook. Maar omdat ik vooral als we moeten werken ik de boel snel overneem denkt ze lekker makkelijk.

    o en hier word ook veel in de pyjama gelopen, vooral in het weekend als mama werkt. Dan gaan de kleren pas na 12 uur aan ofzo.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina