Aankleed drama, tot welke leeftijd doen ouders het?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vlinderCN, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dochter bijna 5 kan het sinds een ruim jaar zelf. In het weekend of als we ruim op tijd wakker zijn mag ze het zelf doen (als ze dat wil) en als we op moeten schieten of ze heeft er zelf geen zin in dan help ik haar. Kleine moeite en voor mij geen punt waarover ik strijd wil. Gevalletje pick your battles.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Onze knul was er vroeg bij, hij kon zich zelf al snel aankleden broek over de pyjama met 2 jaar:roflmao:

    Toen was alles zelluf doen en nee. Nog steeds is hij heel zelfstandig (6) maar hij kan wel een guitig koppie trekken en dan wil hij graag dat je helpt.

    In het weekend mag hij prima in een onesie lopen of trainingsbroek maar als we naar buiten gaan moet hij wat anders aantrekken. Dus als hij zich 2 keer wil verkleden is dat prima.:thumup:

    Ik zou er geen halszaak van maken wanneer ze iets niet doet. Aangeven dat ze op school wel haar kleding zelf aan en uit moet kunnen trekken en dat het knap is dat het haar lukt.

    Soms willen ze gewoon even wat kleiner zijn of even lui.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Mijn dochters van 6 en 3 kleden zichzelf aan (doet die van 6 al vrij lang), maar dochter van bijna 5 moet ik nog geregeld helpen. Ze kan het prima zelf hoor, maar ze is wat luier aangelegd.

    Ze heeft wel eens wat strakkere jurkjes aan en daar help ik haar dan ook wel mee. Maar meestal laat ik het haar eerst zelf proberen, dan kleed ik de jongste aan. Als ik daarmee klaar ben en ze heeft nog geen kleren aan, wil ik haar nog wel eens helpen.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    De oudste redde zich vanaf een jaar of 3 aardig met zelf aankleden. Ik checkte wel even of het T-shirt niet achterstevoren zat en hielp nog even met het aantrekken van zijn sokken en even de knoop van zijn spijkerbroek dicht maken.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina