Aankleeddrama dochter 2,5 jaar..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door itakepictures, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn dochter van 2,5 heeft sinds een tijdje een duidelijke mening over wat ze aan wil. Helemaal prima, maar als wat ze aan wil dus in de was zit of onmogelijk is (een winterjas bij 30 graden, haar badpak als ze naar de kinderopvang gaat etc ;) ), dan is het een drama om haar aangekleed te krijgen. En als het dan eenmaal lukt om het aan te trekken, trekt ze het doodleuk weer uit. Bloedirritant... We hebben verschillende dringen geprobeerd, haar laten meehelpen met kleding uitzoeken of kiezen, zelf aankleden etc, maar het blijft een enorm gedoe. Hoe pakken jullie het aan?

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik vraag meestal of mijn dochter een jurk of een rokje aan wil. Wil ze een jurk, dan pakt ze meestal zelf een jurk uit de kast. Wat er in de kast ligt daar kan ze uit kiezen. Ze kiest wel vaak dezelfde jurk uit, maar daar maak ik me dan niet zo druk om.

Ik lees ook vaak dat kinderen mogen kiezen uit 2 setjes. Misschien is dat nog een idee?

O, en soms heeft ze gewoon pech. Dan trek ik haar kleren aan of ze wil of niet.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vraag altijd of ze een broek of een jurk/rok aan wilt. Soms mag ze zelf kiezen, soms stuur ik. (Als ze onrustig is, krijgt ze gewoon keuze uit twee opties).

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier ook een tijdje gehad. Ik wisselde af, de ene dag mocht ze zelf kiezen, de andere dag ik.
    Als het niet naar haar zin was, zei 'dit doe je aan, ik zie je zo wel'. Ik mocht mijn dochter ook niet helpen met aankleden.
    De eerste paar keer kon ik gerust een half uur wachten, nu is ze binnen 5 min klaar

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Berg sowieso alles weg wat ongeschikt is , winterjassen en zo.
    Uit het oog is vaak toch nog wel uit het hart met 2,5 jaar.

kars, Oceanna en floppie888 vinden dit leuk.
  6. Ziggyy

Ziggyy Niet meer actief

Dat werkt hier heel goed, nooit meer drama bij het aankleden omdat hij het idee heeft dat hij de touwtjes in handen heeft

7. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Hier mag dochter zelf kiezen of ik kies dingen waarvan ik weet dat ze het mooi vindt. Ongeschikte dingen zoveel mogelijk uit het zicht houden.

Dochter is heel volhardend en is dus wel eens in een pyjama of een korte legging naar het kdv geweest terwijl het eigenlijk net te koud was.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Laten kiezen tussen 2 setjes bijvoorbeeld. Of tussen een zwart of een rood shirt. Ik roep maar wat. En zoald idd al eerder wordt gezegd: alles uit het zicht wat niet kan ;)

Mijn dochter wil regelmatig haar regenlaarsjes aan, maar dan zeg ik 'kijk een naar buiten. Het regent toch niet? Dus dan hoeven we ook geen regenlaarsjes aan. Kies maar of je je rode sandaaltjes of je zilveren aan wilt'. Dit gebeurd zo'n 3 keer per week :roflmao:

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.130
    113
    Ik laat ze kiezen tussen 3 setjes. Of ze mogen bijvoorbeeld kiezen welk shirt ze aan willen en ik kies de rest erbij. En verder zou ik duidelijk proberen uit te leggen waarom bepaalde dingen niet kunnen.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Kiezen uit setjes doen we, maar dat schiet nog niet echt op. Vanmorgen weer een enorme driftbui omdat ze persé een jurk aan wilde die in de was zat. Andere jurk wilde ze niet, en na een half uur was ze eindelijk rustig genoeg om te kiezen uit 2 andere setjes. Het is een faaaaaaase :rolleyes:

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha mijn zoon is 4 en loopt zelfs met dit weer gerust op z'n laarzen in de tuin te spelen, weet niet wat dat is met die laarzen. :roflmao:
    En hij blijft elke keer als we weggaan vragen of hij op z'n laarzen mag, terwijl hij dondersgoed weet dat we nu niet op laarzen de deur uit gaan, maar op sandalen of slippers. :rolleyes:

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Mijn zoon kiest of zn shirt of zn broek uit, al jaren zo eigenlijk. En wat in de was zit kan je niet aan. Driftbui? Prima nu kan je kiezen anders kies ik en heb je het er maar mee te doen. Negeren werkte hier dan t beste. Dit leg ik nu dus klaar ik zie je wel als je aangekleed bent, ik ga vast zelf verder. De volhouder wint uiteindelijk denk ik altijd maar. Mijn inmiddels 5 jarige heeft dit goed geaccepteerd.

13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    hier ook vreselijke aankleeddrama's gehad. Gaat gelukkig weer over. Ze wil alleen onder geen beding inmiddels 4 jaar geen broek aan. Dat moet heel af en toe toch. Maar verder koop ik vele jurkjes en rokjes. Als ze daar nu gelukkig van wordt. 2 broeken van ter stal voor het geval dat. Pick your battles denk ik altijd maar.

Deel Deze Pagina