friemelen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by boxertjes, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    onze dochter van 2,5 loopt met het mooie weer in de blote bips. kan ze makkelijk op het potje plassen e.d.

nu vind ze het alleen erg leuk en fijn om aan haar onderkantje te friemelen. ze doet dit overal en altijd als het mogelijk is.

hoe gaan jullie hiermee om?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    #2 Biny, Jul 11, 2013
    Last edited: Jul 11, 2013
    Ik zou vertellen dat het wel mag maar niet overal...

Dus alleen in haar kamer in bed, in bad/douche oid

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zou haar toch een onderbroekje/zwembroekje aan doen en inderdaad leren dat je er niet overal aan mag zitten en zeker niet met publiek erbij.

Hier hebben we de afspraak: alleen als je alleen bent (en dus niet met btoer/zus samen in bad),in bad, in bed en op de wc.

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik haal dr handje weg en zeg "bah" of iets in die richting. Gaat vanzelf wel weer over denk ik :)

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ze mag wel gaan ontdekken maar alleen thuis met mama of papa!
    Chloe doet het weleens onder de douche en dan zeggen we tegen haar dat dat af en toe mag maar niet met andere mensen erbij:D

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bah?! Welke les geef je daarmee dan?

Ik laat ze lekker friemelen als ze bloot lopen. Mooie manier om hun lichaam te ontdekken. Dat doen peuters :)

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook zo.
    Alleen mag zoonlief het ook niet doen als er andere mensen zijn, maar wij als gezin..ach we zijn wel wat gewend!

Ik zeg bewust niet dat het vies is ofzo, hun lichaam is toch niet vies ;)
    En ik wil niet dat ze afkeer van hun lichaam krijgen.
    Mijn ouders zeiden altijd dat je K. kon krijgen van aan je onderkantje en borstjes zitten... niet mijn ding om te vertellen.

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik kan me voorstellen dat je buiten in de tuin niet zo prettig vind. Misschien kan je dat met een zwembroekje oplossen.
    Hier hebben we ook een jongetje die regelmatig aan zijn piemeltje friemelt. Dat hoort erbij en wij laten hem dan maar even zijn gang gaan zolang hij in huis is.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad, weinig bah aan hoor. Hele normale ontwikkeling.
    Hier 2 jongens die friemelen erg fijn vinden. Geen enkel probleem mee, maar het is veel fijner om dat lekker in je eentje te doen. Zullen ze ook zeer waarschijnlijk doen, want in het 'openbaar' doen ze het niet meer.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als het bah zou zijn, zou ze het niet doen :D

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon doet dat ook en binnenshuis heb ik er geen problemen mee. Lekker laten gaan.

Hij heeft denk ik ook heel lang gedacht dat t een paddestoel is, want elke keer als ie er aan zat ging ie 'op een grote paddestoel' zingen :D

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    #12 Zoe123, Jul 12, 2013
    Last edited: Jul 12, 2013
    precies!
    Dame is nu 3,5 en ik geef aan dat ze dat op haar kamertje en in haar bedje mag doen.
    Dat het iets is wat voor haar zelf is.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    #13 Zoe123, Jul 12, 2013
    Last edited: Jul 12, 2013
    lol :d

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wij vertellen Miriam dat dat iets is om te doen als ze alleen is. Het is niet bah, vies, slecht o.i.d., het is gewoon privé.

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Het is haar eigen tut maar ik vind het ook niet fris als ze eraan gaat zitten.
    Mijn oude buurmeisje van 5 deed het ook en trok zo de witte dingetjes eruit, nou sorry dat is goor!
    Als ze wil kijken doen we dat samen onder de douche en wil ze die van mij ook zien, altijd lachen als ik me nog even moet scheren hahaha :p
    Maar verder wil ik dat ze eraf blijft, ik vind het niet fris en alleen samen met mij :)
    Verder zit ze er ook niet aan hoor, die van mij is interessanter haha

16. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik wil ook zeker niet zeggen dat het vies of bah is. ik zeg wel steeds tegen haar dat het fijn is maar dat het niet mag waar anderen bij zijn. maar het is zo moeilijk te begrijpen denk ik voor een meisje van 2 jaar. de ene keer mag ik het wel en de andere keer niet. dat vind ik zo lastig.

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb haar wel uitgelegd dat ze er rode plekjes van kan krijgen, als ze met er bijv met vieze handjes aan zit - dat was nl ook zo - en dat ik daarom ook liever wil dat ze een onderbroekje aan heeft als ze bijv in het zand of buiten op de grond gaat zitten ed.

Ze heeft nog niet ontdekt dat het fijn voelt geloof ik, maar vindt het wel interessant. Als ze uitgebreid gaat kijken zegt ze ook: kijk, ik heb ook een piemeltje! :)

18. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier doet ze het ook wel eens, even op ontdekkingstocht naar hoe het er uitziet, ze wringt zich in allerlei bochten om het goed te kunnen bekijken en ik laat haar lekker gaan (ze doet het toch alleen thuis).
    Geeft soms wel leuke reacties van haar. ze ontdekte dat haar lipjes uitelkaar konden en ze riep "mama mijn hoehaa is gescheurd!!"
    Ik zal nooit zeggen dat het vies of bah is, ik vind het niet meer dan normaal dat kindjes dat doen. en wat geef je je kind voor signaal mee? we leven niet meer in de jaren 50.

Share This Page